Η κατασκευή e-shop ολοκληρώθηκε, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι έτοιμο, τα προϊόντα σας σε “θέση μάχης” και ο χρόνος άρχισε να μετρά αντίστροφα για να αποκτήσετε τις πρώτες σας πωλήσεις.

  • Πως όμως θα κάνετε τη διαφορά σε σχέση με ένα σημαντικά μεγάλο αριθμό παρόμοιων e-shop που είναι στον αέρα και προωθούν τα ίδια ή περίπου τα ίδια προϊόντα με εσάς;
  • Πως το e-shop σας θα ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και θα γίνει η δική σας ηλεκτρονική κερδοφόρα επιχείρηση;

Αυτό που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, είναι ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κατά βάση, λειτουργεί όπως ένα φυσικό κατάστημα. Έχει τις ίδιες ανάγκες, τους ίδιους στόχους και τον ίδιο δύσκολο δρόμο προς την επιτυχία. Προσαρμόζοντας βέβαια τις κινήσεις που θα κάναμε στο φυσικό κατάστημα, με αντίστοιχες στο ψηφιακό μας κατάστημα.

Αν ανοίγαμε λοιπόν ένα φυσικό κατάστημα, αρχικά θα ξεκινούσαμε να το κάνουμε γνωστό στον κύκλο μας, στη συνέχεια να το κάνουμε γνωστό στην ευρύτερη περιοχή, ενώ μονίμως θα έπρεπε να κάνουμε κάποιες ενέργειες, όπως π.χ. να αλλάζουμε τακτικά βιτρίνα, να κάνουμε προσφορές, να μοιράζουμε διαφημιστικά φυλλάδια και διάφορα άλλα πράγματα που θα ενίσχυαν την παρουσία μας στην τοπική αλλά και στην ευρύτερη αγορά και θα μας έφερναν νέους πελάτες & νέες πωλήσεις.

Αντίστοιχα σε ένα νέο e-shop, μπορούμε να φανταστούμε πως θα προσαρμόσουμε τις παραπάνω κινήσεις προώθησης, με μια όμως βασική διαφορά. Ένα φυσικό κατάστημα τοπικού επιπέδου, ίσως καταφέρει να επικρατήσει του ανταγωνισμού και να γίνει ο leader της περιοχής του. Οπότε πλέον η φήμη του θα δουλεύει για αυτό. Ενώ στον ψηφιακό κόσμο η φήμη παραμένει όσο είσαι online και ενεργός. Πράγμα που σημαίνει ότι η προσπάθεια και οι ενέργειες της προώθησης ενός e-shop πρέπει να μην σταματούν ποτέ!

Ωραία η θεωρία, ας δούμε όμως τι χρειάζεται και στην πράξη μετά την κατασκευή e-shop

Αρχικά το e-shop μας θα πρέπει να είναι καλοσχεδιασμένο, λειτουργικό και εύκολο στην πλοήγηση. Η φιλοσοφία του θα πρέπει να είναι εξαιρετικά απλή. Ακόμα και για τον χρήστη που πρόκειται να αγοράσει για πρώτη φορά στη ζωή του. Τα βήματα από το πρώτο κλικ μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας θα πρέπει να είναι περιεκτικά & όσο το δυνατόν λιγότερα. Το e-shop μας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Οι περιγραφές των προϊόντων μας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερες, με χρήση πολύ καλών φωτογραφιών, αλλά και video’s. Καλό είναι να αποφεύγουμε τις τυποποιημένες φράσεις ή να μην μένουμε μόνο σε αυτές και να πλατιάσουμε όσο μπορούμε με δικά μας λόγια, με κείμενα και περιγραφές που θα δίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες αλλά και ουσιαστικές πληροφορίες. Αυτό θα μας βοηθήσει στο μετέπειτα σημαντικό βήμα ανάδειξης του e-shop μας, το SEO.

Μετά την κατασκευή e-shop χρειάζεται SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι το σημαντικότερο βήμα  για την ανάδειξη του e-shop μας στον ιστό και την “ευγενική” αντιμετώπιση από όλες τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Το SEO, το Local SEO, το Content SEO, είναι οι απαραίτητες υπηρεσίες που θα βελτιώσουν την οργανική μας θέση. Έτσι, το e-shop μας θα εμφανίζεται σε υψηλή θέση σε σχετικές αναζητήσεις χρηστών -οργανικά-. Χωρίς δηλαδή να τρέχει παράλληλα πληρωμένη διαφήμιση. Δε θα πούμε περισσότερα για το SEO στο συγκεκριμένο post. Αφού πρόκειται για μια σειρά από διαδικασίες, αρκετά σύνθετες και ίσως δυσνόητες για το μέσο χρήστη. Θα μείνουμε μόνο στο ότι ιστοσελίδα ή e-shop που σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει και να κάνει “πρωταθλητισμό” στο διαδίκτυο και στην ηλεκτρονική αγορά, δεν νοείται χωρίς SEO.

Χρειάζεται Social Media Marketing

Τα Social Media είναι το επόμενο που θα σταθούμε. Γιατί πλέον είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητας εκατομμυρίων χρηστών. Μπαίνουν για να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν και να σχολιάσουν με τους φίλους και τους γνωστούς τους. Για τους περισσότερους είναι μια συνήθεια που πλέον δεν μπορούν να αποχωριστούν. Αυτό όπως είναι φυσικό, μας δίνει στο “πιάτο” μια κοινότητα με πολύ κόσμο. Ένα μεγάλο πάρκο υποψηφίων πελατών, που αν χειριστούμε σωστά θα αντλήσουμε πελάτες και πωλήσεις. Δεν υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει ιστοσελίδα και e-shop που δεν αξιοποιεί τη δυναμική των Social Media.

Σκεφτείτε ότι την ίδια στιγμή υπάρχουν χιλιάδες επιχειρήσεις χωρίς φυσική και ηλεκτρονική παρουσία, που δουλεύουν αποκλειστικά μέσω Facebook! Με πολλές δυνατότητες στοχεύσεων ανάλογα το κοινό που ψάχνουμε, η δυναμική παρουσία του e-shop μας στο Facebook και τα άλλα Social Media κρίνεται επιβεβλημένη. Δυναμική παρουσία σημαίνει να έχουμε το δικό μας μεγάλο κοινό και να επικοινωνούμε καθημερινά μαζί του με ιδιαίτερο κώδικα επικοινωνίας. Όλα αυτά μπορεί να φαντάζουν δύσκολα, είναι όμως εξαιρετικά αποδοτικά & εύκολα, αν υπάρχει η σωστή καθοδήγηση από εξειδικευμένους Social Media experts.

Χρειάζεται Google Ads αμέσως μετά την κατασκευή e-shop

Επόμενο απαραίτητο εργαλείο για το κάθε e-shop που “σέβεται” τον εαυτό του, είναι η πληρωμένη διαφήμιση στο Google, Google Ads. Πρόκειται για μια καταπληκτική πλατφόρμα με άπειρες δυνατότητες. Η οποία μάλιστα, αν βελτιστοποιηθεί σωστά, θα αποφέρει αποτελέσματα που δεν θα πιστεύετε ότι υπάρχουν. Η μεγαλύτερη παγίδα που πέφτουν μέσα όσοι δοκίμασαν να ασχοληθούν με τα ads, είναι ότι ως πλατφόρμα φαντάζει πανεύκολη. Έτσι βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο καθένας να νομίζει ότι μπορεί να το κάνει μόνος του.

Έτσι, μετά την κατασκευή e-shop και ενώ περιμένουμε να δουλέψουμε, τα αποτελέσματα δεν έρχονται ποτέ, ή αυτά που έρχονται μας δίνουν την αίσθηση πως πρόκειται για μια ακριβή διαφήμιση που δεν αποφέρει αυτά που πρέπει. Η πραγματικότητα είναι πως αυτή η πλατφόρμα στα χέρια των ειδικών, μπορεί να αναδειχθεί. Και μάλιστα στο Νο.1 εργαλείο αύξησης των πωλήσεων του e-shop μας. Τα πάντα κρίνονται από το σωστό google ads optimization. Αυτή είναι μια διαδικασία χρονοβόρα για τους επαγγελματίες του χώρου. Αλλά και τόσο ουσιαστική για το e-shop μας όπως ο λόγος της ηλεκτρονικής μας ύπαρξης!

Μετά τα υποχρεωτικά, και κάποια προαιρετικά

Όλα τα παραπάνω, μεταξύ άλλων που θα αναλύσουμε σε άλλο άρθρο, είναι τα βασικά ως και υποχρεωτικά εργαλεία. Σε αυτά θα βασιστείτε για να δώσετε στο e-shop σας μια καλή ώθηση, εξασφαλίζοντας παράλληλα πολλές πωλήσεις. Από κει και πέρα, εφόσον υπάρχουν οι πρώτοι μας πελάτες, πρέπει να τους διατηρήσουμε ευχαριστημένους, αλλά και πιστούς. Καταρχάς εδώ τα πράγματα δεν είναι υποχρεωτικά, όπως τα παραπάνω στοιχεία που αναφέραμε, αλλά προαιρετικά. Ανάλογα το είδος του e-shop, οι προσπάθειες για την ικανοποίηση και την πιστότητα των πελατών μας, μπορεί να διαφέρουν.

Ενδεικτικά: Μια ευγενική πίεση του στυλ “η προσφορά τελειώνει σήμερα”, “τελευταία κομμάτια” κλπ. μπορεί να δώσει αποτέλεσμα υπό προυποθέσεις. Κάποια δυνατά σημεία π.χ. μικρή ή ελάχιστη ποσότητα αποθέματος, καλύτερη τιμή από ανταγωνιστές, γρήγορη παράδοση κλπ. πρέπει να είναι ευδιάκριτα.  Η υιοθέτηση και η μετέπειτα εφαρμογή ενός συστήματος π.χ. για πόντους σε κάθε αγορά, μπορεί να βοηθήσει. Ή ακόμα παροχής κουπόνιων, δώρων ή εκπτώσεων, είναι κάτι που επίσης αποδίδει. Γενικά, ο ευχαριστημένος και πιστός πελάτης είναι κάτι που ένα επιτυχημένο e-shop χρειάζεται. Και μάλιστα, το ίδιο πολύ, όσο και ένα φυσικό κατάστημα, αλλά και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα.

Προσπαθώντας να κρατήσουμε το μέγεθος του κειμένου που διαβάζετε σε μια ισορροπία, επικεντρωθήκαμε στα σημαντικότερα στοιχεία μετά την κατασκευή e-shop, που αν εφαρμοστούν σωστά είναι αρκετά όχι μόνο να αυξήσουν τις πωλήσεις στο e-shop σας, αλλά κυριολεκτικά να το “απογειώσουν”. Όμως το Digital marketing, διαθέτει πολλά ακόμα αξιόλογα εργαλεία που πρέπει να δοκιμάσετε. Για αυτά θα μιλήσουμε σε επόμενα posts.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση. Πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο. Τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.