Αν η επικοινωνία με το κοινό στα Social media ήταν μια εύκολη υπόθεση, τότε δεν θα υπήρχε Social media marketing, ούτε αυτό θα ήταν μια από τις κορυφαίες υπηρεσίες του digital marketing. Η δυσκολία και όλα ξεκινούν από το ότι έχουμε να κάνουμε με ζωντανό κόσμο, με μόδες, με τάσεις, με συνήθειες και χαρακτηριστικά που συνεχώς αλλάζουν. Έτσι, είναι πολύ φυσικό οι περισσότεροι να μην το κάνουν καλά, κάποιοι να το κάνουν λίγο καλύτερα και κάποιοι λιγοστοί να διαπρέπουν.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε δυο παραδείγματα εταιρειών που η διαδικτυακή παρουσία τους είναι υποδειγματική και κυριολεκτικά παίζουν το Social media marketing στα δάχτυλα.

Staples

Το Staples διαθέτει μια καταπληκτική στρατηγική Social media marketing που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται πραγματικά μαζί τους, με τον ορισμό της λέξης «συνδέομαι».

Καθώς επισκέπτεσαι την αρχική τους σελίδα, θα αισθανθείς έντονα πως σε «κέρδισαν». Θα γελάσεις με το χιούμορ τους, θα εκτιμήσεις τις φιλανθρωπικές τους προσπάθειες και θα εμπνευστείς από τη δημιουργικότητά τους.

Για παράδειγμα, τα βίντεο τους που πραγματικά δίνουν ρεσιτάλ ευρηματικότητας και αρχίζοντας να τα βλέπεις στο κανάλι τους, δεν ξέρεις πιο να πρωτοδιαλέξεις και θα δυσκολευτείς να τα ταξινομήσεις ακόμα και σε ένα top10!

Κορυφαία πράγματα που πρέπει να μάθετε από το Staples;

Να είστε αστείοι. Να είστε «ανθρώπινοι» και να εμφανίζετε την πιο ανοιχτή πλευρά σας. Το κοινό σας θα σας εκτιμήσει.

Σκεφτείτε έξω από το κουτί. Μην φοβάστε να γίνετε πραγματικά δημιουργικοί και όχι μόνο να δείχνετε δημιουργικοί.

Να είστε πολύτιμοι. Μοιραστείτε χρήσιμες συμβουλές και άρθρα που μπορεί να χρησιμοποιήσει το κοινό σας πραγματικά.

Ανταποδώστε. Το Staples χρησιμοποιεί το #StaplesforStudents για πρωτοβουλίες σχολικού εφοδιασμού και δίνει υποτροφίες τις οποίες το κοινό πραγματικά εκτιμά και με τις οποίες αλληλεπιδρά καλά. Με μικρότερο προϋπολογισμό, θα μπορούσατε να δώσετε ένα μέρος των εσόδων σε κάτι που θα έχει πραγματικά ενδιαφέρον για το κοινό ή να οργανώσετε μια ημέρα κοινού με ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

Χρησιμοποιήστε καμπάνιες hashtag. Τα Hashtags μπορούν να πιάσουν γρήγορα και να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε την εμβέλειά σας. Μπορείτε ακόμη και να πορευτείτε συγκυριακά με κάτι που είναι ήδη trending, αυξάνοντας τη δημοτικότητά σας ακόμα πιο γρήγορα στο διαδίκτυο.

Starbucks

Εκτός από τις δελεαστικές, χιουμοριστικές και ελκυστικές εικόνες τους, τα Starbucks προσφέρουν πολλά περισσότερα από αυτά στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εδώ θα βρείτε πώς να το κάνετε και εσείς, απλά ακολουθώντας τις απλές συντεταγμένες των Starbucks στο Social media marketing.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Δώστε στους πελάτες φωνή. Ίσως το καλύτερο που προσφέρει το Starbucks online είναι μια φωνή για τους πελάτες της, ρωτώντας τους τι θέλουν και παρέχοντάς το στην πραγματικότητα. Επίσης, συχνά κοινοποιούν μεγάλες δημοσιεύσεις πελατών στη δική τους σελίδα.

Προσφέρετε freebies και αποκλειστικές υπηρεσίες. Η Starbucks παρέχει αποκλειστικές πληροφορίες και προσφορές στους κοινωνικούς ακόλουθους όπως ο τρόπος προμήθειας δωρεάν ροφημάτων και ειδικών εκπτώσεων.

Κάντε το κομμάτι σας. Η Starbucks αναγνωρίζει ότι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία και κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει, προσφέροντας εργασία και ανακοινώσεις συνεντεύξεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Κάνε και συ κάτι. Μικρότερες εταιρείες μπορεί να μην είναι σε αυτό το επίπεδο, αλλά υπάρχουν τρόποι να προσφέρετε το δικό σας κομμάτι στην κοινωνία. Ακόμα και μια απλή παρέμβαση όπως το να χρησιμοποιείς ανακυκλώσιμες λάμπες για το φωτισμό της επιχείρησης σου, μπορεί να ωφελήσει το περιβάλλον και την εικόνα του brand σου στο κοινό!

Συμβαδίστε με την εποχή. Κάντε τις κοινωνικές πλατφόρμες σας διασκεδαστικές και ενήμερες, έχοντας επίγνωση των ημερών σχετικά με την επιχείρησή σας (η Starbucks αναγνώρισε πρόσφατα την Εθνική Ημέρα Παγωμένου Τσαγιού), των πρόσφατων γεγονότων και άλλων αξιοσημείωτων γεγονότων. Δημιουργήστε εξαιρετικές εικόνες χρησιμοποιώντας δωρεάν εργαλεία όπως το Pixlr ή χρησιμοποιήστε αναφορές για να τονίσετε γεγονότα. Ακόμα και η διοργάνωση ενός διαδραστικού διαγωνισμού με δώρα είναι μια κίνηση που μπορεί ευχαριστήσει το κοινό σας.

Κοινοποιείστε ένα περιστασιακό DIY. Η παρουσίαση στους πελάτες σας μεθόδων “do it yourself” είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε άτομα που ενδέχεται να μην είναι καθημερινοί πελάτες, αλλά που θα μπορούσαν να είναι δυνητικοί πελάτες.

Η Starbucks θα προτιμούσε βέβαια να αγοράζουν οι άνθρωποι ποτά & ροφήματα στα καταστήματα τους, αλλά συνειδητοποιεί ότι κάποιοι προτιμούν τη γεύση που δημιουργείται σπιτικά, ίσως ακόμη και με χαμηλότερο κόστος, με αποτέλεσμα να μοιράζονται συνταγές που προσφέρουν τη γεύση Starbucks χωρίς να αγοράζουν από αυτούς.

Αυτά τα DIYs όμως τις περισσότερες φορές απαιτούν από τους λάτρεις του καφέ να χρησιμοποιούν άλλα προϊόντα που πωλούνται από την εταιρεία! Ιδιοφυές;

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;