Οι υπηρεσίες digital marketing είναι γνωστό στους περισσότερους πως μπορεί να βοηθήσουν επιχειρήσεις κάθε μορφής να βρουν το δρόμο τους στην αγορά, να μεγαλώσουν το μερίδιο τους και να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους χωρίς γεωγραφικό ή οποιοδήποτε άλλο περιορισμό, ανεξαρτήτως επαγγελματικής δραστηριότητας και στόχων. Όμως, για να υπάρξει επιτυχία υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις τις οποίες δυστυχώς -κυρίως λόγω άγνοιας- δεν ακολουθούν οι επιχειρηματίες, οπότε το αποτέλεσμα που λαμβάνουν μπορεί να είναι μέτριο, κακό ή και απογοητευτικό.

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τους 3 πιο συνηθισμένους μύθους για το digital marketing.

#1 “Το digital marketing είναι φτηνό”

Η πλειοψηφία λανθασμένα μπερδεύει την ευελιξία του digital marketing αποδίδοντας του τον όρο “φτηνό”. Σίγουρα όταν συγκρίνεις τη διαφήμιση στην τηλεόραση με μια διαφήμιση digital marketing αξίας μόλις 1€, η διαφορά είναι τεράστια. Το ένα φαίνεται ακριβό και το άλλο φτηνό. Το θέμα όμως είναι τι διαφήμιση τελικά έκανες στην κάθε περίπτωση; Η πραγματικότητα είναι ότι το κάθε μέσο έχει μια τιμή. Και το ότι το digital marketing σου δίνει τη δυνατότητα να ξοδέψεις ακόμα και μόνο 1€, αυτό δεν το κάνει φτηνό. Γιατί απλά με 1€ δεν θα πετύχεις κάτι. Σκέψου και το άλλο. Στο διαδίκτυο τρέχουν εκατομμύρια project, ενώ καθημερινά προστίθενται και κάποιες χιλιάδες νέα. Πόσα από αυτά νομίζεις πως έχουν επιτυχία; Μάλλον όχι πολλά ε; Κι αν τελικά πετυχαίνουν ελάχιστα, γιατί αυτή είναι η αλήθεια, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πετύχει το δικό σου project που θα ξεκινήσεις επειδή το digital είναι φτηνό; Ας μην γελιόμαστε. Τα project που πάνε καλά, πάνε καλά επειδή έχουν και καλό προϋπολογισμό. Έχουν καλή στρατηγική και αξιοποιούν τους πόρους με τον καλύτερο τρόπο, λαμβάνοντας πίσω και με το παραπάνω το budget που χρειάστηκε. Για να πάει λοιπόν καλά και το δικό σου project, πρέπει να υπάρχει budget που θα φέρει αποτελέσματα. Αν όλα γίνουν όπως πρέπει, τότε ναι, στο τέλος θα πεις ότι για αυτό που έγινε, το digital αποδείχτηκε φτηνό.

2# “Το digital marketing είναι ακριβό”

Το ακριβό και το φτηνό είναι πολύ σχετικοί χαρακτηρισμοί. Αυτό που για κάποιον είναι φτηνό, για κάποιον είναι ακριβό και το αντίστροφο. Και μπορεί στην αγορά προϊόντων τα πράγματα να είναι λίγο πιο ξεκάθαρα αφού μπορείς να συγκρίνεις κάποια βασικά χαρακτηριστικά, όμως ένα digital agency παρέχει άυλες υπηρεσίες οι οποίες προσφέρονται έχοντας στόχο ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Πώς λοιπόν μπορούμε να κοστολογήσουμε μια υπηρεσία και να της βάλουμε ταμπέλα ακριβή ή φτηνή; Πώς μπορούμε να συγκρίνουμε δύο υπηρεσίες αν δεν ξέρουμε πως και αν λειτουργούν; Η απάντηση είναι μία και είναι συγκεκριμένη: Το ακριβό ή το φτηνό το ορίζει η δουλειά. Το ορίζει το αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι από τους υποψήφιους πελάτες μας έρχονται σε μας γιατί μέχρι χθες επέλεγαν φτηνές υπηρεσίες digital marketing που τελικά κόστισαν πολύ. Πολλές φορές χωρίς αποτέλεσμα κάνουν τις φτηνές υπηρεσίες να είναι τελικά πανάκριβες. Έχετε αντίρρηση;

3# “Θέλω μια απλή ιστοσελίδα παρουσίασης”

Κάθε φορά που ακούμε αυτή τη φράση, πραγματικά καταβάλλουμε προσπάθεια για να μη γελάσουμε. Η απάντηση που έπρεπε να δίνουμε αν δεν υπήρχε κώδικας συμπεριφοράς για τις πρώτες επικοινωνίες είναι: “Αυτό τώρα πως σας ήρθε;”. Και είναι πραγματική η απορία γιατί μπορεί ο ενδιαφερόμενος να ζητάει κάτι απλό εννοώντας ότι θέλει κάτι πολύ οικονομικό, όμως εμείς καλούμαστε να αποδώσουμε την εικόνα της επιχείρησης του… έτσι, απλά. Μια ιστοσελίδα έχουμε πει πως είναι ο καθρέφτης μιας επιχείρησης και η εικόνα της. Υπάρχει απλό επάγγελμα; Υπάρχει απλή δραστηριότητα; Ακόμα και ένα μικρό παιδί να ρωτήσεις θα σου πει πως η κάθε δουλειά έχει τα μυστικά της και πως ακόμα και την πιο απλή δουλειά για να την κάνεις πρέπει να την ξέρεις. Πως λοιπόν μπορεί να ζητάει κάποιος να αντιμετωπίσουμε την επιχείρηση του απλά; Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως κάθε επαγγελματική δραστηριότητα στην αγορά δεν είναι μόνη της. Υπάρχουν πολλοί που κάνουν το ίδιο ακριβώς με εσάς. Αν λοιπόν οι υπόλοιποι έχουν επενδύσει στην εικόνα τους και έχουν μια καλή παρουσία, εσείς πως θα τους ανταγωνιστείτε; Με κάτι απλό; Βγάλτε λοιπόν από το λεξιλόγιο σας και την παραπάνω φράση και ζητήστε αυτό που πραγματικά χρειάζεστε: “Θέλω μια ιστοσελίδα που θα κάνει τη διαφορά!”.

Σίγουρα οι παραπάνω περιπτώσεις δεν καλύπτουν παρά ένα μικρό μέρος του τρόπου σκέψης που πρέπει να αποφύγετε να έχετε. Όμως, αν βάση των παραπάνω αρχίσετε να σκέφτεστε διαφορετικά, τότε θα έχετε κάνει ήδη το πρώτο βήμα για να βοηθήσετε πραγματικά την επιχείρηση σας αξιοποιώντας τη δυναμική του digital, αποφεύγοντας να κάνετε τους συνομιλητές σας να γελάσουν, αλλά και να πέσετε σε παγίδες. Κατά την αναζήτηση σας, θεωρούμε πως δε θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα για να εντοπίσετε ποιο digital marketing agency μπορεί να σας βοηθήσει. Κρατήστε μόνο το ότι υπάρχουν υπηρεσίες και πραγματικές υπηρεσίες digital marketing.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.