Η έρευνα αγοράς μπορεί να σας ακούγεται σαν μία πολυτέλεια μόνο των μεγάλων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα εάν εξυπηρετείτε τοπικούς πελάτες.

Ωστόσο, η έρευνα αγοράς είναι ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας όποια και αν είναι το μέγεθός της.

Γιατί βοηθάει η έρευνα αγοράς;

Για να καταλαβαίνετε την βάση πελατών σας. Για τις start-up εταιρείες, η έρευνα αγοράς είναι απαραίτητη για να καταλάβετε ποιοι μπορεί να είναι οι πελάτες σας και εάν υπάρχει αρκετή ζήτηση ώστε να είναι βιώσιμη η επιχειρηματική σας πρωτοβουλία. Οι ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις πρέπει να ρίχνουν μία ματιά στα καινούργια δημογραφικά στοιχεία και γούστα των πελατών.

Για να κρατήσετε το μοντέλο της επιχείρησής σας σχετικό. Οι τρόποι με τους οποίους τρέχατε την επιχείρησή σας παλιά δεν είναι αναγκαστικά και οι καλύτεροι. Καταλάβετε τις συνεχώς μεταβαλλόμενες προτιμήσεις της αγοράς και προσαρμοστείτε στον βαθμό που χρειάζεται για να έχετε το μεγαλύτερο κέρδος.

Δημιουργήστε στόχους SMART για περαιτέρω ανάπτυξη. Οι στόχοι της επιχείρησής σας πρέπει να είναι: συγκεκριμένοι (Specific), μετρήσιμοι (Measurable), εφικτοί (Attainable) , ρεαλιστικοί (Realistic) και χρονικά προσδιορισμένοι (Timely). Παρ’ όλα αυτά, είναι δύσκολο να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους εάν δεν ξέρετε που στέκεται αυτή την στιγμή η αγορά.

3 τρόποι να κάνετε έρευνα αγοράς με χαμηλό κόστος

1. Κάντε μία έρευνα ή συγκεντρώστε μία αντιπροσωπευτική ομάδα

Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσετε τους ήδη ή τους εν δυνάμει πελάτες σας είναι να τους μιλήσετε.

Για τις έρευνες, μπορείτε να στείλετε ένα ερωτηματολόγιο σε αυτούς που είναι ήδη πελάτες σας ή σε ένα δείγμα που ανταποκρίνεται στα στοχευμένα δημογραφικά σας στοιχεία. Να θυμάστε ότι η δημιουργία ερωτηματολογίων είναι σαν τέχνη. Εάν δεν είστε σίγουροι πώς να τα δημιουργήσετε ίσως είναι καλή ιδέα να απευθυνθείτε σε κάποιον σύμβουλο marketing. Καλό θα ήταν αρχικά να τα διανείμετε σε οικογένεια, συγγενείς και φίλους, ώστε να πάρετε πρώτα τις δικές τους κριτικές πριν στείλετε τα ερωτηματολόγια σε πελάτες.

Οι αντιπροσωπευτικές ομάδες απαρτίζονται συνήθως από 6-10 συμμετέχοντες και οι συναντήσεις δεν ξεπερνούν τα 90 λεπτά. Αν και οι συμμετέχοντες είναι λίγοι, αυτό θα σας δώσει περισσότερο χρόνο για να κάνετε συζήτηση σε βάθος. Χρησιμοποιήστε μία αντιπροσωπευτική ομάδα για να πάρετε την άποψη των καταναλωτών για τις τιμές, τις διαφημιστικές καμπάνιες και την εξυπηρέτηση.

2. Επωφεληθείτε από το ακαδημαϊκό ταλέντο

Εάν έχετε ένα κολέγιο ή πανεπιστήμιο στην περιοχή σας το οποίο να προσφέρει ΜΒΑ προγράμματα, μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε. Κάποιοι καθηγητές ψάχνουν για πραγματικές ευκαιρίες εκπαίδευσης για τους σπουδαστές τους. Μιλήστε με τους καθηγητές Marketing για το εάν θα ενδιέφερε τους σπουδαστές να κάνουν μία έρευνα αγοράς εκ μέρους της επιχείρησής σας. Μπορεί να εμπλέκεται κάποια χρέωση, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι αρκετά χαμηλή.

3. Γνωρίστε τον ανταγωνισμό σας

Μπορείτε να μάθετε πολλά από τον ανταγωνισμό. Επισκεφτείτε το μαγαζί τους, μετρήστε τους πελάτες και ακολουθήστε τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχει επιτυχία αυτό που κάνουν; Εάν έχει, μπορεί να είναι και η δική σας επιχείρηση βιώσιμη στην ίδια αγορά; Η μήπως έχουν κάποιο βασικό ελάττωμα το οποίο μπορεί να σας αποφέρει πολλά κέρδη;

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;