H στρατηγική στα social media είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σας και να δώσετε το προσωπικό σας στίγμα.

Μια στρατηγική social media είναι ένα λεπτομερές σχέδιο που απαντά σε τι, πότε, πώς και γιατί σχετικά με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στις κοινωνικές σελίδες της επιχείρησής σας. Καθοδηγεί τις ενέργειές σας και σας ενημερώνει αν είστε λιγότερο ή περισσότεροι πετυχημένοι. Κάθε δημοσίευση, απάντηση, όπως και σχόλια πρέπει να εξυπηρετούν έναν σκοπό. Όσο πιο συγκεκριμένη είναι η στρατηγική σας, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η εκτέλεση. Κρατήστε τη συνοπτική. Μην κάνετε το σχέδιό σας με υπερβολικές απαιτήσεις και τόσο ευρύ ώστε να είναι ανέφικτο ή αδύνατο να μετρηθεί. Σημαντικό είναι να δημιουργείτε κοινότητες αλληλεπίδρασης των πελατών ή των πιθανών πελατών σας. Να δημιουργείτε προσωπικές εμπειρίες για το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Στο άρθρο αυτό, μπορείτε να δείτε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε το απόλυτο marketing plan για τα social media, το οποίο θα σας βοηθήσει να κατακτήσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

1. Ορίστε τους στόχους σας

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για να φτιάξεις μια στρατηγική στα social media είναι να ορίσεις του στόχους σου. Χωρίς ξεκάθαρο στόχο, είναι δύκολο να διοχετεύσετε τις προσπάθειές σας στο να πετύχετε.
Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να ορίσετε ξεκάθαρους στόχους, οι οποίοι είναι «ΕΞΥΠΝΟΙ «. (SMART – Specific, Measurable, Achievable, Realistic, and Timely) Δηλαδή Συγκεκριμένοι, Μετρήσιμοι, Εφικτοί, Ρεαλιστικοί και Έγκαιροι.

Κάποιοι από τους στόχους σας μπορεί να είναι:
• Αύξηση του κοινού που βλέπει το ποστ σας (post reach)
• Αύξηση των πιθανών πελατών σας (leads)
• Βελτίωση/αύξηση των εσόδων σας
• Αύξηση της κίνησης της ιστοσελίδας σας

2. Καθορίστε το κοινό-στόχο σας (Target Audience)

Είναι σημαντικό να είναι ξεκάθαρο το κοινό στόχος σας πριν ξεκινήσετε μια καμπάνια μάρκετιγκ. Αν δεν το ξέρετε, δεν ξέρετε σε ποιον να διαφημίσετε.
Καθορίστε το κοινό-στόχο με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντά τους.
Προσπαθήστε να μάθετε τα σημεία που «τους πονάνε» ώστε να δημιουργείτε εκστρατείες μάρκετινγκ που δείχνουν πώς το προϊόν σας μπορεί να λύσει τα προβλήματά τους. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε τι είδους περιεχόμενο τους ενδιαφέρει και ασχολούνται με αυτό τακτικά. Αυτό θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το περιεχόμενό σας με καλύτερο τρόπο.

3. Διαλέξτε το κατάλληλο Κοινωνικό Δίκτυο

Από τη στιγμή που έχετε καθορίσει το στόχο σας, είναι απαραίτητο να επιλέξετε ποια κοινωνική πλατφόρμα είναι η κατάλληλη για να τους προσεγγίσετε.
Γι αυτό, μελετάτε ποια κοινωνική πλατφόρμα χρησιμοποιείται περισσότερο από το κοινό-στόχο σας. Βρείτε 1-2 κοινωνικά δίκτυα και κάνετε έντονη την παρουσία σας σε αυτά. Χρησιμοποιείστε το περιεχόμενο με τον κατάλληλο τρόπο ώστε να ταιριάζει στο κάθε δίκτυο.

4. Ελέγξτε την απόδοσή σας

Από τη στιγμή που «ανεβάζετε» περιεχόμενο σταθερά στα κοινωνικά δίκτυα, πρέπει να αναλύσετε την απόδοσή τους. Να δείτε το είδος του περιεχομένου που ταιριάζει. Αυτό που λειτουργεί και αυτό που δεν κάνει.

Μελετήστε επίσης, την αλληλεπίδραση του κοινού με το περιεχόμενό σας. Δείτε ποιες ώρες της ημέρας το κοινό σας είναι περισσότερο ενεργό, ώστε να προγραμματίσετε τα ποστ σας εκείνες τις ώρες.

Τέλος, είναι σημαντικό να ελέγχετε την απόδοσή σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Συγκρίνετε το κοινό σας ποσοτικά αλλά και ποιοτικά, ελέγχοντας την αλληλεπίδραση, το ποσοστό του κοινού που βλέπει τα ποστ κλπ στον ανταγωνισμό και σε σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;