Σίγουρα όλοι έχετε δει online ανακοινώσεις που άλλα λένε και άλλα δείχνουν, που έχουν «ευφάνταστους» τίτλους, που υπόσχονται τελικά πολύ διαφορετικά πράγματα από την πραγματικότητα και συνήθως είναι παραπλανητικοί. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται «κλικοθηρία» ή αλλιώς «clickbait» και ο «κλικοθήρας» έχει μόνο ένα σκοπό: Να οδηγήσει traffic προς την ιστοσελίδα του και να αυξήσει την επισκεψιμότητα. Ως τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας αυτή η διαδικασία, σίγουρα δεν είναι «τίμια» ούτε ηθική και τις περισσότερες φορές συνηθίζεται από ιστοσελίδες που εκτός των άλλων δεν διαθέτουν και ποιότητα. Το Facebook και τα υπόλοιπα δίκτυα ετοιμάζουν μια ειδική στρατηγική αντιμετώπισης για όλα αυτά τα «ρεύματα» που δημιουργούνται προκειμένου να εξαλειφτούν οι ψευδείς ειδήσεις και η παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο και καλά κάνουν γιατί το πράγμα τελευταία έχει ξεφύγει.

Για κάποιον που θέλει να αυξήσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί «κλικοθήρας», υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορούν να έχουν αποτέλεσμα χωρίς να παραπλανούν. Αυτό ακριβώς θα παρουσιάσουμε στο συγκεκριμένο άρθρο.

Πώς γράφεις έναν τίτλο προς κλικάρισμα που θα προσελκύσει κόσμο στην ιστοσελίδα σου και θα τους διατηρήσει εκεί χωρίς να φαίνεται ότι θέλετε μόνο να πάρετε το κλικ ή να του πουλήσετε το προϊόν σας;

Εδώ παρατίθενται κάποιες συμβουλές SEO που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε οι τίτλοι σας να μην κατηγορηθούν ως «clickbait»:

1. Χρησιμοποιήστε Λέξεις Κλειδιά

Αυτό ίσως είναι το πιο σημαντικό και βασικό στοιχείο SEO για να γράφετε τίτλους. Είναι σημαντικό να έχετε τουλάχιστον μια λέξη κλειδί στον τίτλο σας. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να έχετε τις λέξεις κλειδιά σας στις meta περιγραφές σας, στα headers (h1 ετικέτες), στις περιγραφές ALT και στους τίτλους των εικόνων.

Η ιστοσελίδα σας δε θα βρίσκεται εάν οι άνθρωποι χρειαστεί να ψάξουν σκληρά για αυτήν. Η “Κατηγοριοποίηση” για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά σχετικές με την υπηρεσία σας είναι το πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία. Όταν οι πελάτες δουν τους όρους που αναζήτησαν στους τίτλους και στις meta περιγραφές σας, θα είναι πολύ πιθανό να κλικάρουν σε αυτά.

2. Κάντε ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια Λίστα

Οι άνθρωποι προσελκύονται από τίτλους με αριθμούς το οποίο επιδεικνύει μια λίστα (σκεφτείτε αν αυτός είναι ένας από τους λόγους που επιλέξατε να διαβάσετε αυτό το άρθρο εδώ.) Οι χρήστες τους διαδικτύου θέλουν πληροφορίες γρήγορες και εύκολες στη λήψη και στην ανάγνωση. Οι λίστες είναι ό,τι καλύτερο καθώς με αυτές οι χρήστες μπορούν εύκολα να διαβάσουν το περιεχόμενο, να το κατανοήσουν και είναι πιο πιθανό να το θυμούνται αργότερα. Άρα ο τίτλος σας θα πρέπει να δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτό αναμένεται εάν πατήσουν στη λίστα σας.

3. Διατηρήστε μια συντομία

Στα αποτελέσματα αναζήτησης Google, έχετε μόνο χώρο για 70 χαρακτήρες στον τίτλο σας. Εάν ο τίτλος σας είναι μεγαλύτερος από αυτόν, κόβεται (σημαίνει ότι το τέλος του θα είναι “…”). (Προηγούμενες προβλέψεις έβαζαν αυτόν τον αριθμό στους 50-60 χαρακτήρες, αλλά η Google πρόσφατα επέκτεινε το μέγεθος των αποτελεσμάτων αναζήτησης με αποτέλεσμα να φαίνονται ελαφρά μεγαλύτεροι τίτλοι.).

Οι χρήστες του διαδικτύου θέλουν να δουν με τι σχετίζεται το περιεχόμενο (και άρα και ο τίτλος) χωρίς να χρειάζεται να κλικάρουν σε αυτό. Το να επιτρέπετε στους χρήστες να διαβάσουν τον συνολικό τίτλο στα αποτελέσματα αναζήτησης θα προκαλέσει περισσότερες προβολές και πελάτες στην ιστοσελίδα σας καθώς θα γνωρίζουν τι θα λάβουν στην άλλη μεριά του συνδέσμου αντί να χρειαστεί να κλικάρουν για να δουν όλο τον τίτλο.

4. Κάντε μια Ερώτηση

Στους ανθρώπους αρέσει να νιώθουν ότι συμμετέχουν σε κάτι. Μια ερώτηση σε έναν τίτλο θα ξεκινήσει μια συζήτηση προκαλώντας το ενδιαφέρον τους. Θα θέλουν να ξέρουν ποια είναι η απάντηση. Μια αναζήτηση στο κοινό που στοχεύετε θα σας βοηθήσει να βρείτε την ερώτηση αυτή. (Ιδανικά, θα πρέπει να είναι ερωτήσεις που τα μέλη του κοινού σας θα ρωτούσαν φυσιολογικά).

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;