Μπορεί να είστε όλη μέρα μέσα στο Facebook και να σπαταλάτε άπειρο χρόνο σ’ αυτό, όμως αν σας ρωτήσει κάποιος πόσο ευχαριστημένοι είστε τελικά από τις πωλήσεις σας μέσω των Social Media, το πιο πιθανό είναι να απαντήσετε από λίγο ως και καθόλου.

Απολύτως λογικό, αφού ακόμα και σήμερα οι περισσότεροι επιχειρηματίες νομίζουν λανθασμένα πως τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης είναι ένα ακόμα μέρος για να έχει παρουσία η επιχείρηση τους για αυτούς που την ψάχνουν! Και αν τελικά περιμένεις να πουλήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου σε ένα μέσο που δεν γνωρίζεις καν πως λειτουργεί και για ποιο λόγο είσαι εκεί, τότε πως περιμένεις να πουλήσεις;

Το ‘χουμε ξαναπεί και θα το λέμε συνέχεια μέσα σ’ αυτό το blog: Για μια επιχείρηση υπάρχουν άπειροι κατάλογοι και οδηγοί για να την βρουν όσοι την ψάχνουν και όχι το Facebook ή τα άλλα δίκτυα. Ο μοναδικός λόγος ύπαρξης μιας εταιρείας στα Social Media είναι για να επικοινωνεί με το κοινό της. Και πάνω σε αυτό το δεδομένο οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν το δικό τους κώδικα επικοινωνίας με τον κόσμο και να επικοινωνούν, με ένα πρόσωπο και έναν τρόπο που θα τις εκφράζει, αλλά πάνω απ’ όλα θα την κρατάει ψηλά στον καταναλωτή μέσω της επικοινωνίας της.

Για να γίνω καλύτερα κατανοητός,  φανταστείτε έναν ιδιοκτήτη καταστήματος ρούχων, ο οποίος καθημερινά και επί σειρά μηνών ή ετών, δημοσιεύει στη σελίδα του στο Facebook τυποποιημένες αναρτήσεις με φωτογραφία ρούχου, τιμή, διαθέσιμα χρώματα και μεγέθη. Τι αποτελέσματα μπορεί να έχει; Περιμένει άραγε να πουλήσει; Αν δεν πουλήσει θα φταίει ο ίδιος ή το Facebook; Τι αλληλεπίδραση μπορεί να έχει αυτό το στυλ δημοσιεύσεων; Πόσους μπορεί να συγκινήσει;

Τώρα ας βγούμε από το Facebook και ας πάμε μαζί με τον ίδιο ιδιοκτήτη καταστήματος ρούχων για καφέ. Φαντάζεστε την πλήξη που θα μας προκαλέσει όταν από την ώρα που θα κάτσουμε στην καφετέρια μέχρι την ώρα που θα φύγουμε μας μιλάει μόνο για τα ρούχα του, τα σχέδια τους και τις τιμές; Είναι ποτέ να δυνατόν να ξαναπάτε για καφέ με έναν τόσο βαρετό τύπο; Με την ίδια λογική, γιατί να σας ενδιαφέρει να τον ακολουθείτε στα Social Media;

Μετά από αυτό το παράδειγμα, υποθέτω πως έχετε αρχίσει να καταλαβαίνετε περίπου πως πρέπει να λειτουργεί μια επιτυχημένη σελίδα στο Facebook. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά γιατί αν ήταν, δε θα υπήρχε σχολή Social Media Marketing και δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης οι επαγγελματίες digital marketing.

Παρακάτω θα δούμε κάποια απλά και απαραίτητα πραγματάκια τα οποία δε θα σας δώσουν λύση σε όλα σας τα προβλήματα όσον αφορά τα Social Media, αλλά τουλάχιστον θα αυξήσουν την απήχηση των δημοσιεύσεων σας κατακόρυφα.

Μάθετε το κοινό σας

Πρόκειται για ζωντανό κόσμο και πρέπει να καταβάλλετε μια προσπάθεια να τον γνωρίσετε όσο το δυνατόν καλύτερα. Προσπαθήστε να αντλήσετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε βολιδοσκοπώντας τις αντιδράσεις του κοινού σε διαφορετικά είδη δημοσιεύσεων. Βάλτε φαντασία, όμορφες φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα, προσπαθήστε να ανοίξετε συζήτηση και δείτε που αλληλεπιδρά η πλειοψηφία του κοινού σας. Στη συνέχεια υιοθετήστε αυτό στο στυλ ώστε να ξέρετε ότι εκφράζει το μεγαλύτερο ποσοστό των fans σας.

Πειραματιστείτε με τις ώρες δημοσιεύσεων

Όλοι γνωρίζουν ότι οι βραδυνές ώρες έχουν καλύτερη απήχηση αφού είναι online ο περισσότερος κόσμος απ’ όλη την ημέρα. Αυτό όμως από μόνο του δε λέει τίποτα. Ούτε όλες οι αναρτήσεις πρέπει να γίνονται μόνο βράδυ, ούτε όλες οι επαγγελματικές κατηγορίες, προϊόντα και υπηρεσίες μπορούν να δημοσιεύονται το βράδυ. Οπότε ο ιδιοκτήτης της σελίδας θα πρέπει να κάνει αρκετές δοκιμές μέχρι να καταλήξει στην ώρα ή στις ώρες που πρέπει να κάνει τις δημοσιεύσεις, προκειμένου να υπάρξει απήχηση και αλληλεπίδραση.

Καθιερώστε τα hashtags

Το γνωστό καγκελάκι (#) θα σας κατηγοριοποιήσει και θα σας ευρετηριάσει τα post, πράγμα που σημαίνει ότι αν η λέξη #fashion θεωρείται λέξη ευρείας αναζήτησης και αιχμής, η ανάρτηση σας θα εμφανιστεί σε όσους αναζητούν #fashion. Τα επιτυχημένα hashtags μπορούν να εκτοξεύσουν την απήχηση των post σας κατακόρυφα. Το καγκελάκι (#) δεν είναι μόνο μόδα, είναι εργαλείο.

Κοινοποιήστε

Τα Social Media βασίζονται στη διάδοση και τη διασπορά. Αν αυτό που έχετε να πείτε με μια δημοσίευση είναι αξιόλογο, χωρίς να κάνετε κάτι παραπάνω θα αρχίσει να κοινοποιείται από τους χρήστες που θα το βρουν ενδιαφέρον. Κάτι ανάλογο πρέπει να κάνετε και σεις. Κοινοποιήστε το στο προσωπικό σας προφίλ, σε φίλους σας, σε ομάδες ή και σε σελίδες που μπορεί να τις ενδιαφέρει.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;