Με πάνω από 100 εκατομμύρια ενεργές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, ο ολοκαίνουργιος λαμπερός διαδικτυακός σας «χάρτης» θα παλέψει για να τύχει της προσοχής των χρηστών!

Ποτέ ξανά δεν ήταν τόσο σημαντικό να δουλέψετε σκληρά για να βελτιώσετε την προσβασιμότητα της διαδικτυακής σας εφαρμογής.

Ως «δημιουργοί χαρτών», είναι πολύ εύκολο να ξοδέψετε πολύ χρόνο προσηλωμένοι σε εργαλεία χαρτογραφίας και να ξεχάσετε το γεγονός ότι αυτά είναι άχρηστα εάν το στοχευμένο κοινό δεν μπορεί να βρει ή να έχει πρόσβαση στο «χάρτη» σας.
Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ μαζί σας τις πιο σημαντικές συμβουλές που θα αυξήσουν την ορατότητα και την προσβασιμότητα του διαδικτυακού σας «χάρτη».

Φιλικότητα προς τις μηχανές αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης είναι οι χάρτες του internet, χωρίς αυτές είστε εντελώς χαμένοι, ακόμα και αν κάνετε δέηση στους «θεούς» της Google δεν θα σας δοθεί ποτέ εξέχουσα θέση. Σε αυτόν τον μεταφορικό χάρτη πρέπει να σιγουρευτείτε ότι ο δικός σας διαδικτυακός χάρτης είναι μία πρωτεύουσα με εξέχον σύμβολο και μεγάλη γραμματοσειρά.

Οπότε, πως μας προσέχουν οι μηχανές αναζήτησης; Πρώτα πρέπει να ξέρουν ότι υπάρχουμε, έπειτα πρέπει να ξέρουν το περιεχόμενο μας και τέλος πρέπει να τους δοθεί ένας λόγος να πιστέψουν ότι είμαστε σημαντικοί.

Ευρετηρίαση

Για να συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης η ιστοσελίδα μας πρέπει να ευρετηριασμένη. Αυτό μπορεί να γίνει με έναν από τους δύο τρόπους. Ο πρώτος τρόπος είναι μέσω προγραμμάτων που ονομάζονται “spiders”.  Αυτά τα spiders έρπουν στα διαδίκτυο ακολουθώντας links από την μία σελίδα στην άλλη. Όταν βρουν μια ιστοσελίδα που δεν έχει ευρετηριαστεί, στέλνουν το περιεχόμενο πίσω στην μηχανή αναζήτησης ώστε να το κατηγοριοποιήσει. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να σας ανακαλύψουν με αυτόν τον τρόπο, μια ιστοσελίδα που έχει ήδη ευρετηριαστεί πρέπει να έχει ένα link που να κατευθύνει τους χρήστες στον διαδικτυακό σας χάρτη.
Ο δεύτερος τρόπος να ευρετηριαστείτε είναι να χρησιμοποιήσετε κάτι που ονομάζεται sitemap. Ένα sitemap υποβάλλεται στην Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης και βασικά λέει “εδώ είναι μια λίστα με σελίδες που θα ήθελα να ευρετηριάσεις ”.

Τοποθέτηση

Όταν η Google καταλάβει ότι ο διαδικτυακός σας χάρτης υπάρχει, χρειάζεται επίσης να βρει σε ποια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης να τον κατατάξει.(SERPs). Το κάνει με το να αναλύει το κείμενο σε μία ιστοσελίδα ώστε να προσπαθήσει να καταλάβει με τι έχει να κάνει. Δίνει περισσότερη βάση σε λέξεις και φράσεις (γνωστές και ως λέξεις κλειδιά στον κόσμο των μηχανών αναζήτησης) που χρησιμοποιούνται στο URL, στον τίτλο της σελίδας και σε οποιοδήποτε κείμενο χρησιμοποιεί HTML header tags (H1, H2, H3 κτλ) ή είναι πιο εξέχον στην σελίδα.
Εάν ο χάρτης σας είναι σχετικά με τα βουνά της Πελοποννήσου, πρέπει να σιγουρευτείτε ότι οι λέξεις “Πελοπόννησος” και “βουνά” εμφανίζονται σε ιδιαίτερο σημείο στην σελίδα σας, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν ότι είναι σημαντικές. Αυτό σημαίνει ότι τις συμπεριλαμβάνετε στην σελίδα URL, στον τίτλο της σελίδας και ότι χρησιμοποιούνται στο πιο σημαντικό μέρος του κειμένου. Είναι επίσης χρήσιμο να χρησιμοποιείτε τις λέξεις και σε άλλα μέρη της σελίδας αλλά μην το παρακάνετε χρησιμοποιώντας τις λέξεις με τρόπο αφύσικο.
Οι χάρτες, εξαιτίας της οπτικής τους φύσης, τείνουν να μην έχουν πολλά κείμενα που να μπορούν να διαβαστουν από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι ως δημιουργοί χαρτών πρέπει να επωφεληθούμε στο έπακρο από τις λίγες περιοχές κειμένου που όντως έχουμε. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνουμε αυτό είναι να προσποιηθούμε ότι η μηχανή αναζήτησης είναι ένας ανθρώπινος επισκέπτης, ο οποίος δεν γνωρίζει τίποτα για το project μας και δεν μπορεί να δει καμία από τις εικόνες στην σελίδα. Αναρωτηθείτε εάν ένας καινούργιος χρήστης σε αυτή την σελίδα είναι σε θέση να αποκτήσει μία ξεκάθαρη εικόνα και περιγραφή για το τι περιέχει ο χάρτης. Εάν η απάντηση είναι ναι, τότε είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι η Google θα την ευρετηριάσει σωστά.

Κατάταξη
Οπότε τώρα που η Google γνωρίζει ότι η ιστοσελίδα σας υπάρχει και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, επίσης έχει πάρει μία ιδέα για το περιεχόμενο της, μπορούμε να αρχίσουμε να συζητάμε για την κατάταξη. Η κατάταξη της σελίδας σας είναι η θέση στην οποία εμφανίζεται η σελίδα σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs) για μία δεδομένη φράση αναζήτησης π.χ “χάρτης των βουνών της Πελοποννήσου”. Η Google τοποθετεί στη κορυφή σελίδες που νομίζει ότι είναι σημαντικές για την συγκεκριμένη φράση κλειδί, όμως, πως παίρνει αυτή την απόφαση;
Αρχικά, θέλει να δει ότι η συγκεκριμένη φράση παρουσιάζεται σε εξέχον σημείο στην σελίδα (όπως αναφέραμε νωρίτερα), αλλά πιο σημαντικό είναι εξωτερικές πηγές να επιβεβαιώνουν ότι το περιεχόμενο σας είναι σημαντικό όσον αφορά αυτή την φράση κλειδί. Το κάνει αυτό με το να αναλύει τις εξωτερικές ιστοσελίδες που συνδέονται με την δική σας σελίδα.
Πιο πολύτιμες είναι οι εξωτερικές σελίδες που έχουν από μόνες του υψηλές κατατάξεις. Οπότε, μπορεί να αναρωτιέστε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνετε τις άλλες σελίδες να έχουν link για την σελίδα με τον χάρτη σας; Η απάντηση είναι απλή, φτιάξτε έναν χάρτη που οι άνθρωποι θέλουν να μοιράζονται! Στο SEO (βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης) το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Εάν φτιάξετε έναν υπέροχο διαδικτυακό χάρτη οι άνθρωποι φυσικά θα θέλουν να τον μοιραστούν , είτε κάνοντας link στην δική τους ιστοσελίδα, είτε κοινοποιώντας τον στα κοινωνικά δίκτυα.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;