Κατανοήστε πώς λειτουργεί το Google SERP

Τα SERP [Search engine result pages] [Σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης], δεν καθορίζονται αποκλειστικά από τη χρήση λέξεων-κλειδιών και συνδέσμων. Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας για τον προσδιορισμό του πού θα εμφανίζονται οι ιστότοποι στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι η συχνά παραγνωρισμένη πρόθεση του καταναλωτή.

Διαφορετικά ερωτήματα αναζήτησης με διαφορετική πρόθεση θα έχουν διαφορετικά αποτελέσματα. Η Google πάνω σ’ αυτό έχει αναπτύξει εξελιγμένες τεχνολογίες που όταν ένας χρήστης του ιστού ψάχνει «που να βρω βιολογικά τρόφιμα» θα λάβει μια διαφορετική σελίδα αποτελεσμάτων απ’ ότι εάν πληκτρολογούσε στο ερώτημα αναζήτησης «ποιο είναι το πλησιέστερο παντοπωλείο». Η πρόθεση και αυτό που αναζητά ο χρήστης πίσω από τις δύο αναζητήσεις είναι διαφορετική και η Google αυτό το γνωρίζει.

Η πρόθεση των χρηστών του ιστού που ψάχνουν μέσω των κινητών συσκευών τους θα είναι διαφορετική από την πρόθεση εκείνων που ψάχνουν τον ιστό μέσω του υπολογιστή τους. Ισχύει η ίδια αρχή SERP; Τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης ιστού για κινητά ψάχνουν για κάτι γρήγορο, όπως το πού να βρείτε κάτι, κατευθύνσεις προς μια τοποθεσία, πώς να διορθώσετε κάτι ή πώς να επικοινωνήσετε με κάποιον. Τα SERP της Google για αυτά θα είναι διαφορετικά από κάποιον που ψάχνει τον ιστό μέσω ενός υπολογιστή.

Όσοι εργάζονται σε επιτραπέζιους υπολογιστές είναι συχνά ανοιχτοί σε πρόσθετες πληροφορίες που σχετίζονται με αυτό που αρχικά αναζητούσαν, είναι πιο πιθανό να κάνουν online αγορές και, αν δεν αγοράζουν τίποτα online, πιθανότατα να περιηγούνται και να μην αγοράζουν.

Κάντε εξάσκηση στις λέξεις-κλειδιά για τις κινητές συσκευές

Όχι, οι λέξεις-κλειδιά με τις οποίες οι χρήστες θα σας εντοπίσουν μέσω μιας κινητής συσκευής δεν θα είναι οι ίδιες με αυτές με τις οποίες βρήκαν τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας έναν υπολογιστή. Αυτό το λάθος είναι ένα συχνό φαινόμενο που καταστρέφει τη σκληρή δουλειά μιας καλά αναπτυγμένης στρατηγικής mobile marketing για κινητές συσκευές.

Όλα ξεκινούν από την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών του ιστού καθώς και από τις λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν στην αναζήτησή τους.

Πολλές κινητές συσκευές διαθέτουν μια δυνατότητα μετατροπής της ομιλίας σε κείμενο, η οποία μεταγράφει αυτόματα τις λέξεις στο πλαίσιο αναζήτησης. Οι άνθρωποι μιλούν διαφορετικά από τον τρόπο που γράφουν, χρησιμοποιώντας διαφορετικές λέξεις και διαφορετική δομή προτάσεων. Με πολλά βοηθήματα μετατροπής ομιλίας σε κείμενο όπως το Alexa, όλο και περισσότερα ερωτήματα αναζήτησης ιστού από κινητά θυμίζουν τον τρόπο που οι άνθρωποι μιλούν. Από αυτά τα στοιχεία γίνεται κατανοητή η βαρύτητα του mobile marketing στην στρατηγική κάθε επιχείρησης που επενδύει σε υπηρεσίες digital marketing.

Ωστόσο, όσον αφορά τους χρήστες desktop και laptop εξακολουθεί να υπάρχει η ίδια πιθανότητα πληκτρολόγησης μιας απλής λέξης-κλειδί, που θα χρησιμοποιούσαν αν εξέφραζαν τις ερωτήσεις τους με λόγια, επομένως τα αναλυτικά στοιχεία λέξεων-κλειδιών της Google εξακολουθούν να είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι εν λόγω χρήστες.

Με τη διαφορετική γλώσσα, τα διαφορετικά λόγια και τη διαφορετική διάρθρωση των προτάσεων όσων εξερευνούν τον ιστό μέσω κινητών συσκευών, πρέπει να μελετηθούν και να εφαρμοστούν νέες και διαφορετικές λέξεις-κλειδιά, ξεχωριστές από την στρατηγική της ιστοσελίδας σας για desktop.

Χρησιμοποιήστε τα AMP της Google

Όχι, αυτό δεν έχει καμία σχέση με ηλεκτρονική μουσική. Τον Φεβρουάριο του 2016, η Google ξεκίνησε τις λεγόμενες επιταχυνόμενες σελίδες για κινητά (AMPs). Οι ιστοσελίδες για κινητά που περιλαμβάνουν τον κώδικα AMP της Google φορτώνουν γρηγορότερα από αυτές που δεν τον περιέχουν. Αυτές οι ιστοσελίδες για κινητά, όχι μόνο φορτώνουν γρηγορότερα, αλλά η Google θα τις εμφανίζει σε ειδικές θέσεις σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Με γρηγορότερο χρόνο φόρτωσης σελίδας και καλύτερη τοποθέτηση από την Google, τα AMP αξίζουν την επένδυση. Οι χρήστες που ψάχνουν το διαδίκτυο στα κινητά τους τηλέφωνα γνωρίζουν τι ψάχνουν και θέλουν να το βρουν το συντομότερο δυνατόν. Μια σελίδα που φορτώνει γρήγορα και εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης θα είναι πιο επιτυχημένη στην απόκτηση προβολών σελίδας και αλληλεπίδρασης.

Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι φιλικό προς κινητά

Μια ιστοσελίδα πλήρως βελτιστοποιημένη για κινητά θα είναι εύκολη στην ανάγνωση και στην ομαλή αναπαραγωγή ακόμα και στις μικρότερες οθόνες κινητών συσκευών. Οι εικόνες θα πρέπει να μπορούν να διευρυνθούν εύκολα και η πλοήγηση θα πρέπει να είναι ομαλή και εύκολη στην παρακολούθηση.

Η Google διαθέτει ένα δωρεάν εργαλείο που σας επιτρέπει να δοκιμάσετε την φιλικότητα του ιστοτόπου σας για κινητά.

Όπως υπαινίχθηκε νωρίτερα, οι εταιρείες πρέπει να δημιουργούν responsive σχεδίασης ιστοσελίδες (ανταποκρινόμενες που να εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές) αντί να δημιουργούν ιστότοπους για υπολογιστές και να περιμένουν αυτοί να λειτουργούν σε κινητά. Το δυσάρεστο είναι πως τουλάχιστον στη χώρα μας υπάρχουν ακόμα πολλές και μεγάλες ιστοσελίδες που ή δεν λειτουργούν σε κινητά ή υπολειτουργούν, κάνοντας την πλοήγηση σε αυτές δύσκολη υπόθεση.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;