Branding ονομάζεται η διαδικασία δημιουργίας μίας αξέχαστης εικόνας για μία επιχείρηση στο μυαλό των καταναλωτών

Το branding έχει πέντε βασικά στοιχεία:

Συνέπεια – Λογότυπο – Τυπογραφία –  Χρώμα – Οπτικά μέσα

1. Το κλειδί είναι η συνέπεια

Αυτό σημαίνει: να χρησιμοποιείτε το ίδιο λογότυπο και γραμματοσειρά σε όλα τα προϊόντα και τo υλικό marketing, να επιμένετε στην ίδια επιλογή χρωμάτων, ακόμα και να χρησιμοποιείτε παρόμοιες εικόνες online και offline.

Η συνέπεια είναι αυτό που καθιερώνει ένα brand στο μυαλό των καταναλωτών – εάν βλέπουν ένα λογότυπο ξανά και ξανά τότε οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αναγνωρίζουν και να εμπιστεύονται ένα brand.

Η Coca-Cola είναι ο βασιλιάς της συνέπειας.

Η εταιρεία έχει το ίδιο λογότυπο από τότε που δημιουργήθηκε το 1886, και το έντονο κόκκινο στο μυαλό των καταναλωτών είναι ταυτισμένο με το προϊόν της. Το λογότυπο εμφανίζεται σε όλες τις διαφημίσεις, σε όλα τα μπουκάλια και στην διαδικτυακή τους παρουσία.

2. Λογότυπο

Ένα καλό λογότυπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε προϊόντα, στο διαδίκτυο, σε έντυπο υλικό κτλ., και είναι απαραίτητο σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τον κλάδο. Το λογότυπο είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που ταυτίζουν οι καταναλωτές με την επιχείρηση και μπορεί να τους βοηθήσει να αποφασίσουν εάν θα πάρουν ή όχι ένα προϊόν.

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν δύο λογότυπα. Το βασικό λογότυπο το χρησιμοποιούν στην ιστοσελίδα και τα προϊόντα, ενώ το δευτερεύον συχνά χρησιμοποιείται στους λογαριασμούς στα Social media. Σχεδόν πάντα το δεύτερο λογότυπο είναι μέρος του αρχικού, ή ένα σύμβολο εμπνευσμένο από το αρχικό. Να θυμάστε ότι ενώ τα λογότυπα είναι συνήθως χρωματιστά, είναι πολύ σημαντικό αυτό που θα επιλέξετε να δείχνει ωραίο και ασπρόμαυρο.

Η Nike είναι ένα παράδειγμα μίας εταιρείας που έχει εκπληκτικό λογότυπο.

3. Τυπογραφία

Η συνέπεια στην χρήση της ίδια γραμματοσειράς τόσο στο έντυπο όσο και στο διαδικτυακό υλικό είναι απαραίτητη για ένα καλό branding. Μπορεί να φαίνεται ασήμαντο αλλά ή χρήση της ίδιας γραμματοσειράς είναι τόσο σημαντική όσο και η χρήση του ίδιου λογοτύπου.

Πολλές εταιρείες έχουν μία βασική γραμματοσειρά που χρησιμοποιούν για τίτλους και μία δευτερεύουσα που χρησιμοποιούν για το κείμενο. Αυτές μπορεί να ανήκουν στην ίδια οικογένεια ή να είναι εντελώς διαφορετικές. Είναι καλή ιδέα να επιλέξετε και μία τρίτη γραμματοσειρά ώστε να την χρησιμοποιείτε για εκφράσεις που χρειάζονται έμφαση.

Τα Sephora πάντα χρησιμοποιούν τις ίδιες γραμματοσειρές.

4. Χρώμα

Το χρώμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά του branding και της αναγνωρισιμότητας.
Οι καταναλωτές συσχετίζουν εύκολα τα χρώματα με ένα συγκεκριμένο brand, και διαφορετικά χρώματα προκαλούν διαφορετικά συναισθήματα, κάτι το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο εάν θέλετε να προκαλέσετε συγκεκριμένες αντιδράσεις για τα προϊόντα σας.

Γενικά, κάθε εταιρεία έχει 1-3 βασικά χρώματα και 2-3 δευτερεύοντα. Μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο να ρίξετε μία ματιά στην θεωρία των χρωμάτων πριν αποφασίσετε ποια να διαλέξετε για την επιχείρησή σας.

Τα McDonald’s είναι ένα κλασικό παράδειγμα εταιρείας που χρησιμοποιεί ένα βασικό και δύο δευτερεύοντα χρώματα.

5. Οπτικά Μέσα

Εάν και δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το λογότυπο, η τυπογραφία ή το χρώμα όσον αφορά το branding, η χρήση συνεκτικών οπτικών μέσων είναι ένα ισχυρό εργαλείο.
Τα οπτικά μέσα αναφέρονται σε φωτογραφίες και γραφικά στοιχεία που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για τις διαφημίσεις της και την διαδικτυακή παρουσία.

Εάν διαλέξετε τα σωστά οπτικά μέσα τότε θα μπορέσετε εύκολα να κάνετε τους καταναλωτές να καταλάβουν γρήγορα τι μπορεί να τους προσφέρει η επιχείρησή σας.

Τα οπτικά μέσα μπορούν να μεταφέρουν τον τρόπο ζωής που συνοδεύει τα προϊόντα σας καθώς επίσης και να σας βοηθήσουν να στοχεύσετε την σωστή αγορά για ένα προϊόν.

Το κλειδί για να επιλέξετε τα σωστά οπτικά μέσα είναι να αναγνωρίσετε την στοχευμένη αγορά σας και να διαλέξετε εικόνες που να ελκύουν τους καταναλωτές.

Η West Elm είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα μίας εταιρείας που χρησιμοποιεί με συνέπεια και τα σωστά οπτικά μέσα

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;