Στο digital marketing και στο χώρο του διαδικτύου γενικότερα, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις επαγγελματικές κατηγορίες, υπάρχουν πολλές «κακοτοπιές» και οι εταιρείες πρέπει να δίνουν μεγάλη προσοχή στην επιλογή της εταιρείας που θα συνεργαστούν.

Σε αυτό το άρθρο, δίνονται απλές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον που δεν έχει τη γνώση, να προφυλαχθεί από λάθος επιλογή συνεργατών και να αποφύγει τα προβλήματα.

1. Κατασκευή ιστοσελίδας

Πώς μπορεί κάποιος που δεν έχει τις γνώσεις να γνωρίζει εκ των προτέρων για το αν το website που θα κατασκευαστεί θα καλύπτει τις προδιαγραφές του και θα είναι ελκυστικό και χρηστικό; Πολύ απλά, αναζητήστε και δείτε έργα της εταιρείας που είναι live και λειτουργούν κι ας μην είναι υποχρεωτικά στο δικό σας αντικείμενο. Με μια πρώτη ματιά θα διαπιστώσετε αν η εταιρεία έχει άποψη. Αν έχει καλή σχεδιαστική ματιά. Αν τα website που έχει κατασκευάσει είναι όμορφα, ιδιαίτερα, πρακτικά, λειτουργικά. Με μια απλή πλοήγηση θα έχετε αμέσως εικόνα για το επίπεδο της εταιρείας και θα ξέρετε τι έχετε να περιμένετε. Αν διαπιστώσετε ότι τα έργα της κινούνται στη μετριότητα, είναι εύκολο να γνωρίζετε πως εκεί θα κινηθεί και το δικό σας site. Αν ωστόσο οι κατασκευές που θα δείτε θα σας εντυπωσιάσουν, δεν έχετε λόγο να αμφιβάλλετε πως θα λάβετε ένα καλό αποτέλεσμα.

2. Επιλογή πλατφόρμας

Όταν μια εταιρεία θέλει ένα νέο website τις περισσότερες φορές σκέφτεται μόνο αυτό και αγνοεί πολύ βασικά θέματα όπως αυτό της πλατφόρμας που θα κατασκευαστεί η ιστοσελίδα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να πέσει εύκολα σε περιπέτειες λόγω λανθασμένης επιλογής πλατφόρμας που θα κατασκευαστεί το website. Δυστυχώς ακόμα και σήμερα προτείνονται ξεπερασμένες λύσεις όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα του Joomla! για την οποία όλοι παραπονούνται φριχτά για το SEO ότι δεν μπορεί να φέρει καλό αποτέλεσμα, ενώ παράλληλα είναι ο Νο.1 στόχος των hackers παγκοσμίως λόγω του ότι είναι ιδιαίτερα ευάλωτη και ασταθής ή ακόμα προτείνονται και υπερβολικές λύσεις σύμφωνα με τις ανάγκες, όπως π.χ. να προταθεί Drupal το οποίο παρότι είναι κορυφαίο, κρίνεται υπερβολικό π.χ. για ένα απλό site παρουσίασης. Ποια είναι η κατάλληλη πλατφόρμα; Είναι θέμα στόχων της εταιρείας. Αν για παράδειγμα μια εταιρεία ενδιαφέρεται να πρωταγωνιστεί στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης θα πρέπει να οδηγηθεί σε άλλη πλατφόρμα από αυτή που θα χρειαζόταν αν έκανε ηλεκτρονικό εμπόριο.

3. Επιλογή Hosting

Το μεγάλο «πανηγύρι» στην αγορά του digital ξεκινά από το hosting. Μια εταιρεία που επιθυμεί μια ιστοσελίδα συνήθως θεωρεί τη φιλοξενία της κάτι υποχρεωτικό και πολύ απλό και δε δίνει βαρύτητα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε κάποιες εταιρείες κατασκευής να παρέχουν «μεγάλες προσφορές» ώστε να φανούν δελεαστικές και τιμολογούν το hosting από δωρεάν ως λίγα ευρώ κάθε χρόνο υποσχόμενοι πολλές δυνατότητες χωρίς όμως να αναφέρουν ότι το site θα βρεθεί σε ένα server μικρών δυνατοτήτων μαζί με δεκάδες ή εκατοντάδες άλλα sites που όλα μαζί θα μοιράζονται το πακέτο. Έτσι, το αποτέλεσμα θα είναι το site να «υποφέρει» και οι στιγμές εκτός λειτουργίας να συναγωνίζονται σε κάποια φάση σε διάρκεια τις στιγμές που το site θα δουλεύει κανονικά. Συμπέρασμα: Για να έχεις αξιοπρεπές hosting πρέπει να επιλέξεις αξιοπρεπής λύση. Αυτό δε γίνεται με 5 και με 10 ευρώ το μήνα. Δεν είναι ανάγκη να πας σε υπερβολική λύση με μεγάλο κόστος. Είναι όμως ανάγκη να πας σε πακέτο που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου.

4. Προσοχή στο SEO

Το SEO είναι το σημαντικότερο στο digital marketing και σαφώς το πιο δύσκολο. Πώς είναι δυνατόν όμως μηδενός εξαιρουμένου οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων να ισχυρίζονται πως κάνουν SEO ενώ πολλές πραγματικά δεν κάνουν τίποτα; Πώς είναι δυνατόν μια υπηρεσία που κοστίζει τετραψήφια ή και πενταψήφια νούμερα σε ετήσια βάση να προσφέρεται με λίγα ευρώ; Είναι απλό. Για να υπάρξει αποτέλεσμα στο SEO χρειάζονται δύο πράγματα: Εργασίες εντός ιστοσελίδας με βαρύτητα στο συνολικό αποτέλεσμα 1% και εργασίες εκτός ιστοσελίδας με βαρύτητα στο συνολικό αποτέλεσμα 99%. Έτσι λοιπόν, κάποιες εταιρείες ισχυρίζονται πως προσφέρουν την ιστοσελίδα με SEO (το ονομάζουν SEO friendly, SEO basic, SEO optimization κλπ.) και φυσικά αναφέρονται στις εργασίες που έχουν 1% βαρύτητα! Οι πελάτες χαίρονται γιατί νομίζουν ότι θα έχουν SEO και τελικά δεν έχουν τίποτα. Πώς μπορείτε να διαπιστώσετε αν η εταιρεία που σας υπόσχεται SEO μπορεί να σας φέρει αποτέλεσμα; Είναι εξαιρετικά απλό. Για εμάς θα ήταν αδιανόητο να μην εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα το site μας σε όσες φράσεις αφορούν τη δραστηριότητα μας, π.χ. «digital group», «εταιρειες digital marketing», «εταιρειες digital agency», «εταιρειες digital» κλπ. Έτσι λοιπόν πιστεύουμε πως μια εταιρεία που υπόσχεται SEO πρέπει πρωτίστως να εμφανίζεται η ίδια στην πρώτη σελίδα. Πριν λοιπόν επιλέξετε συνεργάτη SEO, επιβεβαιώστε αν εμφανίζεται ο ίδιος και κινηθείτε εκ του ασφαλούς γιατί δε νοείται να πουλάς SEO και να μην εμφανίζεσαι πουθενά και σε αυτό δε χωρούν δικαιολογίες!

5. Βαρύτητα στα συμβόλαια συντήρησης

Τα περισσότερα πακέτα συντήρησης αφορούν επίλυση προβλημάτων εφόσον αυτά υπάρξουν βάση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Στην ουσία προπληρώνετε το χρόνο των τεχνικών που μπορεί να χρειαστεί να δαπανηθεί προκειμένου να επαναφέρει τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. Όμως πολλά συμβόλαια χαμηλού κόστους αφήνουν να εννοηθεί πως η εταιρεία αναλαμβάνει την πλήρη διαχείριση της ιστοσελίδας, τυχόν αλλαγές, διορθώσεις και επεκτάσεις και στην ουσία ο πελάτης δεν δαπανά χρόνο για τη φροντίδα της ιστοσελίδας. Πριν την επιλογή λοιπόν του συμβολαίου συντήρησης, σκεφθείτε αν υπάρχει η υποδομή να ασχοληθείτε ενδοεταιρικά με την πλήρη διαχείριση της ιστοσελίδας σας, οπότε σας καλύπτει ένα βασικό πρόγραμμα συντήρησης, ή αν θέλετε την αποκλειστική ευθύνη της να την έχει η εταιρεία που το κατασκεύασε ώστε να διευκρινίσετε τις παροχές και να επιλέξετε το κατάλληλο πρόγραμμα συντήρησης χωρίς παρανοήσεις.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;