H κατασκεύη web site συνήθως είναι “παραπλανητική” ή “χαοτική”, αφού ο καθένας μας σκέφτεται διαφορετικά για το τι ακριβώς τελικά είναι ένα website. Αυτό που μοιάζει με μια απλή ιστοσελίδα με λέξεις, γραφικά και κουμπιά μπορεί να φανεί σαν ένα απλό έργο, αλλά οι εταιρίες συχνά συγκλονίζονται όταν ακούν τι κοστίζει στην πραγματικότητα η κατασκευή ενός νέου ιστότόπου ή η ανανέωση του υπάρχοντος. Δεν είναι υπερβολικό ένα έργο για μια “απλή” ιστοσελίδα να υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ. Και δεν είναι υπερβολικό, γιατί κανένα επάγγελμα και καμιά επαγγελματική δραστηριότητα δεν είναι απλή. Πώς θα είναι λοιπόν απλή η απόδοση της επιχείρησης στην οθόνη;

Πού ξοδεύονται όλα αυτά τα χρήματα;

Τα περισσότερα από τα χρήματα που πηγαίνουν στη δημιουργία ενός δικτυακού τόπου είναι για τον άπειρο χρόνο που θα δαπανήσει η εταιρία κατασκευής. Χρόνο για τη μελέτη του project, την έρευνα αγοράς, την έρευνα ανταγωνισμού, το σχεδιασμό στρατηγικής, την έμπνευση και την υλοποίηση. Οι ιστοσελίδες, μπορεί να πάρουν πολύ χρόνο για να σχεδιαστούν και να προγραμματιστούν.

Είναι όλες εκείνες οι σελίδες που πρέπει να φτιαχτούν, το υλικό, οι φωτογραφίες, τα γραφικά, το χτίσιμο των ίδιων των ιστοσελίδων, ο έλεγχος και η βελτιστοποίηση. Δεδομένης της τιμής, δεν είναι ασυνήθιστο για μια μικρότερη επιχείρηση να αποφεύγει να φτιάξει μια κανονική ιστοσελίδα. Εδώ είναι κάποιοι τρόποι για να μειώσετε το κόστος της.

1. Χρησιμοποιήστε ένα υπάρχον πρότυπο (template)

Ένας από τους απλούστερους τρόπους για να διατηρήσετε τον έλεγχο του ιστοτόπου σας είναι να χρησιμοποιήσετε ένα προκατασκευασμένο template.
Χρησιμοποιώντας ένα template, μειώνεται ή εξαλείφεται ο χρόνος που ένας σχεδιαστής ή web developer χρειάζεται για να δημιουργήσει το εικαστικό ενός δικτυακού τόπου, μειώνοντας το κόστος του έργου.
Υπάρχουν εκατοντάδες “κατασκευαστές” ιστοσελίδων που έχουν δημιουργήσει πρότυπα ιστοσελίδων για όλους τους τύπους επιχειρήσεων, ειδικά για τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες. Σήμερα, υπάρχουν χιλιάδες πρότυπα από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε. Το αποτέλεσμα οπτικά θα θυμίζει ιστοσελίδα και μπορεί να σας αρέσει. Τεχνικά όμως δεν θα είναι ιστοσελίδα, που σημαίνει ότι δύσκολα θα κάνει “καριέρα” στον ιστό και πολύ δύσκολα (σχεδόν ακατόρθωτο) θα καλύψει τους στόχους σας για ανάπτυξη της επιχείρησης και της δραστηριότητας. Μικρό budget; Μικρά αποτελέσματα. Θα πρέπει όμως να αρκεστείτε σε αυτά γιατί σε μικρό πλάνο επενδύσατε. Έχετε στο μυαλό σας πως το site σας είναι το όχημα σας. Κι όταν τελικά επιλέξετε να μην αγοράσετε αυτοκίνητο, αλλά κάτι που να μοιάζει με αυτοκίνητο, οι προσδοκίες σας πρέπει να τελειώνουν εκεί.

2. Μειώστε τις συνολικές σελίδες ιστοτόπου σας

Κάθε σελίδα που χτίζεται χρειάζεται χρόνο και ο χρόνος είναι χρήμα. Ακόμη και αν πρόκειται για δευτερεύουσα ή τριτογενή σελίδα, πρέπει να δημιουργηθεί αντίγραφο, να επιλέξετε εικόνες και να συμπληρώσετε τη σελίδα. Όταν σχεδιάζετε τη δομή του ιστότοπού σας, εξετάστε το ενδεχόμενο να περιορίσετε τον αριθμό των σελίδων μόνο στα πιο σημαντικά.

Για παράδειγμα, το ιστορικό της εταιρίας σας είναι πραγματικά ενδιαφέρον, αλλά είναι απολύτως απαραίτητο να γνωστοποιήσετε την αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας στον πελάτη σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να κάνετε αυτή τη σελίδα όσο το δυνατόν πιο απλή ή να τα βάλετε όλα μαζί.

3. Χρησιμοποιήστε δωρεάν φωτογραφίες ή υπάρχουσες εικόνες.

Πολλά websites χρησιμοποιούν stock φωτογραφίες. Τους αρέσει γιατί φαίνοται πολύ επαγγελματικές, καθαρές, λιτές και έτσι δε χρειάζεται να προβληματιστούν με το πού θα βρουν καλές φωτογραφίες. Φυσικά οι stock φωτογραφίες δεν σας διαφοροποιούν από τη “μάζα”, ούτε σας δίνουν χαρακτήρα. Είναι “κοινόχρηστες” και μπορεί μαζί με εσάς να έχουν χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε ανταγωνιστή.  Υπάρχουν ιστοσελίδες με δωρεάν stock φωτογραφίες όπως το Negative Space ή το Pexels. Eνώ είναι ελεύθερες προς χρήση, μπορείτε επίσης να ψάξετε με λέξεις-κλειδιά κι έτσι να κερδίσετε αρκετό χρόνο διαλέγοντας από τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Μια καλύτερη επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε τις δικές σας φωτογραφίες και εικόνες. Το υλικό όμως πρέπει να είναι ποιοτικό και η ποιοτική δουλειά κοστίζει. Με το δικό σας υλικό θα έχετε αυθεντικότητα.

4. Επανατοποθετήστε το περιεχόμενο της υπάρχουσας ιστοσελίδας σας

Εάν η επιχείρησή σας είναι πιο παλιά, είναι πιθανό να έχετε ήδη έναν ιστότοπο. Μπορεί να λιγότερο μοντέρνος ή να μην εμφανίζεται σωστά στα κινητά, αλλά εξακολουθεί να έχει περιεχόμενο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Δημιουργήστε ένα νέο εικαστικό με το περιεχόμενο που ήδη έχετε, κάτι που μπορεί να εξοικονομήσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό και χρόνο. Είναι εκπληκτικό το πώς ένα νέο εικαστικό ιστοσελίδας μπορεί να κάνει το παλιό περιεχόμενο να “αισθάνεται” και πάλι καινούργιο.

5. Κάνετε κάποιες από τις εργασίες In-house

Mερικά παραδείγματα για τους τρόπους που μπορείτε να συμβάλλετε κι εσείς, εφόσον το budget σας είναι περιορισμένο. Μπορείτε να ασχοληθείτε με:
• Tη συγγραφή περιεχομένου
• Την εύρεση των γραφικών και τις φωτογραφίες

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.