Αν έχετε συνδέσει τη λέξη «κρίση» μόνο με την Ελληνική Οικονομία, πρέπει να ξέρετε πως κρίση μπορεί να υπάρξει και στο Digital marketing, όταν ένας ή περισσότεροι ανταγωνιστές τρέχουν δυναμικές ενέργειες που μας προσπερνούν και η εκστρατεία μας σύντομα βρίσκεται «από κάτω», ακόμα κι αν είχαμε αγωνιστεί σκληρά για να τη φέρουμε σε ένα επίπεδο.

Ας δούμε ένα πλάνο 5+1 βημάτων που μπορείτε να ακολουθήσετε σε μια τέτοια περίπτωση:

#1 Προσπαθήστε να μην πανικοβληθείτε

Η ίδια η λέξη «κρίση» από μόνη της προκαλεί σχεδόν πανικό, αλλά να θυμάστε ότι μπορείτε να χειροτερέψετε οποιοδήποτε πρόβλημα αν πανικοβληθείτε μόνο και μόνο στο άκουσμα της. Αντιλαμβάνομαι ότι αυτό δεν είναι πολύ παρήγορο, αλλά εκτός εάν το γραφείο σας καίγεται πραγματικά, υπάρχει χρόνος για να σταματήσετε και να αξιολογήσετε την κατάσταση. Δείτε το πρόβλημα από πολλαπλές προοπτικές και βεβαιωθείτε ότι δεν αντιδράτε υπερβολικά.

#2 Να είστε προσεκτικά «ενεργοί»

Εκτός αν υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος να μην το κάνετε (όπως ένας νομικός λόγος), είναι σχεδόν πάντα καλύτερο να είστε ενεργοί και να ανταποκρίνεστε στην κατάσταση με τους δικούς σας όρους. Αναγνωρίστε τουλάχιστον την κατάσταση, κατά προτίμηση με λίγο χιούμορ. Τα προβλήματα που μπορούν να υπάρξουν από ένα εμπορικό σήμα είναι, από τη φύση τους, υψηλού προφίλ, και αν τα προσπεράσετε σαν να μην συμβαίνει τίποτα, θα δείξετε απλά ανίδεοι.

#3 Παρακολουθήστε τις επιπτώσεις

Το συντομότερο δυνατόν, αρχίστε τη συλλογή δεδομένων. Αυτές οι καταστάσεις κινούνται γρήγορα και οι ταξινομήσεις αναζήτησης μπορούν να αλλάξουν μέσα σε μια νύχτα. Μάθετε τι επιπτώσεις έχει πραγματικά το γεγονός το συντομότερο δυνατόν, ακόμα κι αν πρέπει να το παρακολουθήσετε δια χειρός. Μην περιμένετε τις τέλειες μετρήσεις ή τα τέλεια εργαλεία παρακολούθησης. Τα εργαλεία του digital marketing είναι πολλά και μπορούν να σας παρέχουν το πλήθος πληροφοριών που χρειάζεστε.

#4 Μην απογοητεύεστε

Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είναι ευμετάβλητα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσον αφορά το Social Media Marketing, είναι ασταθή – μην υποθέτετε ότι η ηρεμία ή η βραχυπρόθεσμη αλλαγή σημαίνει ότι μπορείτε να σταματήσετε και να ξεκουραστείτε. Συνεχίστε να παρακολουθείτε, τουλάχιστον για μερικές ημέρες και κατά προτίμηση για μερικές εβδομάδες (ανάλογα με τη σοβαρότητα της κρίσης).

#5 Μετρήστε τα βαθύτερα αποτελέσματα

Καθώς περνούν οι μέρες, θα μπορείτε να δείτε πιο καθαρά τον αντίκτυπο. Παρακολουθήστε όσο πιο βαθιά μπορείτε – μακροπρόθεσμες ταξινομήσεις, κίνηση, ακόμη και πωλήσεις/μετατροπές εκεί που χρειάζεται. Αυτά είναι τα στοιχεία που σας λένε εάν η βραχυπρόθεσμη επίπτωση στο (3) κάνει πραγματικά ζημιά ή είναι απλώς επιφανειακή.

#6 «Βγείτε» στην αντεπίθεση

Ο «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο» και «η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση». Έτσι, αν ξαφνικά ο ανταγωνισμός σας ξεπέρασε και μείνατε πίσω, το ίδιο εύκολα μπορείτε αναστρέψετε την κατάσταση και να «βγείτε» ξανά μπροστά, φτάνει να το θέλετε πραγματικά. Αυτό βέβαια τις περισσότερες φορές χρειάζεται την τεχνογνωσία και την εμπειρία ενός digital agency. Αναθέστε την εκστρατεία σας σε ένα ειδικό γραφείο digital marketing και περιμένετε άμεσα να δείτε τα αποτελέσματα.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;