Το copywriting είναι ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία οποιασδήποτε μορφής marketing και διαφήμισης και ιδιαίτερα σημαντικό στο digital marketing. Το copywriting αποτελείται από τις λέξεις, γραπτές ή προφορικές, που χρησιμοποιούν οι έμποροι για να προσπαθήσουν να κάνουν τους πελάτες να ανταποκριθούν στο κάλεσμα τους μετά την ανάγνωση ή την ακρόασή τους. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τα 6 βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το καλό copywriting.

Το καλό copywriting…

Πάει αντίθετα με τις προοπτικές

Μερικές φορές, το μόνο που χρειάζεται ένα μήνυμα για να κινήσει το ενδιαφέρον είναι μια μικρή αλλαγή οπτικής γωνίας. Έχουμε συνηθίσει να μπλοκάρουμε τα μηνύματα που μας έρχονται ασταμάτητα με email marketing, πολλές φορές δεν τα βλέπουμε καν. Ένα από τα πιο δυνατά πράγματα που μπορεί να κάνει ο copywriter είναι να ξεπεράσει τις άμυνες ενός αναγνώστη με μια απροσδόκητη προσέγγιση. Κάθε ιστορία έχει μια μυριάδα οπτικών γωνιών – η δουλειά σας ως copywriter είναι να βρείτε αυτή που έχει περισσότερο αντίκτυπο. To ‘χουμε ξαναπεί. Μια διαφορετική ματιά αρκεί κι όλα δείχνουν διαφορετικά. Κι όλα αλλάζουν.

Βρίσκει συνδέσεις

Το 1996, ο Steve Jobs μίλησε με έναν γνωστό δημοσιογράφο από ένα τηλεοπτικό δίκτυο για το θέμα της δημιουργικότητας και εξήγησε: «Ας πούμε ότι πρέπει να γράψετε μια διαφήμιση για ένα νέο ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Θα μπορούσατε να ξεκινήσετε άμεσα. Θα μπορούσατε να γράψετε για την ελαστικότητα της σόλας του παπουτσιού ή για τον ελαφρύ σχεδιασμό του. Πράγματι, πολλοί το κάνουν. Αντιθέτως, θα μπορούσατε να αφήσετε όλα αυτά στην άκρη και αντ ‘αυτών να σχεδιάσετε τη σχέση μεταξύ του προϊόντος και της εμπειρίας που αυτό προσφέρει».

Προτρέπει την ανάγνωση

Ο σκοπός της επικεφαλίδας είναι να σας κάνει να διαβάσετε την πρώτη γραμμή. Ο σκοπός της πρώτης γραμμής είναι να σας κάνει να διαβάσετε τη δεύτερη γραμμή και ούτω καθεξής. Εν ολίγοις, εάν η πρώτη σας γραμμή δεν ενθουσιάζει τους αναγνώστες σας, όλα πάνε χαμένα. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα σημαντικό και στο content marketing.

Γεννιέται από την ακρόαση

Αν ακούσετε προσεκτικά, το ακροατήριό σας μπορεί τελικά να σας δώσει όλα όσα χρειάζεστε, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου μέρους του κειμένου σας. Αν για το στήσιμο και το ύφος των κειμένων το κοινό σας έχει βάλει τη «σφραγίδα» του, τότε είναι σίγουρο πως τα κείμενα σας θα λάβουν τη μεγαλύτερη απήχηση που είχαν ποτέ.

Αποφεύγει τη φρασεολογία και τις υπερβολές

Όταν οι συγγραφείς αγωνίζονται να μεταδώσουν αυτό που είναι πραγματικά ξεχωριστό για την εταιρεία, το προϊόν ή την υπηρεσία τους, μερικές φορές πέφτουν στην παγίδα της φρασεολογίας ή των υπερβολών για να υπογραμμίσουν το δυνατό τους σημείο. Η αλήθεια είναι ότι ένα καλό copywriting δεν χρειάζεται «ντύσιμο». Το καλό copywriting θα πρέπει να μιλάει στον αναγνώστη με ανθρώπινους όρους. Αυτός είναι ένας παράγοντας που έχει χωρίσει τις ιστοσελίδες σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Αυτές με το αδιάφορο λόγω υπερβολής περιεχόμενο και αυτές με το πρωτότυπο μοναδικό περιεχόμενο.

Δεν περιέχει περίσσεια λέξεων

Σε γενικές γραμμές, αν μπορείτε να αντέξετε να κόψετε χωρίς να χάσετε την έννοια μιας φράσης, κάντε το. Ωθήστε τον εαυτό σας για να απαλλαγείτε από τον αριθμό των λέξεων. Μειώστε το αντίγραφο της αρχικής σελίδας από τις 50 λέξεις στις 25 και στη συνέχεια πιέστε τον εαυτό σας ξανά για να κάνετε αυτή τη φράση 25 λέξεων να χωρέσει σε 15 λέξεις. Δεν είναι σημαντική η συντομία αλλά είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι κάθε λέξη μετράει στα κείμενά σας. Η επιμέλεια κειμένων για ιστοσελίδες δεν είναι κάτι εύκολο. Όπως δεν είναι εύκολο να γράφεις και καθημερινά κείμενα για δημοσίευση στο Social media marketing. Χρειάζεται πολλές δοκιμές και πολύ υπομονή. Αν ωστόσο δεν μπορείτε να το κάνετε καλά, είμαστε εμείς εδώ. Επικοινωνήστε με το digital agency μας και αφήστε τα όλα πάνω μας.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;