Το Google Analytics και εκατοντάδες άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες μπορούν να σας προσφέρουν περισσότερα δεδομένα από ότι φανταζόσασταν ποτέ ότι θα χρειαζόσασταν. Και εδώ έγκειται το πρόβλημα. Τα αντικειμενικά δεδομένα από μόνα τους δεν μπορούν να σας οδηγήσουν στα σωστά συμπεράσματα.

Για να αποσπάσετε αυτά που χρειάζεστε, πρέπει να μάθετε να κάνετε τις σωστές ερωτήσεις:

Ποιοι είναι οι στόχοι μου;

Οι στόχοι σας είναι σίγουρα κάτι που έχετε γενικά στο μυαλό σας, αλλά καλό είναι να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ποιοι είναι οι πραγματικοί σας στόχοι. Προσπαθείτε να επιτύχετε περισσότερες μετατροπές; Εστιάζετε αποκλειστικά στην μεγάλη αύξηση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας; Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας επιτρέψει να επικεντρωθείτε στις βασικές περιοχές και να σχεδιάσετε τι χρειάζεται να μετρήσετε ώστε να αξιολογήσετε την πρόοδό σας.

Τι πρόοδο κάνω προς αυτούς τους στόχους μου;

Κοιτάξτε πως οι αριθμοί σας δείχνουν την πρόοδό σας προς τον στόχο σας. Μετά τον πρώτο μήνα, κατά πόσο αυξήθηκε η επισκεψιμότητα; Αυτή είναι μία βασική ερώτηση αλλά συχνά την αγνοούν και οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται στα δεδομένα που δείχνουν την πρόοδό τους χωρίς όμως να σκέφτονται πως αυτά θα τους βοηθήσουν στη διαδρομή τους προς τους τελικούς στόχους.

Πως έχουν αλλάξει τα πράγματα;  

Εδώ θα χρειαστεί να αντλήσετε πληροφορίες από ποικίλα δεδομένα. Έχετε το νου σας για αλλαγές εκτός των συνηθισμένων. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι το bounce rate  ξαφνικά εκτοξεύεται, ή ότι μία από τις εσωτερικές σας σελίδες ξαφνικά γίνεται δημοφιλής—αυτές είναι σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να σας λένε ότι κάποια αλλαγή που κάνατε επηρεάζει την συμπεριφορά των χρηστών σας.

Σε τι διαφέρει από αυτό που περίμενα;

Είναι πολύ σημαντικό να αποσαφηνίσετε τις διαφορές ανάμεσα στο πραγματικά σας αποτελέσματα και τα αποτελέσματα που περιμένατε, καθώς αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα την συνολική στρατηγική SEO.

Ποιες ποιότητες αυτής της αλλαγής αξίζει να λάβω υπόψη;

Ψάξτε λίγο περισσότερο τις βασικές αλλαγές που βρίσκονται στην αναφορά για να καταλάβετε τις δευτερεύουσες ποιότητες στις οποίες μπορεί να χρειαστεί να εστιάσετε. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι είδατε μία μεγάλη αλλαγή στην αύξηση οργανικής επισκεψιμότητας από τον ένα μήνα στον άλλο. Ποια δημογραφικά στοιχεία παίζουν ρόλο σε αυτή την οργανική αύξηση; Σε ποιες σελίδες πάνε πρώτα; Είναι η συμπεριφορά τους διαφορετική από τα άλλα δείγματα του πληθυσμού σας;

Γιατί συμβαίνει αυτή η αλλαγή;

Είναι αρκετά δύσκολο να συγκεκριμενοποιήσει κάποιος κάποιο συγκεκριμένο κίνητρο σε μία καμπάνια SEO, αλλά είναι αρκετά σημαντικό να προσπαθήσετε. Δεν πρέπει απλά να υποθέσετε ότι ευθύνεται ο πρώτος παράγοντας που σας έρχεται στο μυαλό. Κοιτάξτε τις μεταβλητές για να απομονώσετε την πραγματική πηγή της αλλαγής.

Τι μπορεί να μην αντιλαμβάνεστε; 

Αυτή είναι μία μεγάλη ερώτηση και η απάντηση είναι αρκετά δύσκολη. Θα σας βοηθήσει να αναθεωρείτε την στρατηγική SEO σας σε τακτική βάση. Σκεφτείτε όλα τα πιο σημαντικά στοιχεία των δεδομένων, όλες τις μεταβλητές και όλες τις πιθανές αλλαγές που μπορεί να μην έχετε συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να κάνετε.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;