Η διεξαγωγή test πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα του προγράμματος σας σχετικά με το Email Marketing. Όχι μόνο σας βοηθάει να καταλάβετε καλύτερα τον αντίκτυπο που έχουν οι προσπάθειές σας, αλλά σας βοηθάει να έχετε και πιο πλήρη κατανόηση σχετικά με την συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών σας.

Το A/B test είναι μία διαδικασία μέσω της οποίας παρέχουμε διαφορετικές εκδοχές ενός email σε στατιστικά σημαντικές ομάδες subscriber, και έπειτα μετράμε τις αντιδράσεις τους σε αυτές τις διαφορετικές εκδοχές, ώστε να καταλάβουμε ποια από αυτές είναι πιο αποτελεσματική στο να οδηγεί στην συμπεριφορά που επιθυμούμε.

Τι να υποβάλλετε σε A/B Test

Μπορείτε να υποβάλετε σχεδόν τα πάντα σε ένα email σε A/B test, αλλά προσπαθήστε να εστιάσετε στα πιο βασικά συστατικά, ώστε να αποφύγετε να εγκλωβιστείτε σε ασήμαντες λεπτομέρειες που δεν έχουν μεγάλο αντίκτυπο.

Timing

Μία από τις πιο κλασικές ερωτήσεις είναι: “Ποια είναι η καλύτερη ώρα να στείλω ένα email;”. Κάθε ειδικός θα σας απαντήσει: Εξαρτάται”. Η λίστα με subscriber κάθε επιχείρησης διαφέρει, οπότε πρέπει να κάνετε test για να δείτε πως ανταποκρίνονται οι δικοί σας subscribers.

Για να κάνετε test σχετικά με την ώρα της μέρας, προτείνουμε ένα 50-50 test. Στείλτε ένα email στο 50% της λίστας σας στην συνηθισμένη ώρα και στο άλλο 50% μία άλλη ώρα. Μία θεωρία που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή είναι ότι οι καταναλωτές κάνουν περισσότερες αγορές το απόγευμα, όταν και απασχολούνται με τα tablet ή τα κινητά τους ενώ βλέπουν τηλεόραση.

Πολλά A/B tests διεξάγονται με τριπλό διαχωρισμό. Για παράδειγμα, 10% για την Ομάδα A, 10% για την Ομάδα B και 80% για την Νικήτρια Ομάδα. Σε αυτό το σενάριο, στέλνετε στις Ομάδες Α και Β, καθορίζετε τον νικητή μετά την πάροδο κάποιας καθορισμένης ώρας και έπειτα στέλνετε την εκδοχή που κέρδισε στην υπόλοιπη Νικήτρια Ομάδα.

Δημιουργικά Test

Τα δημιουργικά test απαιτούν περισσότερη δουλειά, επειδή απαιτούν από την ομάδα σχεδιασμού γραφικών να σχεδιάσει παραπάνω από μία εκδοχές. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα ενός δημιουργικού A/B μπορεί να έχουν μεγάλη επίδραση.

Για παράδειγμα, μπορείτε να τεστάρετε σε μία εκδοχή εικόνες lifestyle και σε μία άλλη εκδοχή εικόνες από συγκεκριμένα προϊόντα. Ένα άλλο δημοφιλές δημιουργικό test είναι να δημιουργήσετε μια εκδοχή email που να βασίζεται εντελώς σε εικόνες και μία άλλη που εμπεριέχει κείμενο HTML το οποίο μπορεί κάποιος να δει πριν κατεβάσει τις εικόνες.

Προσφορές

Εάν είστε σε θέση να προσφέρετε εκπτώσεις, τότε ίσως το πιο σημαντικό test πρέπει να επικεντρώνεται στις προσφορές σας. Για παράδειγμα, οι πελάτες σας ανταποκρίνονται καλύτερα σε έκπτωση επί της τιμής, σε δωρεάν αποστολή, σε έκπτωση σε συγκεκριμένα προϊόντα, σε έκπτωση για περιορισμένο χρονικό διάστημα ή σε κάποιο άλλο είδος προσφοράς;

Γραμμή θέματος

Το πιο απλό αλλά και το πιο κοινό στοιχείο που πρέπει να υποβάλετε στο A/B test είναι η γραμμή θέματος. Εάν δεν επιθυμείτε να τεστάρετε κανένα από τα στοιχεία που αναφέραμε προηγουμένως στην καμπάνια σας email, τότε τουλάχιστον κάντε ένα test στην γραμμή θέματος. Μπορείτε να ελέγξετε εάν είναι καλύτερο να συμπεριλάβετε την προσφορά στην γραμμή θέματος ή απλά να την αφήσετε να εννοείται ή εάν είναι προτιμότερη μια μεγαλύτερη ή μια μικρότερη γραμμή θέματος.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;