Πριν δούμε ορισμένα παραδείγματα, θα παραθέσουμε κάποιες αρχές της ισότητας συνδέσμων που πρέπει να γνωρίζετε.

1. Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι γενικά δίνουν μεγαλύτερη αξία κατάταξης και πιθανές αυξήσεις κατάταξης σε σχέση με τους εσωτερικούς συνδέσμους.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι δεν παρέχουν ισότητα και στην πραγματικότητα πολλές σελίδες που έχουν λίγους ή καθόλου εξωτερικούς συνδέσμους (backlinks) μπορούν επίσης να ταξινομηθούν καλά εάν το domain είναι καλά συνδεδεμένο και εάν μια σελίδα βρίσκεται σε έναν ιστότοπο και έχει συνδέσμους από άλλες καλές, σημαντικές σελίδες στο ίδιο domain. Αλλά αν μια σελίδα είναι «ορφανή» ή αν ένα domain δεν έχει καθόλου συνδέσμους, αυτή θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ταξινομηθεί.

2. Οι σωστά συνδεδεμένες σελίδες, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, προσφέρουν περισσότερη ισότητα συνδέσμων από εκείνες που δεν συνδέονται επαρκώς.

Νομίζω ότι αυτό βγάζει νόημα διαισθητικά σε όλους εμάς που κατανοήσαμε την έννοια του PageRank όλα αυτά τα χρόνια. Βασικά, αν μια σελίδα συγκεντρώνει πολλά backlinks, ειδικά από άλλες σημαντικές σελίδες, η δυνατότητα της ιστοσελίδας να μεταβιβάσει την ισότητα συνδέσμων της σε άλλες σελίδες, για να δώσει ώθηση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, είναι ισχυρότερη από ότι σε περίπτωση που μια σελίδα συνδέεται με λίγους ή καθόλου συνδέσμους.

3. Οι σελίδες με λιγότερους συνδέσμους τείνουν να περνούν περισσότερη ισότητα στους στόχους τους από τις σελίδες με περισσότερους συνδέσμους.

Και πάλι, ξεφεύγοντας από την παλιά έννοια του PageRank, αν έχετε μια σελίδα με εκατοντάδες ή χιλιάδες συνδέσμους σε αυτήν, καθένας από αυτούς λαμβάνει ένα πολύ μικρότερο ποσό ισότητας συνδέσμων που θα μπορούσε να μεταβιβαστεί σε αυτούς εάν είχατε μια σελίδα με λίγους συνδέσμους σε αυτή. Αυτό ισχύει εν μέρει, δεν ισχύει σε όλα. Αυτό, δεν σημαίνει ότι αν διαγράψετε τις σελίδες που λαμβάνουν πολλούς συνδέσμους, και διατηρήσετε έναν μόνο σύνδεσμο να οδηγεί στη συγκεκριμένη σελίδα στον ιστότοπό σας, τότε θα έχετε πολύ περισσότερα οφέλη από ό,τι εάν είχατε την κανονική σας πλοήγηση σε αυτή τη σελίδα και τη συνδέατε με την Αρχική σας σελίδα, τη σελίδα «Σχετικά με» και τη σελίδα με τα «Προϊόντα». Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Αλλά εάν είχατε μια σελίδα με εκατοντάδες backlinks στη σειρά και αντίθετα κάνατε αυτή τη σελίδα να έχει μόνο λίγους, τους πιο σημαντικούς, συνδέσμους, θα είχατε περισσότερη ισότητα συνδέσμων σε αυτή και άρα μεγαλύτερη ικανότητα βελτίωσης της κατάταξης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

4. Hacks και τεχνάσματα όπως τα «nofollow» είναι συχνά αναποτελεσματικά στη διαμόρφωση της ροής της ισότητας των συνδέσμων.

Η χρήση την εντολή rel = «no follow» ή η ενσωμάτωση ενός εκτελέσιμου αρχείου JavaScript έτσι ώστε οι περιηγητές να μπορούν να δουν τους συνδέσμους, ενώ η Google να είναι απίθανο να δει ή να ακολουθήσει αυτούς τους συνδέσμους, είναι α) μια σπατάλη του χρόνου σας, καθώς αυτό δεν επηρεάζει τα πράγματα τόσο πολύ. Ο αλγόριθμος old-school PageRank δεν είναι τόσο σημαντικός πια. Και (β) η Google συχνά είναι πολύ καλή στην ερμηνεία και την αφαίρεση αυτών των πραγμάτων. Άρα σίγουρα δε θα αξίζει το χρόνο σας.

 

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;