Influencer marketing και SEO.  Πως συνδέονται, πως επηρεάζονται;

Αυτό είναι ένα πολύ ενοχλητικό κομμάτι του SEO και των οδηγιών της Google.

Είστε απολύτως σωστός αν πιστεύετε ότι η Google θεωρεί ότι οι σύνδεσμοι που αποκτήθηκαν από το influencer marketing είναι «πληρωμένοι».

Και περιμένει από εσάς να ζητήσετε από τους influencers να τοποθετήσουν την εντολή nofollow σε αυτά.

Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι γελοίο.

Το influencer marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να οδηγήσετε επιπλέον προβολές στο website σας.

Η «πληρωμή» influencer, προσφέροντάς τους το προϊόν ή την υπηρεσία σας δωρεάν, είναι μια στρατηγική που προηγείται του διαδικτύου.

Έτσι λοιπόν, υπάρχουν τώρα οδηγίες FTC για την δωρεάν παράδοση προϊόντων που πρέπει να σχολιαστούν ή να προωθηθούν.

Για αυτό φροντίστε να διαβάσετε αυτές τις οδηγίες πριν προχωρήσετε σε εκστρατείες influencer marketing.

Δεν θα συνδέονται όλοι οι influencers με την ιστοσελίδα σας και ούτε σε όλους τους influencers θα αρέσει το προϊόν σας και άρα δε θα ενημερώνουν όλοι τους ακόλουθους τους για αυτό.

Το να προσφέρετε σε αυτούς ένα προϊόν προς δοκιμή με την ελπίδα ότι θα το σχολιάσουν. Ή θα βγάλουν ένα βίντεο για αυτό. Ή θα το χρησιμοποιήσουν σε ένα επερχόμενο έργο, δεν έχει καμία διαφορά από το να είχαν αγοράσει το προϊόν σε ένα κατάστημα και να αποφάσισαν να το χρησιμοποιήσουν μόνοι τους.

Ο λόγος που η «οδηγία» είναι χαζή είναι ότι η Google δεν έχει κανέναν τρόπο να γνωρίζει ποιο από τα δυο σενάρια λαμβάνει δράση.

Τώρα, εάν δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας ότι οι χρήστες μπορούν να έχουν το προϊόν δωρεάν εάν αφήσουν μια κριτική πέντε αστέρων για αυτό, αυτή είναι μια διαφορετική ιστορία.

Αλλά εάν κάνετε πραγματικό influencer marketing, τότε πραγματικά δεν υπάρχει περίπτωση η Google να σας τιμωρήσει για αυτό.

Influencer marketing σημαίνει ότι η επέκταση του κοινού του προϊόντος σας είναι ο πρώτος σας στόχος και οι σύνδεσμοι ή οι κριτικές είναι δευτερεύοντα.

Επίσης, στη νέα εποχή, εάν η Google αποφασίσει να μην μετρήσει έναν σύνδεσμο, ποτέ δεν θα το μάθετε ούτως ή άλλως.

Εφόσον δεν παραβιάζετε με προφανή τρόπο τις κατευθυντήριες γραμμές ή εάν έχετε δεχθεί χειροκίνητες ενέργειες στην Κονσόλα αναζήτησης Google, προχωρήστε με το influencer marketing.

Εάν είστε πιο άνετοι με αυτό, ακολουθήστε την οδηγία και ζητήστε από τους influencer σας να χρησιμοποιήσουν την ετικέτα nofollow στους συνδεσμούς τους.

Πολλοί μπορεί να επιμείνουν στη χρήση του nofollow ούτως ή άλλως, και άλλοι μπορεί να μην γνωρίζουν καν ότι υπάρχει το nofollow.

Εν τέλει, αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να ρωτήσετε – η ιστοσελίδα ανήκει στον influencer και επομένως δεν μπορείτε να τον ελέγξετε.

Αλλά και πάλι, εάν ο στόχος είναι πραγματικά να επεκτείνετε τη σφαίρα επιρροής σας από το να αποκτήσετε απλά συνδέσμους, ίσως να είστε εντάξει.

Θέλω να τονίσω ότι αυτή είναι η γνώμη μου. Από την εμπειρία μου, δεν έχω δει σε πελάτες που εφαρμόζουν influencer marketing να έχουν αρνητικά αποτελέσματα στο SEO.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;