Ο σκοπός του SEO είναι να επιτύχετε υψηλή βαθμολογία και εμφάνιση της ιστοσελίδας στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης Google. Επομένως, πρέπει πρώτα να αποφασίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι οι ιδανικές ώστε να σας βοηθήσουν να ταξινομηθείτε με το βέλτιστο τρόπο (αναγκαστικά θα επανεξετάσετε αυτή την επιλογή αργότερα). Έτσι, αρχίζει το SEO για εσάς.

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά;

Είναι λέξεις, φράσεις και προτάσεις που οι χρήστες τοποθετούν στις μηχανές αναζήτησης όταν θέλουν να αναζητήσουν κάτι στο διαδίκτυο. Οι ιστοσελίδες που έχουν περισσότερη συνάφεια με αυτές τις λέξεις-κλειδιά θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν ο ιστότοπός σας δεν σχετίζεται με καμία λέξη-κλειδί, δεν θα προβληθείτε στη σελίδα νούμερο ένα για κάποιον που θα θέλατε να σας επισκεφθεί.

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα, έτσι και εδώ για να υπάρξει αποτέλεσμα, πρέπει να ξεκινήσετε από μια έρευνα. Ο στόχος της έρευνας για τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά είναι να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες η ιστοσελίδα σας να βρεθεί στις κορυφαίες θέσεις για σχετικές αναζητήσεις. Σαφώς και πρέπει να λάβετε υπόψη σας πως από μόνες τους οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι αρκετές για να φτάσετε εκεί (εκτός αν χρησιμοποιείτε μια πολύ μοναδική λέξη-κλειδί), καθώς το SEO είναι αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών παραμέτρων. Όμως, είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της υπηρεσίας προώθησης SEO ιστοσελίδων.

Πώς να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά

Με βάση το μήκος τους, οι λέξεις-κλειδιά μπορούν να ταξινομηθούν σε short-tail και long-tail. Οι λέξεις-κλειδιά short-tail είναι μεμονωμένες λέξεις και σύντομες φράσεις που δεν κάνουν την πρόθεση του ερευνητή προφανή άμεσα. Ακολουθεί ένα απλό παράδειγμα: «κέικ». Τι έχει στο μυαλό του κάποιος που ψάχνει στο Google «κέικ»; Θέλει να φάει ένα κέικ; Θέλει να ψήσει ένα; Ίσως θέλει να αγοράσει ένα, ή ίσως να διαβάσει για την ιστορία του κέικ; Πρόκειται για ένα διφορούμενο αίτημα το οποίο θα γεμίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης Google με άρθρα Wikipedia, ιστοσελίδες συνταγών, μια εταιρεία λογισμικού και πολλές εικόνες, με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα σας σχετικά με κέικ να είναι μια βελόνα ανάμεσα σε ένα σωρό από άλλες, πιθανώς άσχετες ιστοσελίδες – και οι χρήστες-ερευνητές πιθανότατα δεν θα μάθουν ποτέ ότι η βελόνα σας υπάρχει. Πρόκειται δηλαδή για μια χαοτική κατάσταση με λίγους νικητές.

Το συμπέρασμα; Οι short-tail λέξεις-κλειδιά από μόνες τους δε θα οδηγήσουν μια στρατηγική SEO στην επιτυχία. Θα χρειαστείτε ένα «δόλωμα» για τους χρήστες με περισσότερη πληροφορία. Εδώ είναι που μπαίνουν οι λέξεις-κλειδιά long-tail.

Μπορείτε να καταλάβετε ότι μια λέξη-κλειδί είναι long-tail με μια ματιά αν αυτή περιγράφει σαφώς την πρόθεση του χρήστη. Για παράδειγμα, «Συνταγή κέϊκ Σκαρμούτσος»: μπορείτε να είστε αρκετά σίγουροι για το λόγο που κάποιος θα πληκτρολογήσει αυτό στη γραμμή αναζήτησης. Δεν ψάχνει τυχαία. Ψάχνει μια συνταγή κέϊκ του σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου. Θέλει να μάθει πώς να φτιάξει αυτή τη συγκεκριμένη συνταγή κέικ. Ένα σαφές, συγκεκριμένο αίτημα διευκολύνει την αναζήτηση τόσο για τον χρήστη όσο και για τη Google, καθώς θα παρουσιάζονται πολύ λιγότερα μη συναφή αποτελέσματα.

Με λιγότερο ανταγωνισμό στα SERP, μια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα για μια λέξη-κλειδί long-tail θα είναι πιο ορατή (και στη συνέχεια ακόμα περισσότερο εάν περιέχει σημαντικό περιεχόμενο).

Αλλά μια λέξη-κλειδί long-tail μπορεί να σας φέρει μόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών. Για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε παραλλαγές της λέξης-στόχου σας. Ο τρόπος που αναζητούν οι χρήστες κάτι διαφέρει από άτομο σε άτομο και θα χρειαστείτε ένα εργαλείο SEO για να ανακαλύψετε όλες τις πιθανές λέξεις και φράσεις. Μπορείτε να βρείτε όλες αυτές τις παραλλαγές και να μετρήσετε τις χρησιμότητά τους για την καμπάνια σας SEO μέσω των ειδικών εργαλείων που χρησιμοποιούμε σε όλες τις εκστρατείες SEO που τρέχουμε.

Τα εργαλεία μας εμφανίζουν χρήσιμες πληροφορίες για κάθε λέξη-κλειδί στη λίστα.

Συνολικές μηνιαίες αναζητήσεις: Πόσες φορές αναζητείται μια λέξη-κλειδί μηνιαίως σε όλο τον κόσμο.

Τοπικές μηνιαίες αναζητήσεις: Πόσες φορές αναζητείται μια λέξη-κλειδί μηνιαίως σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Τάσεις αναζήτησης: Ένα γράφημα που δείχνει πόσες φορές έχει αναζητηθεί μια λέξη-κλειδί για τους τελευταίους 12 μήνες.

Δείκτης αποτελεσματικότητας λέξεων-κλειδιών: Μια εκτίμηση για το πόσο εύκολη θα είναι η ταξινόμηση για μια λέξη-κλειδί (όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή, τόσο πιο εύκολη η ταξινόμηση).

Διαγωνισμός προσφοράς: Ένα γράφημα που δείχνει πόσοι διαφημιζόμενοι δίνουν προσφορές για τη λέξη-κλειδί.

Με αυτά τα δεδομένα, θα είστε σε θέση να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά που δεν είναι πολύ ανταγωνιστικές, που είναι πιθανό να γίνουν δημοφιλείς στο κοντινό μέλλον και που θα προσελκύσουν πολλούς επισκέπτες στον ιστότοπό σας.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις-κλειδιά

Μόλις αποφασίσετε για τις λέξεις-κλειδιά, έρχεται η ώρα να τις χρησιμοποιήσετε στις σελίδες του ιστότοπού σας.

Οι μηχανές αναζήτησης τις ανιχνεύουν στα εξής σημεία:

• Διεύθυνση URL σελίδας
• Ετικέτα τίτλου σελίδας
• Ετικέτες H1-H4
• Ονόματα αρχείων εικόνων
• Ετικέτες alt εικόνων
• Σώμα κειμένου
• Τα κείμενα άγκυρα των συνδέσμων από άλλες σελίδες του ιστότοπου (αυτά είναι χρήσιμα για τις
συνδεδεμένες σελίδες, όχι τις συνδέουσες)

Ιδιαίτερη προσοχή θέλει η κακή χρήση λέξεων-κλειδιά, τα οποία θα είναι επιβλαβή και θα φέρουν αντίθετα αποτελέσματα για το SEO σας. Μην κάνετε τα παρακάτω πράγματα αν θέλετε να αποφύγετε μια πτώση στην κατάταξη των ιστοσελίδων:

• Αν γεμίσετε το κείμενό σας με τόσες πολλές λέξεις-κλειδιά που αυτό να αρχίζει να ακούγεται αφύσικο, η Google θα το καταλάβει και θα το ερμηνεύσει ως μια απόπειρα τεχνητής αύξησης των βαθμολογιών σας. Δεν θα λειτουργήσει.

• Μη γεμίσετε τις μετα-ετικέτες λέξεων-κλειδιών με λέξεις-κλειδιά.

• Μη γεμίσετε τον τίτλο και την περιγραφή με λέξεις-κλειδιά. Δεν θα επιβληθεί ποινή από την Google, αλλά δε θα φαίνονται ελκυστικά για τους χρήστες όταν η σελίδα εμφανίζεται στα SERP. Είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν κλικ στο αποτέλεσμα αναζήτησης.

• Κρυφές λέξεις-κλειδιά – για παράδειγμα, χρωματίζοντάς τες με το ίδιο χρώμα του υπόβαθρου. Παλιό και όχι καλό κόλπο των επίδοξων κατακτητών της 1ης σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η Google εδώ και χρόνια ανιχνεύει τέτοιο περιεχόμενο σχεδόν ταυτόχρονα με την τοποθέτηση του και δίνει «κόκκινη κάρτα».

Παρακολούθηση λέξεων-κλειδιών

Έχετε τοποθετήσει τις λέξεις-κλειδιά σας σε όλα τα μέρη που θα έπρεπε; Μπράβο. Το τελικό στάδιο της έρευνας λέξεων-κλειδιών παρακολουθεί πόσο καλά ο ιστότοπός σας κατατάσσεται για τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε. Βοηθάει επίσης πολύ να γνωρίζετε πώς οι ανταγωνιστές σας κατατάσσονται με αυτές. Η υπηρεσία έρευνας ανταγωνισμού που παρέχουμε, κάνει αυτό ακριβώς.

Αυτές οι πληροφορίες θα σας δώσουν μια σταθερή αντίληψη για την πρόοδό σας ανά πάσα στιγμή. Η τρέχουσα θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης υποδεικνύει πόσα έχετε κάνει για το SEO σας και πόσα ακόμα πρέπει να κάνετε, για αυτό το λόγο η παρακολούθηση των λέξεων-κλειδιών σας είναι μια απόλυτη αναγκαιότητα. Εάν η κατάταξη απλά δεν ανεβαίνει για κάποια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί οτιδήποτε και να κάνετε, μια έγκυρη τακτική είναι να την αποκλείσετε από την καμπάνια σας και να δοκιμάσετε να καταταχθείτε για μια διαφορετική.

Παρακολουθώντας τη συμπεριφορά και τις ενέργειες digital marketing των επικίνδυνων ανταγωνιστών σας στα report που θα σας δώσουμε για την έρευνα ανταγωνισμού, μπορείτε να καθορίσετε ότι, αν «άσχετες» ιστοσελίδες όπως δημοφιλείς αλυσίδες καταστημάτων και περιοδικά βιομηχανιών κυριαρχούν στις βαθμολογίες τόσο ώστε να παραμερίζουν την ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις, όπως π.χ. αναζητήσεις με περισσότερη βάση στην τοποθεσία. Για όλα υπάρχει λύση και όπως λέμε και ξαναλέμε: Η επιτυχία είναι θέμα στρατηγικής.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

 

Αυτά τα είδες;