Αν σκέφτεστε να επενδύσετε σε μια online διαφημιστική εκστρατεία και σε υπηρεσίες digital marketing, και δεν έχετε σκεφτεί να ξεκινήσετε από το σχεδιασμό στρατηγικής email marketing, ξαναδείτε το.

Δεδομένου ότι είναι εύκολο να στείλετε e-mail, χωρίς να είστε spammer, γιατί να μην κάνετε τα ακόλουθα:

Προσθέστε έναν τρόπο για εγγραφή στη χρήσιμη ή διασκεδαστική επικοινωνία e-mail σας σε κάθε σελίδα του Website σας. Προσθέστε ένα πλαίσιο ελέγχου σε κάθε φόρμα. Αν θέλετε να είστε ιδιαίτερα επιμελής, ζητήστε από τον παραλήπτη να επιβεβαιώσει τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του πριν λάβει οτιδήποτε.

Πάρτε το χρόνο σας για να δημιουργήσετε το περιεχόμενο που πρόκειται να βοηθήσει τους αναγνώστες σας να λύσουν τα προβλήματά τους, εκπαιδεύστε τους, ή διασκεδάστε τους. Γράψτε σαν άνθρωπος σε άνθρωπο. Το κάνετε κάθε μέρα κατά την επικοινωνία με τους συναδέλφους σας. Ανησυχήστε λιγότερο για το σχεδιασμό και περισσότερο για τον αναγνώστη σας.

Φροντίστε να προσφέρετε τη δυνατότητα διαγραφής σε κάθε e-mail που θα αποστέλλετε. Η απεγγραφή πρέπει να είναι ευδιάκριτη, σε εμφανές σημείο του email και να πραγματοποιείται όσο το δυνατόν πιο απλοϊκά και πιο άμεσα χωρίς να αρχίσουμε τα κουραστικά «γιατί και πως» στον χρήστη. Να είστε υποψιασμένος και δεκτικός στο γεγονός ότι μπορεί να θεωρηθείτε spammer τοποθετώντας την ταχυδρομική διεύθυνση σας στο e-mail σας. Ενημερώστε άμεσα τη λίστα σας με τις τυχόν διαγραφές ώστε να αποκλείσετε το ενδεχόμενο να ξαναστείλετε email σε ανθρώπους που έχουν διαγραφεί. Τίποτα δεν είναι χειρότερο για έναν αναγνώστη από το να διαπιστώσει πως η επιθυμία του για διαγραφή δεν έγινε δεκτή και τελικά παρότι αρχικά έδειξαν πως οι αποστολείς του newsletter νοιάζονται για αυτόν, τον αγνόησαν.

Στείλτε τόσο συχνά όσο σας επιτρέπει η ποιότητα και η ποικιλία του περιεχομένου σας. Έλαβα πέντε e-mails σε μια μέρα από την Ryanair. Μου έστελναν χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες σχετικά με την κατάσταση της πτήσης στην οποία είχα προγραμματίσει να ταξιδέψω για τα κεντρικά μας γραφεία στο Δουβλίνο. Αυτό δεν ήταν υπερβολικό. Ήταν ευπρόσδεκτο. Για ένα deal site, επίσης δεν είναι υπερβολικό το να στέλνει έστω και καθημερινά μια μεγάλη προσφορά της ημέρας. Για ένα e-shop όμως το να επαναλάβει το ίδιο email πάνω από μία φορά, επειδή ο ιδιοκτήτης του διαπίστωσε πολύ μικρό open rate και δεν είναι σίγουρος αν πήγε σωστά στους παραλήπτες την πρώτη φορά,  καταντά κουραστικό και δεν είναι καθόλου σωστό. Θα το διαπιστώσετε και εσείς αν σκεφτείτε ως παραλήπτες και όχι ως ανασφαλείς ιδιοκτήτες e-shop. Σε γενικές γραμμές πάντως, σίγουρα υπάρχει κάτι αρκετά πολύτιμο για το οποίο να στείλετε newsletter μία ή δύο φορές το μήνα.

Το χαμηλό κόστος αποστολής newsletter είναι ένας από τους λόγους που πρέπει να εντάξετε στη φαρέτρα σας το email marketing, αν δεν το έχετε ήδη κάνει. Στην ιδιόκτητη πλατφόρμα αποστολής newsletter της VNGroup για παράδειγμα, μπορείτε να αποστείλετε 30.000 emails με κόστος ανά email μόλις 0,0004€, ενώ θα είστε βέβαιοι πως δεν πρόκειται να μπείτε σε καμιά λίστα ως spammer, ενώ τα e-mail σας θα φτάσουν στους παραλήπτες χωρίς να «χάνονται» στο δρόμο και χωρίς να μπουν σε φακέλους ανεπιθύμητων. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, δοκιμάστε το.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;