Η FoodExpo, μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων & ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ετοιμάζεται για ρεκόρ επισκεψιμότητας σύμφωνα με τις προβλέψεις. Ρεκόρ επίσης θα υπάρξει και στις συμμετοχές των εταιριών και εδώ ακριβώς λόγω της υπερπροσφοράς και του μεγάλου ανταγωνισμού που θα υπάρχει, ξεκινά η “αγωνία” του επιχειρηματία για το πως θα καταφέρει να έχει μια αξιοπρεπή και αποτελεσματική παρουσία η οποία θα του φέρει νέες συνεργασίες και νέους πελάτες. Άλλωστε η παρουσία μιας εταιρείας στην έκθεση, έχει μόνο ένα σκοπό. Να τη συνδέσει με το κοινό της.

  • Πώς όμως μια εταιρεία μπορεί να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες και να έχει καλύτερα αποτελέσματα;
  • Με τι τρόπο μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα τη δυναμική της έκθεσης;
  • Πώς θα περάσει πιο αποτελεσματικά τα μηνύματα της και πώς θα μετατρέψει τους επισκέπτες της έκθεσης σε πελάτες πιο εύκολα;

Βρείτε όλες τις απαντήσεις σε αυτό το άρθρο και μάθετε τα 3 βασικά στοιχεία που χρειάζεστε προκειμένου να “σφραγίσετε” τη συμμετοχή της εταιρείας σας στην έκθεση ως πιο επιτυχημένη από ποτέ. Κι αν ο χρόνος που απομένει μέχρι την έκθεση δεν σας αρκεί για μια σωστή προετοιμασία, υιοθετήστε τις συμβουλές μας για την επόμενη συμμετοχή σας σε έκθεση.

1.Κινηθείτε “επί χάρτου”  

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες σε μια έκθεση κινούνται εμπειρικά και αγνοούν πως η επιτυχία είναι θέμα στρατηγικής. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος που συμβαίνει κατά κόρον και όταν στο τέλος μιας έκθεσης τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, εκτός των άλλων, μένει και η λανθασμένη εντύπωση ότι μπορεί να φταίνε τα πάντα εκτός από την ίδια την εταιρεία. Πάρτε χαρτί και μολύβι και σχεδιάστε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο με οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί πριν την έκθεση, κατά τη διάρκεια της, αλλά και μετά το τέλος της.

Συγκεκριμένα, σχεδιάστε ενέργειες για το διάστημα:

# Πριν την έκθεση

Οι ενέργειες πριν την έκθεση πρέπει να περιλαμβάνουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας προς το κοινό που στοχεύετε, για να γίνει γνωστή η συμμετοχή σας. Στην ουσία θα είναι ένα κάλεσμα που θα περιλαμβάνει την “υπόσχεση” σας με ένα ξεκάθαρο μήνυμα το οποίο θα δημιουργεί μια προσδοκία στον επισκέπτη και θα τον κάνει να κάνει add το brand σας στα περίπτερα που έχει λόγο να επισκεφτεί. Πρέπει να περιλαμβάνει έναν ή περισσότερους καλούς λόγους για να έρθει κάποιος να σας συναντήσει.

Το διαδίκτυο μας δίνει πολλούς και έξυπνους τρόπους για να εντοπίσουμε ακριβώς το κοινό που μας ενδιαφέρει, να το στοχεύσουμε και να επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί του. Αν δεν ξέρετε πως μπορεί να γίνει αυτό, επικοινωνήστε με έναν από τους digital expert μας για να σχεδιάσει το κατάλληλο pre-expo πλάνο επικοινωνίας για εσάς.

# Κατά τη διάρκεια της έκθεσης

Από τις προηγούμενες ενέργειες έχει ξεκινήσει να δημιουργείται για το brand σας μια εικόνα. Αυτή η εικόνα τώρα πρέπει να ενισχυθεί και να ολοκληρωθεί. Η φιλοσοφία και η κουλτούρα του brand σας πρέπει να “βγει” στον επισκέπτη μαζί με όλες τις υπόλοιπες αξίες που χαρακτηρίζουν την εταιρεία, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας.

Ο επισκέπτης πρέπει να πάρει όλες τις απαντήσεις στις πληροφορίες που χρειάζεται απλά και δομημένα ώστε φεύγοντας από το περίπτερο σας να σας έχει ήδη επιλέξει και να είναι έτοιμος να συνεργαστεί μαζί σας επειδή διαπίστωσε ότι μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες και τις προσδοκίες του. Ως σύμβουλοι επιχειρήσεων του συγκεκριμένου κλάδου επί σειρά ετών, μπορούμε να σας βοηθήσουμε.

# Μετά την έκθεση

Στο τέλος μιας έκθεσης οι εταιρείες φεύγουν συνήθως με μια μεγάλη λίστα επαφών που όμως τις περισσότερες φορές στερούνται της φαντασίας το πως να την αξιοποιήσουν οργανωμένα και αποδοτικά. Έτσι, καταφεύγουν σε μια flat προσέγγιση, συνήθως με παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, αντιμετωπίζοντας όλες τις επαφές με τον ίδιο τρόπο. Όμως ο κάθε υποψήφιος πελάτης είναι από μόνος του μια διαφορετική περίπτωση και απαιτεί διαφορετική προσέγγιση προκειμένου να “ξεκλειδώσει” και να ανταποκριθεί.

Αν σε αυτό προσθέσεις πως ο ίδιος υποψήφιος πελάτης βρίσκεται σε πολλές ίδιες λίστες σαν τη δικιά σου από ανταγωνιστές, τότε μπορείς να καταλάβεις ότι το “κλειδί” για να τον κερδίσεις βρίσκεται στον τρόπο της επικοινωνίας και στη διαφοροποίηση σου από τον ανταγωνισμό, με εξατομικευμένες επικοινωνίες που βασίζονται στα χαρακτηριστικά του κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Με άλλα λόγια, ο κάθε υποψήφιος πελάτης πρέπει να ακούσει μόνο αυτό που τον ενδιαφέρει και μάλιστα με τον τρόπο που του αρέσει. Σου ακούγεται δύσκολο κάτι τέτοιο; Το digital marketing διαθέτει μια πληθώρα εργαλείων που μπορούν να “αποκρυπτογραφήσουν” τα χαρακτηριστικά του κάθε υποψήφιου πελάτη ξεχωριστά και να του προσφέρουν εξατομικευμένο περιεχόμενο τη στιγμή που είναι έτοιμος για να αποφασίσει. Με την κατάλληλη στρατηγική η κάθε επικοινωνία αξιοποιείται πλήρως. Το αποτέλεσμα φαίνεται άμεσα και δεν είναι άλλο από την ευόδωση νέων συνεργασιών και τη διεύρυνση του πελατολογίου σας. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερα.

2. Βάλτε φαντασία

Το περίπτερο σου θα είναι “στριμωγμένο” σε ένα hall με δεκάδες άλλα και δυστυχώς με πολλά από αυτά θα έχετε ακριβώς το ίδιο προϊόν. Άρα, πρέπει να κάνεις τη διαφορά για να ξεχωρίσεις. Και αυτό δεν γίνεται όταν σκέφτεσαι και λειτουργείς όπως όλοι οι άλλοι. Ο Γάλλος συγγραφέας Andre Gide είχε πει πως Ωραία είναι μόνο εκείνα τα πράγματα που εμπνέονται από την τρέλα και γράφονται με τη λογική”.

Πώς αυτό ερμηνεύεται σε μια συμμετοχή στην Foodexpo; Ας υποθέσουμε ότι είσαι ένας από τους δεκάδες εμπόρους κρεατοσκευασμάτων ή αλλαντικών που θα έχουν παρουσία στην έκθεση. Ως γνωστόν, όλοι λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή ψήνουν και προσφέρουν τις “δημιουργίες” τους. Φαντάσου τώρα κάποιον που αντί για μεζέδες με “σύννεφο” τσίκνας, έχει “καθαρό αέρα” στο περίπτερο του γιατί προσφέρει κάτι διαφορετικό, π.χ. φακελάκια με σπόρους κηπευτικών ή λαχανικών!

Ο συμβολισμός αυτός περνάει πολλά μηνύματα, όπως σεβασμό στο περιβάλλον, αγνότητα στις πρώτες ύλες, φυσική διατροφή των ζώων που προέρχονται τα κρεατοσκευάσματα και πολλά ακόμα. Όμως το σημαντικότερο είναι πως μια τέτοια πρόταση αντί για τα βιαστικά ψημένα μεζεδάκια, θα έκανε το brand σου να είναι ξεχωριστό! Θα το έκανε να είναι διαφορετικό! Και σίγουρα θα έδινε points και υπεραξία τόσο στο brand σου, όσο και στο προϊόν σου.

Αν μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά και την αξία της διαφορετικής προσέγγισης, τότε μπορούμε να συνεργαστούμε. Και αν δεν έχεις τη φαντασία για το πως μπορεί το brand σου να ξεχωρίσει, μην ανησυχείς, ως επαγγελματίες σύμβουλοι HORECA έχουμε αστείρευτες δημιουργικές ιδέες εμείς.

3. Ολοκληρώστε την εικόνα σας   

Το περίπτερο σου πράγματι είναι όμορφο. Το ενημερωτικό υλικό και οι συσκευασίες σου προσεγμένες και η εικόνα που δίνει συνολικά το brand σου σε φυσική παρουσία είναι καλή. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την ψηφιακή σου παρουσία. Και δεν θα ‘πρεπε να συμβαίνει αυτό, γιατί η εικόνα ενός brand είναι μία και πρέπει να είναι στο ίδιο επίπεδο τόσο στον φυσικό, όσο και στον ψηφιακό κόσμο.

Ένα website χωρίς στρατηγική, χωρίς την κατάλληλη τοποθέτηση βάση του επιπέδου του ανταγωνισμού σου και χωρίς να αντανακλά τη φιλοσοφία και την κουλτούρα του brand σου, είναι καλύτερα να μην υπάρχει καθόλου από το να υπάρχει και να διαστρεβλώνει τη συνολική εικόνα της επιχείρησης. Το ίδιο ισχύει και για τα social media όπου καθημερινά τα επισκέπτονται όλοι όσοι απευθύνεσαι. Πρέπει να είναι προσεγμένα να διατηρούν ένα επίπεδο και ένα “καθρέφτη” της επιχείρησης.

Το πιο σημαντικό όμως είναι όταν οι χρήστες του διαδικτύου αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα σαν τα δικά σου, το brand σου να βρίσκεται διαρκώς μπροστά τους, εκεί που πρέπει. Στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, πάνω από τον ανταγωνισμό, πάνω από όλους.

Μην ξεχνάς ότι μια έκθεση έχει διάρκεια το πολύ 3-4 ημέρες, όμως η “έκθεση” στο διαδίκτυο είναι συνεχής 365 ημέρες το χρόνο, και πλέον αυτή η “έκθεση” μπορεί να φέρει όσα αποτελέσματα δεν μπορούν να φέρουν όλες οι εκθέσεις μαζί. Επικοινωνήστε μαζί μας για να ολοκληρώσουμε μαζί μια ξεχωριστή διαδικτυακή παρουσία για το brand σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.