Αυτό συμβαίνει επειδή η Google (όπως οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης) έχει έναν σκοπό: Να προσφέρει στους χρήστες τους καλύτερους ιστότοπους που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Μετράει την αξία μιας ιστοσελίδας για τους χρήστες με διάφορα κριτήρια, ένα από τα οποία είναι η ποιότητα περιεχομένου. Η θέση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης Google εξαρτάται από το πόσο καλά πληροί το περιεχόμενο τις απαιτήσεις της Google. Οι απαιτήσεις αυτές δεν είναι αυθαίρετες. Βασίζονται σε όλα όσα προσελκύουν την πλειοψηφία των χρηστών ή στο περιεχόμενο που αυτοί θεωρούν υψηλής ποιότητας.

Φυσικά, το τι θα δημιουργήσετε στον ιστότοπό σας εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Έχετε τον απόλυτο έλεγχο εκεί, εφόσον κάνετε κάτι νόμιμο. Αλλά όταν εμπλέκεται η προώθηση SEO, υπάρχουν συστάσεις που θα αυξήσουν τις πιθανότητές σας να ταξινομηθείτε υψηλά.

Το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι:

Βοηθητικό. Οι χρήστες αναζητούν στο Google πράγματα επειδή θέλουν κάτι συγκεκριμένο. Δημιουργήστε περιεχόμενο που θα εκπληρώσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για να καταλάβετε πως λειτουργεί, σκεφτείτε όχι ως ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας, αλλά ως χρήστης που αναζητάει προκειμένου να καλύψει την ανάγκη του.

Τεκμηριωμένο και ενήμερο. Οι εσφαλμένες πληροφορίες δεν είναι χρήσιμες και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι επιβλαβές.

Ελκυστικό οπτικά. Το 90% των πληροφοριών πηγαίνει στο μυαλό μας μέσω των ματιών. Αν θέλετε οι χρήστες σας να γαντζωθούν στο περιεχόμενό σας και να τους διατηρήσετε κοντά σας, κάντε το ευχάριστο.

Καλά διαμορφωμένο. Είναι ο στόχος της σελίδας να μεταδώσει γνώση στους επισκέπτες; Τότε διατηρήστε το επαγγελματικό, ευανάγνωστο και χωρίς ορθογραφικά και γραμματικά λάθη.

Πρωτότυπο. Η λήψη ακόμα και κομματιών κειμένου από άλλους ιστότοπους ή η αντιγραφή τους θα οδηγήσει το Google Panda, έναν από τους αλγόριθμους της Google, να μειώσει την κατάταξη ολόκληρου του ιστότοπού σας – όχι μόνο των copy-paste σελίδων. Εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν στην διαγραφή του ιστότοπού σας από το ευρετήριο της Google ή σε μια αγωγή από τους νόμιμους ιδιοκτήτες του περιεχομένου, για πνευματικά δικαιώματα. Πέρα από όλα αυτά, οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται να διαβάζουν τα ίδια πράγματα σε πολλούς ιστότοπους. Όλοι θα σας εκτιμήσουν πολύ περισσότερο εάν το περιεχόμενό σας είναι μοναδικό.

Φιλικό προς το χρήστη. Όπως και ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας πρέπει να έχει στόχο τη λειτουργικότητα και τη φιλικότητα προς τους χρήστες, το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο της. Προσπαθήστε να παρέχετε στους χρήστες την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό σας. Ορισμένα στοιχεία, όπως παρεμβολές που εμποδίζουν την προβολή της σελίδας, μπορούν να καταστρέψουν την εμπειρία και να κάνουν τους χρήστες να μην θέλουν να επιστρέψουν.

Βελτιστοποίηση για σημασιολογική αναζήτηση

Κατά τη σύνταξη περιεχομένου, συνιστάται ιδιαίτερα να μπείτε σε λεπτομέρειες σχετικά με το θέμα σας. Όχι μόνο θα βελτιώσει την ποιότητα του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας, αλλά και θα κάνει τη δουλειά της Google ευκολότερη, όσο αφορά την εξερεύνηση των ιστοσελίδων. Γιατί έχει σημασία αυτό; Επειδή η αναζήτηση μπορεί να γίνει περίπλοκη από αυτά τα ενοχλητικά πράγματα που ονομάζονται ομώνυμα.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι υπάρχει μια ιστοσελίδα βελτιστοποιημένη για τη λέξη «κίνα». Χωρίς
να γνωρίζετε τις λεπτομέρειες, μπορείτε να πείτε αν αναφέρεται σε πράγματα που χρησιμοποιούν για να φτιάξουν τσαγιέρες, ή για τη χώρα της Κίνας; Εδώ το περιεχόμενο απαιτείται απεγνωσμένα, ειδικά εφόσον τα ερωτήματα αναζήτησης δεν ξεχωρίζουν τα κεφαλαία γράμματα. Χωρίς αυτό, η Google κινδυνεύει να δώσει στους χρήστες κάτι που δεν χρειάζονται. Μπορείτε να βοηθήσετε την Google γράφοντας ένα κείμενο βελτιστοποιημένο για σημασιολογική αναζήτηση. Αυτό σημαίνει πως πρέπει στη στρατηγική digital marketing που θα ακολουθήσετε να συμπεριλάβετε λέξεις που χρησιμοποιούνται συχνά μαζί με τις λέξεις-κλειδιά της επιλογής σας, παρέχοντας έτσι το πολύ αναγκαίο νόημα τόσο για τους χρήστες όσο και για τις μηχανές αναζήτησης.

Το Google Panda και πώς να το αποφύγετε

Η Google χρησιμοποιεί αρκετούς αλγόριθμους για να διαχωρίσει τις ποιοτικές ιστοσελίδες από τις κακές. Η δουλειά του Panda είναι να βρίσκει ιστοσελίδες με περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας και να μειώνει την κατάταξή τους. Φυσικά, το να «χτυπηθείτε» από το Panda είναι μια καταστροφή για το SEO και την επιχειρηματική στρατηγική σας, έτσι θα πρέπει να το αποφύγετε με κάθε κόστος και να εργαστείτε σκληρά για το περιεχόμενό σας.

Το Google Panda στοχεύει ιστοσελίδες που είναι ένοχες για:

Διπλότυπο περιεχόμενο: περιεχόμενο που έχει αντιγραφεί από άλλους ιστότοπους ή επαναχρησιμοποιηθεί σε πολλές σελίδες στον ιστότοπό σας.

Μη εξυπηρετικό περιεχόμενο: ιστότοποι με περιεχόμενο που είναι άσχετο ή/και που δεν παρέχει αξία στους επισκέπτες.

Μη έμπιστο περιεχόμενο: ιστότοποι με περιεχόμενο που προέρχεται από μη επαληθευμένες πηγές.

Χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες: για παράδειγμα, φόρουμ και blogs όπου οι χρήστες δημοσιεύουν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας.

Περιεχόμενο που δεν ταιριάζει με το ερώτημα αναζήτησης που το ανακάλυψε.

Η παρουσία περισσότερων διαφημίσεων από το πραγματικό περιεχόμενο.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;