Η HO.RE.CA. 2019 ολοκληρώθηκε και η αλήθεια είναι ότι από πλευράς προσέλευσης επισκεπτών τα νούμερα ήταν εντυπωσιακά. Αυτό βοήθησε την πλειοψηφία των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έκθεση να έρθουν σε επαφή με μεγάλο αριθμό επισκεπτών, να δημιουργήσουν ένα ρεύμα αναγνωρισιμότητας, να διευρύνουν τον κύκλο των δυνητικών πελατών τους και να διεκδικήσουν νέες συνεργασίες. Όμως «εχθρός του καλού είναι πάντοτε το καλύτερο» και σίγουρα τα αποτελέσματα της έκθεσης θα μπορούσαν να ήταν πολύ καλύτερα και αποδοτικότερα για τον μεγαλύτερο αριθμό των εταιριών που συμμετείχαν. Μην ξεχνάμε ότι μια έκθεση, είναι μια ευκαιρία και αυτή πρέπει μια επιχείρηση να την «αδράξει» με τον σωστό τρόπο στο σωστό χρόνο.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τα βασικά σημεία που «πονούσε» η πλειοψηφία των συμμετοχών με στόχο την βελτίωση τους για συμμετοχή σε επόμενες διοργανώσεις.

#1 Έλλειψη στρατηγικής

Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι το κλειδί για την επιτυχία. Και η έλλειψη του είναι το συχνότερο λάθος των συμμετεχόντων στην έκθεση, που μάλιστα φάνηκε «δια γυμνού οφθαλμού». Μια επιτυχημένη συμμετοχή χρειάζεται ένα καλά σχεδιασμένο στρατηγικό πλάνο που θα περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που χρειάζονται πριν, κατά τη διάρκεια της έκθεσης και μετά την έκθεση. Χρειάζεται μια αναλυτική αποτύπωση και πρόβλεψη όσων χρειάζονται ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες του brand σε όλα τα επίπεδα. Η στρατηγική πρέπει στο πρώτο στάδιο να περιλαμβάνει την επικοινωνία της συμμετοχής της επιχείρησης στην έκθεση στο target group των επισκεπτών που στοχεύει, με τέτοιο τρόπο ώστε το μήνυμα-κάλεσμα να είναι ξεκάθαρο ενώ να μπορεί να δημιουργεί την ανάγκη-υποχρέωση του επισκέπτη, το συγκεκριμένο να είναι ένα από τα περίπτερα που πρέπει να επισκεφθεί.

Η στρατηγική κατά τη διάρκεια της έκθεσης έρχεται σε συνέχεια του πρώτου σταδίου και ο στόχος είναι να ενισχυθεί η εικόνα που αποκόμισε ο στοχευόμενος επισκέπτης της έκθεσης κατά το πρώτο στάδιο. Φεύγοντας ο επισκέπτης από το περίπτερο, πρέπει μέσα του να είναι σίγουρος ότι, «ναι, θα συνεργαστώ μαζί τους».

Στο τρίτο στάδιο, η επιχείρηση πρέπει να κάνει χρήση όλων των επαφών που έγιναν συνεχίζοντας τη στρατηγική της επικοινωνίας που «δίνει λύσεις» με ένα πρόγραμμα επικοινωνίας χωρισμένο σε ακολουθίες ανά κατηγορία πελάτη, σύμφωνα με τις ανάγκες του και την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Οι εταιρείες που δούλεψαν πάνω σ’ αυτό, έλαβαν διαφορετικά αποτελέσματα από τις υπόλοιπες οι οποίες κατά πλειοψηφία ωφελήθηκαν από «τύχη».

Η στρατηγική είναι το παν και με το στρατηγικό πλάνο που μπορεί να σχεδιάσει για εσάς ένας σύμβουλος HO.RE.CA., τα αποτελέσματα που θα λάβετε από τη συμμετοχή του brand σας σε μια έκθεση θα ξεπεράσουν τα αναμενόμενα.

#2 Έλλειψη φαντασίας 

Όταν το brand σας παρατάσσεται στη σειρά με δεκάδες άλλα που προωθούν παρόμοια προϊόντα με τα δικά σας, για να κάνει τη διαφορά πρέπει να ξεχωρίσει. Το κλειδί της επιτυχίας είναι στο πως ένα brand θα καταφέρει να ξεχωρίσει μέσα σε έναν τόσο μεγάλο ανταγωνισμό και αυτό σίγουρα δεν γίνεται ακολουθώντας την πεπατημένη, ούτε κάνοντας ακριβώς τα ίδια με αυτά που κάνουν οι υπόλοιποι.

Εδώ ο σχεδιασμός απαιτεί δημιουργική φαντασία, από το στήσιμο, το στυλ, μέχρι και το γενικότερο ύφος του περιπτέρου και της παρουσίας της εταιρείας στην έκθεση.

Χρειάζεται ένα concept που χωρίς φλυαρίες και υπερβολές, θα σηματοδοτεί τη φιλοσοφία του brand, ενώ θα «σφραγίζει» την όλη συμμετοχή και παρουσία με έναν ιδιαίτερο τρόπο.

Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε πως αυτό μπορεί να υλοποιηθεί, μην αγχώνεστε. Υπάρχουν οι ειδικοί επαγγελματίες σύμβουλοι HORECA, που θα σας βοηθήσουν για να κάνετε τη διαφορά.

#3 Έλλειψη digital marketing

Τι σχέση μπορεί να έχει η φυσική παρουσία σε μια έκθεση με την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης; Ένα brand είναι στο σωστό δρόμο όταν έχει μια καλή εικόνα. Και η εικόνα είναι μία, είτε μιλάμε για τον φυσικό είτε για τον ψηφιακό κόσμο. Υπάρχουν εταιρείες που αγωνιούν να πείσουν τους υποψήφιους πελάτες σε μια έκθεση δείχνοντας μια άλφα εικόνα στο περίπτερο τους, η οποία «γκρεμίζεται» αμέσως όταν ο πελάτης αναζητήσει πληροφορίες για αυτή την εταιρεία στο διαδίκτυο. Και ποιος θα ψάξει για εσάς στο διαδίκτυο; Όλοι. Είναι γνωστό αυτό. Ο τρόπος που οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες έχει αλλάξει. Πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των αναζητήσεων γίνεται μέσω internet. Όταν λοιπόν στον ψηφιακό κόσμο η εικόνα σου υστερεί, όλες οι προσπάθειες που κάνεις στον φυσικό κόσμο πέφτουν στο κενό. Πότε μια εικόνα στο διαδίκτυο δεν είναι καλή; Όταν αισθητικά ένα website κινείται κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού, τότε έχει ανάγκη βελτίωσης γιατί χαλάει την εικόνα του brand. Όταν αυτό που πιστεύεις ότι «αντανακλάς» ως επιχείρηση δεν «βγαίνει» online, τότε κάτι δε γίνεται σωστά. Όταν ένας χρήστης αναζητά προϊόντα και υπηρεσίες που διαθέτεις και δεν είσαι στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, τότε χάνεις πελάτες. Όταν υπάρχουν τόσα εργαλεία digital marketing που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για την ανάπτυξη της δραστηριότητας σου και συ συνεχίζεις να λειτουργείς με παραδοσιακές μεθόδους, πλέον αυτό θα σε αφήνει πίσω, χωρίς εξέλιξη. Ως εξειδικευμένοι σύμβουλοι επιχειρήσεων HO.RE.CA. γνωρίζουμε καλά τις ανάγκες των επιχειρήσεων του κλάδου και μπορούμε να σε βοηθήσουμε με τον σχεδιασμό της κατάλληλης digital στρατηγικής με όλα τα σύγχρονα εργαλεία του digital marketing για να επιτύχεις τους στόχους σου.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;