“Λίγα ψύχουλα SEO σου γυρεύω κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω”

Τη συγκεκριμένη παράφραση του γνωστού λαϊκού τραγουδιού, θα μπορούσαν να “αφιερώνουν” στη Google και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης, άνθρωποι από όλο τον κόσμο που ασχολούνται με το ψηφιακό μάρκετινγκ και την προώθηση ιστοσελίδων. Ο συγκεκριμένος στίχος τους αντιπροσωπεύει όλους. Εταιρείες που ασχολούνται με το digital, ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, εταιρείες που επιχειρούν στο digital γενικά.

Και είναι τελείως λογικό να ζητούν “λίγα ψύχουλα” γιατί οι 10 θέσεις της πρώτης σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης, είναι πολύ λίγες για να φιλοξενήσουν τα δεκάδες χιλιάδες digital agency και τα εκατομμύρια των ψηφιακών brand ανά τον κόσμο. Έτσι, έχουμε μια πραγματικότητα με άπειρες εταιρείες digital marketing να ισχυρίζονται πως έχουν “ειδικότητα” στο SEO, και να υπόσχονται στους πελάτες τους ότι θα τους βοηθήσουν να εμφανιστούν στην 1η σελίδα, όταν δεν έχουν καταφέρει ούτε για τον εαυτό τους να εμφανίζονται έστω στην 5η ή και πολλές φορές ούτε κάν στη 10η σελίδα αποτελεσμάτων. Απ’ την άλλη έχουμε τα αμέτρητα φιλόδοξα brand τα οποία ελπίζουν, ελπίζουν και ελπίζουν… να βγουν στην πρώτη σελίδα. Όμως τα αποτελέσματα, συνήθως δεν έρχονται ποτέ ή για να το πούμε όπως ξεκινήσαμε, τα αποτελέσματα δεν έρχονται… τραγουδώντας, ούτε εκλιπαρώντας!

Η λύση για επιτυχία στο SEO δόθηκε πριν 138 χρόνια

Όταν ο Κάρολος Δαρβίνος λίγο πριν το θάνατο του το 1882, είπε το κορυφαίο “Δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός ούτε ο πιο έξυπνος, αλλά αυτός που προσαρμόζεται καλύτερα στις αλλαγές”, σίγουρα δεν είχε στο μυαλό του το SEO, όμως θα μπορούσε να το είχε πει μόνο γι αυτό! Αυτός είναι ο “μαγικός” κανόνας για να μπορέσει κάποιος να “δει από κοντά” την πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Και ποιες είναι αλλαγές που πρέπει να υπάρξει άμεση προσαρμογή;

#1 Δεν υπάρχουν πια ιστοσελίδες. Υπάρχουν μόνο online brand. Υπάρχουν μόνο online εμπορικά σήματα.

Όποιος έχει έναν ιστότοπο δεν έχει μέλλον. Πλέον χρειάζεται να έχετε μια πραγματική επιχείρηση με πολλές οντότητες, προκειμένου να αποδείξετε ότι πρόκειται για ένα brand με πραγματικό όνομα, περιεχόμενο και ιστορία. Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να εμπιστευτούν και να κατανοήσουν μόνο μια ολοκληρωμένη επιχείρηση. Άρα ξεχάστε ότι έχετε έναν ιστότοπο. Πρέπει να έχετε κάτι πολύ πιο σημαντικό, όπως μια επιχείρηση, ένα brand.

#2 Δεν είναι θέμα τύχης. Είναι θέμα ποιότητας

Οι μηχανές αναζήτησης πλέον έχουν “ανθρώπινα” κριτήρια αξιολόγησης. Έτσι θα σας κρίνουν όπως σας κρίνουν και οι πελάτες σας στον φυσικό κόσμο: Βάση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρετε.

#3 Η εμπειρία των πελατών σας είναι το “κλειδί”

Η Google λαμβάνει σοβαρά υπόψιν της τα “μηνύματα” που στέλνουν οι χρήστες από την εμπειρία τους στο κάθε brand και την αλληλεπίδραση τους μαζί του. Τα μηνύματα αυτά έχουν να κάνουν με οτιδήποτε. Π.χ. αν ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών εγκαταλείπει τη σελίδα σας νωρίς και δεν επανέρχεται ξανά, το “μήνυμα” είναι αρνητικό, κάτι δεν πάει καλά, οπότε αυτή η σελίδα δεν θεωρείται ποιοτική. Αντίθετα, αν μια σελίδα είναι δημοφιλής και οι χρήστες πλοηγούνται αρκετό χρόνο, δείχνει μια θετική εμπειρία, άρα αυτό είναι ένα στοιχείο ποιότητας.

# Ξεχάστε το SEO. Υποδεχθείτε το EATO

Η νέα τάξη πραγμάτων ονομάζεται ΕΑTO (η Google το ονόμασε EAT και εμείς προσθέσαμε το O) από τα αρχικά γράμματα των λέξεων EXPERTISE | AUTHORITY | TRUST | OPTIMIZATION. Αυτές οι 4 λέξεις (εμπειρία – εξουσία – εμπιστοσύνη – βελτιστοποίηση) είναι πλέον το ζητούμενο για κάθε brand που θέλει να πρωταγωνιστήσει στο ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή η πραγματικότητα φέρνει ραγδαίες εξελίξεις και στην ουσία δημιουργεί μια νέα μορφή μάρκετινγκ: Το EATO MARKETING. Τον πρώτο όρο digital marketing που λειτουργεί με στοιχεία και αξίες του φυσικού κόσμου. Όπως φαίνεται, το αμιγώς ψηφιακό, όπως και το αμιγώς παραδοσιακό είναι πλέον παρελθόν. Η νέα πραγματικότητα επιβάλλει “μίγμα”, αρκεί να είναι στη σωστή ποσότητα.

# Ποια είναι η βασική διαφορά SEO & EATO;

Οι SEO στρατηγικές βασίζονται αποκλειστικά σε ενέργειες που γίνονται στο digital περιβάλλον, ενώ οι EATO στρατηγικές βασίζονται σε αξίες και στοιχεία του φυσικού κόσμου που μεταφέρονται και αποδίδουν στο digital περιβάλλον.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.