…αλλά δεν θα σου την πω, γιατί είναι μυστική…

Δεν πιστεύω να πιστέψετε ποτέ κάτι τέτοιο; Από την αρχή, -ας είμαστε απολύτως σαφείς-, δεν υπάρχει στρατηγική SEO που να αξίζει να ασχοληθείτε με αυτή τόσο ώστε να μην πρέπει, ή να μην μπορείτε να τη μοιραστείτε με πελάτες & συνεργάτες. Εάν η εταιρεία που σας κάνει SEO, σας λέει κάτι ανάλογο, θα πρότεινα να συνεργαστείτε με κάποιο άλλο digital agency.

Είναι τόσο απλό. Το SEO δεν είναι μυστικό. Το SEO δεν έχει μυστικά.

Όσες εταιρείες πολλά υπόσχονται και λίγα κάνουν όσον αφορά το SEO, βασίζονται σε έναν απλό παράγοντα: Την άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων & e-shop, δεν καταλαβαίνουν ουσιαστικά πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης. Αυτό δίνει την ευκαιρία στους «επαγγελματίες» για την εισαγωγή φόβου, αβεβαιότητας και αμφιβολιών. Κατηγορούμε τη Google όλο αυτόν τον καιρό για τα περισσότερα, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα το προκαλούν τελικά οι εταιρείες που «κάνουν SEO».

Δεν λέω ότι η κατανόηση όλων των παραγόντων SEO είναι απλή, η Google άλλωστε από τη μια είναι αρκετά μυστικοπαθής και από την άλλη συνήθως περιπλέκει τα πράγματα, αφού μιλάει για εκατοντάδες πιθανούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την κατάταξή σας και ο έλεγχος όλων αυτών σαφώς και χρειάζεται μια εταιρεία digital marketing για να τα παρακολουθεί.

Παρόλο όμως που είναι πολύπλοκο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι εύκολο να κατανοήσουμε τις βασικές αρχές με τις οποίες αρχικά αξιολογούνται και στη συνέχεια κατατάσσονται όλοι οι ιστότοποι βάση: Εσωτερικού SEO, Περιεχομένου, Εξωτερικού SEO.

Κάθε πράγμα που κάνουμε σχετικά με το SEO, πέφτει σε μία από αυτές τις τρεις πολύ ευρείες κατηγορίες:

  • Το εσωτερικό SEO το οποίο κάνει την ιστοσελίδα σας πιο εύκολα ανιχνεύσιμη για τη Google, πιο εύκολα κατανοήσιμη και την κρατά σε καλή τεχνικά κατάσταση.
  • Το περιεχόμενο που εμφανίζεται στον ιστότοπό σας πρέπει να είναι χρήσιμο, σχετικό, ενδιαφέρον και να προσθέτει αξία στο ευρετήριο της Google.
  • Το εξωτερικό SEO, στo οποίo μπορείτε να συμπεριλάβετε τα PageRank, backlinks, link equity ή οποιουσδήποτε άλλους όρους, είναι ο βασικός τρόπος με τον οποίο η Google ταξινομεί τα αποτελέσματά της.

Ενώ κάθε ένα από αυτά τα τρία πράγματα μπορεί να έχει εκατοντάδες παράγοντες προς εξέταση, το σημαντικό που πρέπει να έχετε υπόψη σας για να μην πέσετε «θύματα» είναι ότι:

  • Δεν υπάρχει τέταρτη κατηγορία που αποκαλύπτεται μόνο στους expert του είδους
  • Δεν υπάρχει μυστική επικοινωνία με τους μηχανικούς της Google
  • Δεν υπάρχει καμία μυστική «σάλτσα», ούτε και κανένα «μαγικό κουμπί» που πατώντας το θα σας βγάλει στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων Google

Τι να κάνεις αν ο SEO πάροχός σου αρνείται να σου πει τις μεθόδους του ή αφήνει να «αιωρείται ένα θολό σύννεφο» όταν τον ρωτάς για λεπτομέρειες;

Η απάντηση εδώ είναι απλή: Σταματάς συνεργασία μαζί του αμέσως. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τον αφήσεις να καταστρέψει την παρουσία σου online επ’ αόριστον.

Η πλήρης κατανόηση των κινδύνων και η απόφαση να προχωρήσετε είναι κάτι διαφορετικό, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν. Οι περισσότεροι βλέπουν μια καλή ευκαιρία πωλήσεων, βλέπουν απίστευτα μεγέθη ανάπτυξης στις προβολές που τους πλασάρουν, με προσφορές γρήγορων αποτελεσμάτων με χαμηλό κόστος. Περιμένω ακόμα να βρω κάποιον που να αναφέρει την πιθανή μακροπρόθεσμη ποινή.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μέθοδοι αυτές διατηρούνται «μυστικές», διότι αν γνωρίζατε τους κινδύνους, θα τρέχατε μακριά από αυτές. Δικαίως.

Γιατί η τήρηση μυστικών είναι κακό για μια επιχείρηση;

Υπάρχουν μόνο δύο λόγοι που μπορώ να σκεφτώ γιατί ένας τεχνικός SEO να κρύψει τι κάνει για τους πελάτες τους:

  • Κάνει κάτι επικίνδυνο και δεν έχει αποκαλύψει τον κίνδυνο.
  • Ανησυχεί ότι αν δείξει τι κάνει στους πελάτες του, αυτοί μπορεί να πράξουν από μόνοι τους. Αν βέβαια ισχύει αυτό, μόνο καλό δεν είναι. Μάλλον είναι η λάθος επιχείρηση.

Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για κάθε SEO, είτε πρόκειται για συμβούλους, πρακτορεία, ελεύθερους επαγγελματίες είτε για εσωτερικούς συνεργάτες, είναι να εκπαιδεύσει τους γύρω του σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές και να διασφαλίσει ότι οι άνθρωποι θα παραμείνουν μαζί του.

Άλλωστε, υπάρχουν εύκολα αρκετές εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρίες ώστε οι επαγγελματίες στην προώθηση SEO να παραμένουν χρήσιμοι για τους πελάτες ή τους εργοδότες τους.

 

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;