Ας το παραδεχτούμε, το διαδίκτυο είναι ένα τεράστιο κομμάτι του πολιτισμού μας. Εξαιτίας αυτού, αποκαλύπτονται πιο γρήγορα από ποτέ αδυναμίες που μπορεί να έχουμε στην γραμματική, την ανορθογραφία μας και άλλα σφάλματα.

Η αλήθεια είναι ότι η γραμματική μπορεί να είναι δύσκολη – άλλωστε όλοι κάνουμε λάθη, αλλά τελικά πόση σημασία έχει η γραμματική για τους επισκέπτες ενός ιστότόπου και τις μηχανές αναζήτησης;

Η κακή γραμματική & ορθογραφία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια αξιοπιστίας, εμπειρίας χρήστη και όχι καλό ranking στα αποτελέσματα της κατάταξης αναζήτησης.

Αξιοπιστία

Η κακή γραμματική μπορεί να «αμαυρώσει» την αξιοπιστία των blogs, ενημερωτικών & ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, ηλεκτρονικών βιβλίων, διαφόρων μελετών, των εγχειριδίων και άλλων πηγών digital marketing.

Αυτή η «κατεστραμμένη» αξιοπιστία μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια δυνητικών πελατών και να επηρεάσει απευθείας την διαδικτυακή σας παρουσία, γεγονός που καθιστά την κατάλληλη γραμματική & ορθογραφία επιτακτική ανάγκη για την ηλεκτρονική επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης.

Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα μιας σχετικής μελέτης της Global Lingo κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το 59% των συμμετεχόντων δεν θα αγόραζε από έναν ιστότοπο εξαιτίας κακών γραμματικών ή ορθογραφικών σφαλμάτων, διότι δεν θα ήταν σε θέση να εμπιστευτεί την ποιότητα της υπηρεσίας της εταιρείας και θα τις θεωρούσε αντιεπαγγελματικές.

Εμπειρία Χρήστη

Οι κακογραμμένες προτάσεις είτε με συντακτικά είτε με ορθογραφικά λάθη, συχνά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να «αποκρυπτογραφηθούν» πλήρως, ενώ πολλοί χρήστες απλώς θα εγκαταλείψουν γρήγορα μια ιστοσελίδα με περίεργα δομημένες φράσεις. Αυτό φυσικά δεν το θέλει κανείς ιδιοκτήτης ιστοσελίδας, έστω κι αν ο ίδιος είναι ανορθόγραφος.

Η σωστή γραμματική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αναγνωσιμότητας ενός άρθρου, ένα συστατικό που είναι απαραίτητο για μια θετική εμπειρία χρήστη.

Σε μια άλλη έρευνα του Dictionary.com, το 59% των ατόμων που ερωτήθηκαν δήλωσε ότι η ακατάλληλη γραμματική είναι αυτό που τους ενοχλεί περισσότερο για την αγγλική γλώσσα. Επομένως, ένα γραμματικό λάθος μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε απώλεια ενδιαφέροντος για τον αναγνώστη, γεγονός που παρεμποδίζει την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι οι ερωτώμενοι ηλικίας 18-34 ετών έχουν πολύ «υψηλότερα πρότυπα» όσον αφορά τα ορθογραφικά λάθη στα κοινωνικά μέσα από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα, παρότι είναι πιο συνηθισμένοι στη σύγχρονη, άτυπη γλώσσα και τις συντομογραφίες. Αυτό σημαίνει ότι η χρήση της κατάλληλης γραμματικής γίνεται όλο και πιο σημαντική για την εμπειρία του χρήστη, όχι μόνο στο content marketing (marketing περιεχομένου) αλλά και στο Social media marketing.

Κατάταξη

Ακόμα κι αν η γραμματική μπορεί να βλάψει την αξιοπιστία του περιεχομένου και την εμπειρία του χρήστη, ο «γίγαντας» αναζήτησης Google δεν έχει επιβεβαιώσει συγκεκριμένα αν η γραμματική είναι ένας από τους 4500+ συντελεστές κατάταξης στους αλγόριθμούς του.

Ωστόσο, η Bing έχει ξεκαθαρίσει ότι η γραμματική είναι αναμφισβήτητα ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης που αναζητούν οι μηχανές αναζήτησής της κατά τον προσδιορισμό της ποιότητας του περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Είναι προφανές ότι η Bing αποτελεί μέρος της συνεχώς αναπτυσσόμενης «Γραμματικής Αστυνομίας» και παρόλο που η Google δεν έχει επιβεβαιώσει τη στάση της σχετικά με τη γραμματική, είναι πιθανό ότι αυτή είναι ήδη ένας παράγοντας κατάταξης.

Όλα ξεκινούν από την Ενημέρωση του Google Panda Algorithm που κυκλοφόρησε το 2011. Το Google Panda δημιουργήθηκε με σκοπό να μειώσει την κατάταξη των περιοχών με περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας και κατά συνέπεια να αυξήσει την κατάταξη για ιστοσελίδες υψηλής ποιότητας.

Λίγο μετά την έναρξη της αρχικής ενημέρωσης Panda, η Google αποκάλυψε μια λίστα με 22 ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε κατά τον καθορισμό της ποιότητας του περιεχομένου ενός ιστοτόπου, οι οποίες είναι επίσης ερωτήσεις που έκανε η ομάδα της Google καθώς δημιουργούσε την ενημερωμένη έκδοση Panda.

Μια από τις πρώτες που αναφέρθηκε είναι: «Το άρθρο αυτό έχει ορθογραφικά, στυλιστικά σφάλματα ή εσφαλμένα γεγονότα;», πράγμα που σημαίνει ότι η Google έδειχνε ότι η γραμματική έχει μια θέση στον αλγόριθμο κατάταξης.

Συμπέρασμα

Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι το σημαντικότερο στοιχείο για μια ιστοσελίδα και λέγοντας ποιοτικό, ορθογραφικά, συντακτικά και άλλα λάθη στην γραμματική δεν νοούνται. 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.