Πολλά τεχνικά άρθρα αποκαλούν εμάς τους ειδικούς του SEO, «γιατρούς» και όχι άδικα, αφού η ιατρική και το SEO έχουν κοινό σημείο τις συνεχόμενες αλλαγές, την πρόοδο και τις εξελίξεις. Το «ρευστό» αυτού του πράγματος που ονομάζεται SEO και τυγχάνει να είναι η Νο.1 υπηρεσία του digital marketing, αποκαλύπτει όσους δεν είναι και κάνει όσους είναι πραγματικοί επαγγελματίες να ξεχωρίζουν έναντι των υπολοίπων.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε συνηθισμένες πρακτικές SEO προηγούμενων ετών που αν εφαρμοστούν σήμερα θα φέρουν πραγματικά καταστροφικά αποτελέσματα:

«Γέμισμα» με λέξεις κλειδιά

Πριν από τις ημέρες του «Το περιεχομένο είναι βασιλιάς», οι λέξεις-κλειδιά ήταν «βασιλιάς«. Το σκεπτικό ήταν εξαιρετικά απλό: Εάν προσπαθούσατε να βγάλετε στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων Google τη φράση «κτηνιατρείο στην Αθήνα», γιατί να μη χρησιμοποιούσατε απλά το «κτηνιατρείο στην Αθήνα» σε όλη την ιστοσελίδα σας; Πώς αλλιώς θα ενημερώνατε την Google σχετικά με το τι σχετίζεται το website σας;

Παράδειγμα περιεχομένου για ποινή:

«Το καλύτερο κτηνιατρείο στην Αθήνα. Εάν ψάχνετε για το κατοικίδιο σας το καλύτερο κτηνιατρείο στην Αθήνα, το κτηνιατρείο μας στην Αθήνα θα χαρεί να βοηθήσει. Το κτηνιατρείο μας στην Αθήνα βρίσκεται στη γωνία της λεωφόρου Μεσογείων και Κατεχάκη. Ανυπομονούμε να δούμε εσάς και το αγαπημένο σας κατοικίδιο στο καλύτερο κτηνιατρείο στην Αθήνα. Με εκτίμηση, το προσωπικό από το καλύτερο κτηνιατρείο στην Αθήνα»

Η Google εδώ και καιρό απομακρύνει τις ιστοσελίδες γεμάτες με λέξεις-κλειδιά, δίνοντάς τους μια ποινή αλγορίθμου. Αυτές οι σελίδες θεωρούνται ιστότοποι χαμηλής ποιότητας. Οι στρατηγικές λέξεων-κλειδιών SEO έχουν αλλάξει, αλλά εξακολουθούν να είναι σημαντικές για την καμπάνια σας. Απλά πρέπει να τις χρησιμοποιήσετε σωστά.

Aλγορίθμος Ποινής: Panda

Η Χρυσή Εποχή: Αυτή η πρακτική ήταν πιο αποτελεσματική πριν οι μηχανές αναζήτησης βασιστούν σε αλγοριθμικές αποφάσεις.

Αυτό σημαίνει περίπου 20 χρόνια πριν. Περίπου 10 χρόνια πριν, οι SEOs αποκαλούσαν τις ίδιες βασικές πρακτικές «πυκνότητα λέξεων-κλειδιών» για να το κάνουν να ακούγεται πιο τεχνικό.

Παρόλο που τα καλύτερα χρόνια του ήταν στο παρελθόν, πόσες φορές συναντάτε ιστότόπους που εξακολουθούν να έχουν bold λέξεις-κλειδιά, ελπίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα βοηθήσει; Λογικό είναι. Στην αγορά δεν υπάρχουν μόνο οι ενημερωμένοι επαγγελματίες. Υπάρχουν και οι ανενημέρωτοι, αλλά και οι απλά «επαγγελματίες». Το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε πολλές φορές: Να είστε πολύ προσεκτικοί επιλέγοντας εταιρεία Digital marketing.

Κρυφό/Αόρατο Κείμενο

Για εκείνους τους ειδικούς SEO που γνώριζαν ότι το γέμισμα με λέξεις-κλειδιά ήταν κακό για την εμπειρία του χρήστη, το κρυφό κείμενο ήταν μια προτιμώμενη μέθοδος για μια υψηλή ταξινόμηση στα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Το κρυφό κείμενο σας επέτρεπε να γεμίσετε τις σελίδες σας με λέξεις-κλειδιά, χωρίς να το καταλαβαίνουν οι χρήστες.

Παράδειγμα:

Το βλέπετε; Για κοιτάξτε προσεκτικά… Το «This is hidden text» αντιγράφεται στο μαύρο φόντο πολλές φορές. Οι ειδικοί θα αλλάξουν το χρώμα της γραμματοσειράς ώστε να είναι το ίδιο με το φόντο και θα το συμπληρώσουν με κείμενο πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά. Ο χρήστης δεν θα το παρατηρούσε σχεδόν ποτέ, ούτε και οι μηχανές αναζήτησης εκείνη την περίοδο.

Σήμερα, η Google όχι μόνο παρατηρεί, αλλά τιμωρεί για ένα κρυφό κείμενο. Παρατηρήσατε μια βουτιά στις βαθμολογίες σας; Ευχαριστήστε το Panda.

Αλγόριθμος Ποινής: Panda

Η Χρυσή Εποχή:  Αυτό ήταν αποτελεσματικό μόνο για όσο χρονικό διάστημα χρειάστηκαν οι μηχανές αναζήτησης για να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι το έκαναν. Η Χρυσή Εποχή του ήταν τουλάχιστον 15, αν όχι 20, χρόνια πριν.

Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες εξακολουθούν να προσπαθούν να κρύψουν τα πράγματα από τους χρήστες τους (μερικές φορές κείμενο, μερικές φορές ολόκληρες σελίδες), ενώ το καθιστούν διαθέσιμο στις μηχανές αναζήτησης. Δεν είναι καλή ιδέα… και σίγουρα δεν είναι και πολύ επαγγελματικό, ιδίως όταν πρόκειται να σε εμπιστευτεί κάποιος πελάτης που στηρίξει πάνω σου τα διαδικτυακά του όνειρα…

 

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;