Έχοντας διοργανώσει εκατοντάδες διαγωνισμούς για πελάτες μας και έχοντας δημοσιεύσει στα ηλεκτρονικά μας μέσα χιλιάδες τέτοιες δράσεις, θεωρώ ότι μπορούμε να σας δώσουμε τα φώτα μας για αυτά που χρειάζεται ένας online διαγωνισμός ώστε να έχει επιτυχία.

Ορίστε καθορισμένους στόχους για τον διαγωνισμό

Τι ελπίζετε να επιτύχετε μπαίνοντας στη διαδικασία να πραγματοποιήσετε αυτόν τον διαγωνισμό στο Facebook; Αυτοί οι στόχοι θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τη συνολική επιτυχία της καμπάνιας. Αυτοί μπορεί να είναι οι εξής:

Να αυξηθούν τα likes στη facebook σελίδα σας και η αλληλεπίδραση των χρηστών με share, comment κλπ.
• Να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στο website σας
• Να λάβετε εγγραφές στο newsletter σας ή ακόμα και να γίνουν πωλήσεις

Αυτές οι μεταβλητές θα σας βοηθήσουν επίσης να αποφασίσετε τι είδος διαγωνισμού θα πραγματοποιήσετε. Για παράδειγμα:

• Διαγωνισμός κοινοποίησης φωτογραφιών: Για τη δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από το χρήστη
• Διαγωνισμός παραπομπής: για να αυξήσετε τα likes στην επαγγελματική σας σελίδα στο Facebook
• Διαγωνισμός τίτλου φωτογραφίας: για να αυξήσετε τα τρέχοντα και τα νέα επίπεδα αλληλεπίδρασης των fan της σελίδας

Διατηρήστε τα πράγματα απλά

Έχουμε πέσει όλοι στην παγίδα προσέλκυσης ενός online διαγωνισμού με δώρο, από τον οποίο αποχωρήσαμε «τρέχοντας» μόλις φτάσαμε αντιμέτωποι με μια ολόκληρη σειρά ενεργειών που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε προκειμένου να λάβουμε μέρος. Μην το κάνετε αυτό. Θα έχετε έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων και μεγαλύτερη επιτυχία για το διαγωνισμό σας εάν οι συμμετέχοντες τον βρίσκουν ευχάριστο και εύκολο στη συμμετοχή.

Δημιουργήστε κανόνες για τον διαγωνισμό

Γράψτε κανόνες για τον διαγωνισμό που να αφορούν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο θα επιλεγεί ο νικητής και που απαντούν σε τυχόν ερωτήσεις που μπορεί να έχει ένας συμμετέχων. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει πράγματα όπως η επιλεξιμότητα, το χρονοδιάγραμμα, η μέθοδος ψηφοφορίας και μια ρήτρα που να δηλώνει ότι αν υπάρχει υποψία απάτης, έχετε την εξουσία να επιλέξετε τον νικητή. Αν διαβάσετε σελίδες άλλων

Επιλέξτε ένα δώρο

Όσοι δηλώνουν συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό με δώρα, διασκεδάζουν και ελπίζουν να κερδίσουν αυτό που θα τους προσφέρετε. Τι θα τους προσφέρετε; Αυτό είναι το σημείο στο οποίο πρέπει να σκεφτείτε τον ιδανικό αγοραστή σας. Τι θα είχε αρκετή απήχηση ώστε να τους παρακινήσει να συμμετάσχουν οικειοθελώς; Αυτό είναι σημαντικό, καθώς δεν θέλετε να προσελκύσετε συμμετέχοντες που δεν θα είναι δυνητικοί πελάτες για το εμπορικό σήμα σας. Για παράδειγμα, μια πιτσαρία φτιάχνει μπάλες ζύμης πίτσας και κρούστες πίτσας. Κατά τον καθορισμό του βραβείου τους, αποφάσισαν να δώσουν κάποιες πίτσες δώρο. Αυτός ο τύπος βραβείου απευθύνθηκε σε ιδιοκτήτες πιτσαριών, σεφ και υπαλλήλους εστιατορίων και τους επέτρεψε να δοκιμάσουν το προϊόν τους, προσφέροντας έτσι αξία και στα δύο μέρη.

Πάρτε την ενέργεια στα σοβαρά

Ένας online διαγωνισμός με δώρα στα Social media, μπορεί να αποδειχθεί πως είναι μια πολύ καλή ενέργεια προκειμένου να «κυκλοφορήσει» έξυπνα και γρήγορα το brand σας σε ένα μεγάλο κοινό και η εταιρική σας εικόνα να βγει προς τα έξω με «πανηγυρικό» τρόπο. Αν ο διαγωνισμός δείχνει πρόχειρος, ερασιτεχνικός, επιπόλαια στημένος, με ελλείψεις και κακές διατυπώσεις που αφήνουν υπονοούμενα για όλη τη διαδικασία, αυτό θα έχει πολύ αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρεία σας και ο κάθε επιχειρηματίας, είναι σίγουρο πως δεν θέλει να υποστεί τις συνέπειες μιας τέτοιας «κακοτεχνίας» και τελικά να του γυρίσει μπούμερανγκ όλο το εγχείρημα. Προσωπικά γνωρίζω δεκάδες περιστατικά εταιριών που «γκρέμισαν» την εικόνα τους σε μια μεγάλη μερίδα των καταναλωτών από ένα πρόχειρα φτιαγμένο διαγωνισμό που στην πορεία αποδείχτηκε πως ήταν και fake! Αν πραγματικά θέλετε να δώσετε βαρύτητα και αξία σε αυτή την ενέργεια, θα πρέπει να δώσετε προσοχή σε όλα τα στάδια σχεδιασμού & υλοποίησης του διαγωνισμού. Σε αυτό θα σας βοηθήσει πολύ μια εταιρεία digital marketing που γνωρίζει καλά το αντικείμενο. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για κάθε πιθανή απορία ή διευκρίνιση.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;