Γνωρίζουμε ότι οι παραδοσιακές μετρήσεις και τεχνικές SEO, το περιεχόμενο, το PageRank, η ταχύτητα που ανοίγει η ιστοσελίδα και άλλα πολλά, εξακολουθούν να έχουν σημασία. Αυτό δεν έχει αλλάξει, αλλά το «μείγμα» όσων χρειάζεστε αλλάζει όλο και περισσότερο και αυτό οφείλεται εν μέρει στην συμπερίληψη περισσότερων μετρήσεων εμπειρίας χρήστη.

Για να πάρετε μια γεύση, τα χαρακτηριστικά μιας σελίδας που κατατάσσεται καλά για «ξενοδοχεία στην Αθήνα» δεν θα είναι ίδια με αυτά μιας σελίδας που θα κατατάσσεται καλά για «Πτήσεις προς Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη». Η δεύτερη, δε θα έχει σίγουρα τα ίδια χαρακτηριστικά με τις σελίδες που επιστρέφονται από αναζητήσεις ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος για την Αθήνα, παρόλο που η αναζήτηση μπορεί να είναι σημασιολογικά ίδια.

Δεν προσπαθώ να πω ότι η Google αναμένει να έχετε χαρακτηριστικά προϊόντων όπως μια ενότητα χάρτη, ένα ημερολόγιο, ένα γράφημα τιμών ή οτιδήποτε άλλο αυθαίρετο χαρακτηριστικό σελίδας για να σας ταξινομήσει – αλλά οι πελάτες σας έχουν προσδοκία ως προς τα χαρακτηριστικά που αναμένουν.

Με απλή μέτρηση του ποσοστού «επιστροφής στο SERP» κάθε σελίδας στα αποτελέσματα, οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν μια καλή εντύπωση για το κατά πόσο οι προσδοκίες ικανοποιούνται και με την πάροδο του χρόνου μπορούν να προσαρμόσουν ανάλογα τις βαθμολογίες τους.

Αν αυτά δεν πληρούνται, πιθανόν να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στον ιστότοπό σας. Ωστόσο, αν χρησιμοποιήσουμε λέξεις-κλειδιά της επαγγελματικής σας κατηγορίας, αυτό ενοχλεί το κακό RankBrain.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το bounce rate (ποσοστό αναπήδησης) από μόνο του αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του έργου AI της Google, αλλά είναι ασφαλές να πούμε ότι οι μετρήσεις αναπήδησης και χρήσης είναι βασικές για τη βαθμολογία ποιότητας στο Google Adwords και ότι το ίδιο το RankBrain απορρέει από τη μέτρηση του Δείκτη ποιότητας.

Με δεδομένο αυτό, δεν είναι και πολύ υπερβολικό να θεωρήσετε ότι αν οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στις σελίδες σας από τους ανταγωνιστές σας, για παρόμοια ερωτήματα, αυτό θα είναι καλό για την αλγοριθμική ενίσχυση.

Αυτό δεν είναι το ίδιο με το να έχετε ποινή επειδή δεν έχετε συμπεριλάβει ορισμένα χαρακτηριστικά, είναι περισσότερο σαν μια ελάττωση προτεραιότητας επειδή δεν προσφέρετε μια αρκετά καλή εμπειρία χρήστη.

Μελετώντας τους παράγοντες κατάταξής σας 

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας μελέτη ταξινόμησης χρησιμοποιώντας αρκετά φθηνά διαθέσιμα εργαλεία και ελάχιστες τεχνικές δυνατότητες και να δείτε ποιες μετρήσεις φαίνεται να είναι σχετικές με την πρόοδό σας.

Μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε πολλά από τα δεδομένα που εξαρτώνται από τους αλγόριθμους της Google, είτε αυτά συνδέονται με μετρήσεις είτε με συγκεκριμένα δεδομένα σελίδας. Δεν μπορούμε να δούμε πώς το RankBrain ανακατατάσσει τις ιστοσελίδες από μετρήσεις χρηστών, αλλά μπορούμε να δούμε ευρύτερες παραστάσεις άλλων χαρακτηριστικών εκτός αυτού και μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τον αντίκτυπο στο RankBrain, βελτιώνοντας συγκεκριμένους παράγοντες σε ορισμένες σελίδες και μετρώντας τα αποτελέσματα.

Το μόνο που χρειάζεστε είναι τα σωστά συστατικά στη σωστή σειρά, ξεκινώντας με όλα τα δεδομένα SERP που μπορείτε να συγκεντρώσετε από παλιότερα άρθρα και τα άρθρα του αύριο θα καλύψουν την έλλειψη των πρόσθετων δεδομένων που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε διεξοδικές έρευνες στους δικούς σας ειδικούς παράγοντες κατάταξης, σε μια κατηγορία λέξης-κλειδί ή σε επίπεδο τύπου σελίδας.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;