Έχουμε πει ότι ο πελάτης είναι ο βασιλιάς ή η βασίλισσα αρκετό καιρό τώρα. Και το επόμενο έτος, αυτό θα είναι πιο αληθινό από ποτέ. Ο πελάτης καθορίζει που θα βρίσκει πληροφορίες και από ποιο κανάλι και από ποιον προμηθευτή θα αγοράσει. Και υπάρχει μια πληθώρα από αυτούς τους προμηθευτές (σίγουρα online).

Η αφοσίωση των πελατών, όπως φαίνεται, έχει ξεπεραστεί. Ναι, φυσικά, είμαστε πιστοί στον τοπικό αρτοποιό και ράφτη μας, αλλά για τα είδη που δεν αγοράζουμε καθημερινά και όπου δεν υπάρχει προσωπική σχέση με τον προμηθευτή (ούτε χρειάζεται να υπάρχει), δεν μας ενδιαφέρει και τόσο από πού θα παραγγείλουμε. Σωστά;

Σήμερα, πολλοί καταναλωτές κάνουν την επιλογή τους με βάση μόνο δύο κριτήρια: την τιμή και τις online κριτικές – τα τελευταία παρέχουν κάποια εμπιστοσύνη για την ποιότητα των προϊόντων και την αξιοπιστία του προμηθευτή. Και αυτό είναι μια προφανής επιλογή. Γιατί να πληρώσει κανείς μια υψηλή τιμή για έναν φορτιστή συσκευής που μπορεί να πάρει από ένα κινέζικο ηλεκτρονικό κατάστημα για ένα κλάσμα της τιμής αυτής – εκτός αν το χρειάζεται άμεσα; Σχεδόν κανένας προμηθευτής δεν έχει το μονοπώλιο σήμερα, και μπορείτε να μεταβείτε σε έναν νέο προμηθευτή με ένα μόνο κλικ του ποντικιού.

Έτσι αυτό αναγκάζει όλες τις εταιρείες να πρέπει να ανταγωνιστούν αποκλειστικά στην τιμή; Όχι, αυτό θα δημιουργήσει μια νοσηρή κατάσταση στην αγορά. Ο στόχος για καλές κριτικές είναι μια καλή ιδέα, βέβαια, αλλά είναι απλώς μια μερική λύση. Για να ενθαρρύνετε την εμπιστοσύνη των πελατών σε μακροπρόθεσμη βάση, θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε μεγάλο βαθμό στο τελευταίο σημείο επαφής στο «ταξίδι» του πελάτη.

Τα τρία στοιχεία που είναι απαραίτητα σε αυτές τις προσπάθειες: δεδομένα, analytics και αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.

Προσδιορισμός σωστών δεδομένων

Οι πελάτες αφήνουν ένα ίχνος δεδομένων πίσω τους σε διάφορα κανάλια. Αυτά τα δεδομένα σας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσετε έναν θησαυρό πληροφοριών σχετικά με τον πελάτη. Αυτό δεν είναι κάτι νέο, αλλά έχω παρατηρήσει ότι πολλές εταιρείες έχουν δυσκολία στον καθορισμό του τι δεδομένα από αυτό το ρεύμα δεδομένων θα πρέπει να προσθέσουν στο προφίλ του πελάτη.

Με την ανάλυση δεδομένων, μπορείτε να καθορίσετε εάν τα δεδομένα μπορούν να αποδοθούν ως μια σταθερή αξία στον πελάτη, ή είναι μόνο για προσωρινό ενδιαφέρον, όπως μια τοποθεσία, για παράδειγμα. Επιπλέον, μπορείτε πραγματικά να γνωρίσετε τον πελάτη σας από την ανάλυση αυτών των δεδομένων, χρησιμοποιώντας αυτή τη γνώση για να προβλέψετε τη συμπεριφορά του και να απαντήσετε σε αυτή τη συμπεριφορά σε πραγματικό χρόνο.

Πρόβλεψη Συμπεριφοράς

Η χρήση analytics για να προβλέψετε τη συμπεριφορά των πελατών είναι το κλειδί της επιτυχίας του digital marketing στο τελευταίο στάδιο της διαδρομής του πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να δημιουργήσετε την απόλυτη ισορροπία μεταξύ των αλληλεπιδράσεων των υπηρεσιών με γνώμονα τον πελάτη και το μάρκετινγκ και τις αλληλεπιδράσεις των πωλήσεων. Απλά σκεφτείτε πόσο πολύτιμο θα ήταν να γνωρίζατε σε αυτό το τελευταίο σημείο επαφής αν θα πρέπει να πείσετε τον πελάτη με την υπηρεσία σας, ή να χρησιμοποιήσετε ένα συνδυασμό προσφορών με ένα προϊόν από την ίδια γραμμή. Να είστε σίγουροι πως αυτός είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να αυξήσετε άμεσα τις πωλήσεις στο eshop σας.

Βοηθώντας τους πελάτες να λαμβάνουν αποφάσεις στη στιγμή

Με τη χρήση δεδομένων στρατηγικά, μπορείτε να προβλέψετε που ο πελάτης έχει κάποια ανάγκη. Ξέρετε τι τον παρακινεί να πάρει μια απόφαση σε αυτό το κρίσιμο σημείο. Απαντώντας έξυπνα σε αυτό θα αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών και θα κάνετε τους πελάτες πιο πιστούς. Ως αποτέλεσμα, θα δείτε ότι η τιμή και οι κριτικές είναι πράγματι σημαντικές, αλλά το ότι οι πελάτες εξακολουθούν να χρειάζονται έναν προμηθευτή που να τους ξέρει και να τους αναγνωρίζει και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους είναι ακόμα πιο σημαντικό.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;