Η έννοια του κοινωνικού momentum (η ώθηση που θα δώσει στην επιχείρηση σας η στοχευμένη παρουσία στα Social media), είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ένας καλός δείκτης της επιτυχίας των προσπαθειών του marketing περιεχομένου (content marketing). Καθώς αναλύετε τι συμβαίνει στα κοινωνικά μέσα γύρω από το περιεχόμενό σας, θα είστε σε θέση να προσδιορίσετε τι λειτουργεί και τι όχι.

Βέβαια, είναι ένα πράγμα το να κάνετε το τελευταίο σας blog να εμφανιστεί στην κατάταξη για μια τυχαία λέξη-κλειδί, αλλά είναι κάτι άλλο το να έχετε ολόκληρο το κοινό σας ενεργό καθώς το μοιράζεται και το αναφέρει.
Μπορείτε να δείτε το κοινωνικό σας momentum εξετάζοντας τον ιστότοπό σας ανά σελίδα και από μήνα σε μήνα.

Καθώς εξετάζετε τον ρυθμό της αύξησης των likes, των ακόλουθων σας, αλλά και άλλων μετρήσεων, θα πρέπει να εστιάσετε σε αυτό που αυτοί οι αριθμοί σας λένε για το τι λειτουργεί στο περιεχόμενο και τι όχι.

Καθώς μαθαίνετε τι κάνει τα στοιχεία του ιστοτόπου σας πιο ελκυστικά για το κοινό σας, μπορείτε να αρχίσετε να αλλάζετε την εστίασή σας και να συνεχίζετε να βασίζεστε στα πράγματα που λειτουργούν.

Μπορείτε ακόμη να κοιτάξετε το κοινωνικό momentum του ανταγωνισμού σας για να δείτε τι λειτουργεί για αυτούς και να δείτε πώς χρησιμοποιούν το περιεχόμενο για τη δημιουργία συνομιλιών.

Κοινωνική Απόδοση Επένδυσης (ROI)

Η κατανόηση του ακριβούς ROI μιας κοινωνικής εκστρατείας μπορεί να είναι μια πρόκληση. Αν δεχτούμε ότι ένα μεγάλο μέρος της αξίας πραγματικά προκύπτει εκτός της σελίδας της μάρκας σας, απλά δεν υπάρχει τρόπος να βρείτε ακριβείς αριθμούς σχετικά με το πόσο συχνά κάποιος μιλάει για εσάς ή σας συστήνει.

Είναι πάντα δύσκολο να καταγράψετε τις τάσεις και να μετρήσετε από στόμα σε στόμα. Πώς θα αρχίσετε; Λοιπόν, υπάρχουν πολλά μέρη. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να:

• Βασιστείτε σε παραδείγματα τρόπου εύρεσης (δηλαδή, ζητήστε από τους πελάτες σας να σας πουν πώς σας βρήκαν)

• Βρείτε συσχετισμούς μεταξύ των αυξήσεων των μετατροπών και των πωλήσεων με μια νέα online διαφημιστική καμπάνια

• Ελέγξτε πώς δύο διαφορετικοί τύποι αναρτήσεων ή διαφημίσεων μειώνουν ή αυξάνουν την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές

• Βρείτε κάποια εργαλεία τρίτων που μπορούν να σας δείξουν ένα εύρος μετρήσεων

Εστιάστε στους Επιχειρησιακούς Στόχους, όχι στους Κοινωνικούς Στόχους

Στο τέλος της ημέρας, η αξία μπορεί να καθοριστεί μόνο από αυτό που πραγματικά θέλετε να επιτύχετε ως επιχείρηση. Πρέπει να εστιάσετε στους γενικούς στόχους της εταιρείας σας, όχι μόνο στους κοινωνικούς σας στόχους. Ναι, η αύξηση του αριθμού των likes και των ακόλουθων είναι σημαντική, αλλά οι κοινωνικές σας προσπάθειες θα πρέπει πάντα να έχουν έναν σκοπό εκτός της κοινωνικής πλατφόρμας (όπως η απόκτηση περισσότερων πελατών).

Όταν μπορείτε να παρακολουθήσετε αποτελεσματικά την κοινωνική απόδοση της επένδυσης (ROI), θα μπορείτε να αποδείξετε την αξία της προσπάθειας για τους ηγέτες του οργανισμού σας, να δείξετε ποιο περιεχόμενο λειτουργεί καλά και ποιο έχει εξαφανιστεί και να συντονίσετε τα βασικά μηνύματα και τη στρατηγική που θα ακολουθείτε πλέον.

Η πραγματική αξία στο Social media marketing έρχεται όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναπτύσσουν την επιχείρησή σας. Όχι όταν η επιχείρησή σας εργάζεται σκληρά για να αναπτύξει τα κοινωνικά σας μέσα!

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;