Οι μηχανές αναζήτησης έχουν δύο σημαντικές λειτουργίες: Α) την εξονυχιστική ανίχνευση ιστοσελίδων και την απόλυτη χαρτογράφηση του διαδικτύου Β) την παροχή αναζήτησης στους χρήστες με ένα ιεραρχημένο κατάλογο των δικτυακών τόπων που έχουν καθορίσει ως πιο σχετικoύς και ποιοτικούς.

Φανταστείτε το World Wide Web ως ένα δίκτυο στάσεων σε ένα σύστημα μετρό μιας μεγάλης πόλης.

Κάθε στάση είναι ένα μοναδικό έγγραφο (συνήθως μια ιστοσελίδα, αλλά μερικές φορές ένα PDF, JPG, ή άλλο αρχείο). Οι μηχανές αναζήτησης χρειάζονται έναν τρόπο για να «ανιχνεύσουν» ολόκληρη την πόλη και να βρουν όλες τις στάσεις κατά μήκος του δρόμου, έτσι ώστε να χρησιμοποιούν την καλύτερη διαθέσιμη διαδρομή-σύνδεση.

1. Ανίχνευση και Ευρετηρίαση

Ανίχνευση και ευρετηρίαση των δισεκατομμυρίων εγγράφων, σελίδων, αρχείων, ειδήσεων, βίντεο, και πολυμέσων στο World Wide Web.

2. Παροχή Απαντήσεων

Παροχή απαντήσεων σε ερωτήματα των χρηστών, πιο συχνά από λίστες των σχετικών σελίδων που έχουν ανακτηθεί και έχουν ταξινομηθεί με τη σχετικότητά τους.

Η δομή συνδέσμων του διαδικτύου χρησιμεύει για να δεσμεύσει όλες τις σελίδες μαζί.

Οι σύνδεσμοι επιτρέπουν στα αυτοματοποιημένα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης, που ονομάζεται «crawlers» ή «αράχνες», να φτάσουν πολλά δισεκατομμύρια διασυνδεδεμένων εγγράφων στο διαδίκτυο.

Μόλις οι μηχανές βρουν αυτές τις σελίδες, αποκρυπτογραφούν τον κώδικά τους και αποθηκεύουν επιλεγμένα κομμάτια σε μαζικές βάσεις δεδομένων, τα οποία θα ανακληθούν αργότερα, όταν χρειαστούν σε ένα ερώτημα αναζήτησης. Για να ολοκληρώσουν το μνημειώδες έργο του κατέχουν τα δισεκατομμύρια σελίδων που μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, οι εταιρείες μηχανών αναζήτησης έχουν κατασκευαστεί κέντρα δεδομένων σε όλο τον κόσμο.

Αυτές οι τερατώδεις εγκαταστάσεις αποθήκευσης περιέχουν χιλιάδες μηχανές γρήγορης επεξεργασίας μεγάλων ποσοτήτων πληροφοριών. Όταν ένα άτομο εκτελεί μια αναζήτηση σε οποιαδήποτε από τις μεγάλες μηχανές, απαιτούν τα αποτελέσματα ακαριαία. Ακόμη και ένα ή δύο δευτερόλεπτα καθυστέρηση μπορεί να προκαλέσει δυσαρέσκεια, για αυτό και οι μηχανές δουλεύουν σκληρά για να δώσουν απαντήσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Οι μηχανές αναζήτησης είναι μηχανές απάντησης. Όταν ένα άτομο εκτελεί μια online έρευνα, η μηχανή αναζήτησης σαρώνει τα δισεκατομμύρια έγγραφά της και κάνει δύο πράγματα: πρώτον, επιστρέφει μόνο εκείνα τα αποτελέσματα που είναι σχετικά ή χρήσιμα με το ερώτημα του χρήστη. Δεύτερον, κατατάσσει τα αποτελέσματα αυτά, σύμφωνα με τη δημοτικότητα των ιστοσελίδων που εξυπηρετούν τις πληροφορίες. Η διαδικασία του SEO έχει ως στόχο να επηρεάσει τόσο τη σχετικότητα όσο και τη συνάφεια.

Πώς ορίζουν οι μηχανές αναζήτησης τη σχετικότητα και τη συνάφεια;

Σε μια μηχανή αναζήτησης, συνάφεια σημαίνει κάτι περισσότερο από την εύρεση μιας σελίδας με τις σωστές λέξεις.

Κατά τις πρώτες ημέρες του web, οι μηχανές αναζήτησης δεν πήγαιναν πολύ πιο πέρα από αυτό το απλοϊκό βήμα, και τα αποτελέσματα της αναζήτησης ήταν περιορισμένης αξίας. Με τα χρόνια, έξυπνοι μηχανικοί έχουν επινοήσει καλύτερους τρόπους να ταιριάζουν τα αποτελέσματα με τα ερωτήματα. Σήμερα, εκατοντάδες παράγοντες επηρεάζουν τη συνάφεια.

Οι μηχανές αναζήτησης συνήθως υποθέτουν ότι όσο πιο δημοφιλές είναι ένα site, μια σελίδα, ή ένα έγγραφο, τόσο πιο πολύτιμη είναι η πληροφορία που περιέχει. Αυτή η υπόθεση έχει αποδειχθεί αρκετά επιτυχής όσον αφορά την ικανοποίηση των χρηστών με τα αποτελέσματα αναζήτησης. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το μυστικό για μια 100% επιτυχημένη προώθηση SEO και οι μεγάλες εταιρείες digital marketing γνωρίζουν καλά το πως να εμφανίσουν τους πελάτες τους στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων της Google βάση αυτής της πολύ σημαντικής πληροφορίας.

Η δημοτικότητα και η συνάφεια δεν καθορίζονται χειρωνακτικά . Αντί αυτού, οι μηχανές χρησιμοποιούν μαθηματικές εξισώσεις (αλγόριθμους) για να ταξινομήσουν τη συνάφεια και στη συνέχεια να κατατάξουν τις σελίδες κατά σειρά ποιότητας (δημοτικότητα).

Αυτοί οι αλγόριθμοι συχνά περιλαμβάνουν εκατοντάδες μεταβλητές. Στον τομέα μάρκετινγκ αναζήτησης, αναφερόμαστε σε αυτούς ως “παράγοντες κατάταξης”.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;