Έχετε ποτέ την αίσθηση ότι όλες σας οι προσπάθειες να κερδίσετε στον αγώνα που παίζετε με τις μηχανές αναζήτησης είναι μάταιες; Εάν και είναι πιθανό να κάνετε εσείς κάποιο λάθος, υπάρχει επίσης και η πιθανότητα να μην φταίτε εσείς, απλά ο ανταγωνισμός να είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Εδώ θα βρείτε κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αναλύσετε τον ανταγωνισμό σας όσον αφορά το SEO.

1. Βρείτε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας

Δεν μπορείτε να αναλύσετε τους ανταγωνιστές σας εάν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι. Κάποιες φορές το να τους αναγνωρίσετε είναι εύκολο, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που η διαδικασία αυτή είναι κάθε άλλο παρά εύκολη. Ο ανταγωνισμός σας μπορεί να αποτελείται από ιστοσελίδες στο κλάδο σας, από ιστοσελίδες που κατατάσσονται υψηλά για τις κύριες λέξεις κλειδιά κτλ. Η λίστα είναι μεγάλη και είναι προφανές ότι δεν μπορείτε να τους ελέγξετε όλους.

Κάντε μία έρευνα στο Google όσον αφορά τις στοχευμένες λέξεις κλειδιά και κάντε μία λίστα από όλες τις ιστοσελίδες και τις εταιρείες που εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα. Αυτοί είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας.

2. Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα των ανταγωνιστών σας και αναλύστε τους

Το επόμενο βήμα είναι λοιπόν να επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας και να τις αναλύσετε.

Κοιτάξτε εάν είναι επαγγελματικά σχεδιασμένες, εάν έχουν πλούσιο περιεχόμενο, τι ποιότητα έχει το περιεχόμενο τους, εάν χρησιμοποιούν στατικά ή δυναμικά URLs, κτλ.

3. Αναλύστε τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν

Οι λέξεις κλειδιά ήταν πάντα ένας πολύ σημαντικός παράγοντας κατά την διαδικασία βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης. Εάν οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν τις λέξεις κλειδιά σωστά, η ιστοσελίδα τους θα έχει καλή κατάταξη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Website Keyword Suggestion για να ελέγξετε ποιες λέξεις κλειδιά τα πάνε καλά στην σελίδα τους και να υιοθετήσετε και εσείς κάποιες από αυτές.

4. Ελέγξτε τα backlinks των ανταγωνιστών σας

Τα backlinks είναι η ραχοκοκαλιά της βελτιστοποίησης και για αυτό πρέπει να τα ελέγξετε διεξοδικά τα backlinks των ανταγωνιστών σας. Πόσα είναι, από πού προέρχονται, κτλ. Πολλές φορές μπορείτε να βρείτε και κάποιες ιδέες τις οποίες να αποφασίσετε να ενσωματώσετε και εσείς – π.χ δημοφιλείς ιστοσελίδες του κλάδου σας που δεν γνωρίζατε.

5.  Αξιολογήστε την παρουσία των ανταγωνιστών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αυτός είναι ο πιο δύσκολος έλεγχος. Μπορείτε να ψάξετε στο Twitter και στο Facebook για να δείτε εάν έχουν προφίλ οι ανταγωνιστές σας, αλλά εάν δεν γίνετε φίλοι μαζί τους δεν θα ξέρετε ποτέ ακριβώς τι αναρτούν. Με το να ψάξετε λεπτομερώς τις σελίδες τους μέσω του Social Media Marketing θα είστε σε θέση να γνωρίζετε ποιο κομμάτι του περιεχομένου που ανεβάζουν έχει την μεγαλύτερη απήχηση.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;