Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το marketing περιεχομένου έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντικό. Παρ’ όλα αυτά μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η διαδικτυακή επισκεψιμότητα είναι ακόμα το πιο συχνό κριτήριο με το οποίο μπορούμε να μετρήσουμε την επιτυχία του marketing περιεχομένου.

Αν και ο κόσμος της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) έχει εξελιχθεί πολύ με την πάροδο των ετών, οι λέξεις κλειδιά είναι ακόμα στον πυρήνα οποιασδήποτε επιτυχημένης καμπάνιας SEO.

Είναι αλήθεια ότι οι αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο της Google πλέον εστιάζουν περισσότερο στην ποιότητα του περιεχομένου, αλλά θέλοντας και μη, οι άνθρωποι ακόμα πρέπει να πληκτρολογήσουν κάτι στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν αποτελέσματα.

Εδώ θα βρείτε 7 συμβουλές για το πώς θα διαλέξετε πιο αποτελεσματικές λέξεις κλειδιά.

#1. Να ξέρετε το κοινό σας

Αυτός ίσως είναι ο παράγοντας τον οποίο αγνοούν οι περισσότεροι κατά την διαδικασία επιλογής λέξεων κλειδιών. Για να βελτιστοποιήσεις κάτι, πρώτα πρέπει να ξέρεις για ποιον το βελτιστοποιείς. Πρώτα πρέπει να κάνετε έρευνα αγοράς, κάτι που θα σας βοηθήσει να καθορίσετε ποιο είναι το στοχευόμενο κοινό σας. Το να καταλάβετε τα θέματα τα οποία είναι πιο σημαντικά για τους πελάτες σας είναι το πρώτο βήμα για να περιορίσετε τις λέξεις κλειδιά που θα τους προσελκύσουν στην ιστοσελίδα σας.

#2. Στοχεύστε τις φράσεις longtail

Είναι επίσης σημαντικό να χρησιμοποιείτε λέξεις κλειδιά που είναι συγκεκριμένες για κάθε κλάδο ξεχωριστά, επίσης γνωστές και ως «longtail». Ο όρος “μαθήματα» μπορεί να αναφέρεται στο οτιδήποτε. Για να βελτιστοποιήσετε για τους κατάλληλους ανθρώπους, είναι σημαντικό να είστε ακριβείς. Οι πιο συγκεκριμένες εκφράσεις συνήθως έχουν λιγότερο ανταγωνισμό, κάτι το οποίο αυξάνει τις πιθανότητες να καταταχθείτε πιο ψηλά στα αποτελέσματα της Google.

#3. Χρησιμοποιείστε διαφορετικές παραλλαγές

Υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία μπορεί να σας βοηθήσουν να επιλέξετε αποτελεσματικές λέξεις κλειδιά, και πολλά από αυτά είναι 100% δωρεάν. Σε αυτά μπορείτε απλά να εισάγετε μία λέξη κλειδί και το εργαλείο θα σας βγάλει μία μεγάλη λίστα από παραλλαγές.

#4. Αναγνωρίστε περιοχές που προσφέρουν ευκαιρίες.  

Μία ακόμα εκπληκτική ελεύθερη πηγή είναι το  Google Adwords Keyword Tool. Αν και τυπικά χρησιμοποιείται για καμπάνιες pay-per-click, το Google Adwords μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί με πολύ καλά αποτελέσματα για οργανική αναζήτηση. Βάζοντας ποικίλες φράσεις στον τομέα αναζήτησης, μπορείτε να αναλύσετε τον όγκο των αναζητήσεων και να αναγνωρίσετε ποιες λέξεις κλειδιά αντικατοπτρίζουν τις καλύτερες ευκαιρίες.

#5. Αφήστε τις λέξεις κλειδιά να οδηγήσουν την διαδικασία του περιεχομένου. 

Πολλές στρατηγικές SEO περιλαμβάνουν την βελτιστοποίηση του περιεχομένου μετά (δηλαδή πρώτα γράφετε κάτι, και έπειτα γυρίζετε για να βρείτε σχετικές λέξεις κλειδιά). Και η αντίστροφη διαδικασία δουλεύει επίσης.

Αφού δημιουργήσετε μία λίστα με λέξεις κλειδιά, μπορείτε να την αναλύσετε ώστε να βρείτε ευκαιρίες για καινούργιες ιδέες όσον αφορά το περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο, το οτιδήποτε έχετε δημιουργήσει θα έχει μία στοχευμένη φράση εξαρχής.

#6. Χρησιμοποιήστε διαφορετικές λέξεις κλειδιά για να πείτε το ίδιο πράγμα

Όσον αφορά την στρατηγική σας SEO, μπορείτε να πείτε το ίδιο πράγμα με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης μίας επιχείρησης με πισίνες, ενώ δούλευε στο blog, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα post για τις τιμές των διαφόρων ειδών πισίνας. Συνειδητοποίησε τότε ότι, αν και ουσιαστικά σημαίνουν το ίδιο, οι μηχανές αναζήτησης παίρνουν τις ερωτήσεις «πόσο κοστίζει» και «ποια είναι η τιμή» σαν διαφορετικές φράσεις κλειδιά. Βελτιστοποιώντας και για τις δύο, μπόρεσε να αυξήσει τις πιθανότητες να βρουν οι πελάτες το περιεχόμενο του.

#7. Αξιοποιήστε τα traffic analytics. 

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, εργαλεία όπως το Google Analytics μπορούν να σας βοηθήσουν και στην διαδικασία επιλογής λέξεων κλειδιών. Αναλύοντας τις τάσεις της επισκεψιμότητας, μπορείτε να αναγνωρίσετε ποια είδη λέξεων κλειδιών οδηγούν τους πελάτες στις ιστοσελίδες και να αξιοποιήσετε αυτές τις τάσεις για το μελλοντικό σας περιεχόμενο.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;