Γνωρίζετε ότι τα μέσα κοινωνική δικτύωσης είναι σημαντικά για την διαδικτυακή σας επιτυχία, έτσι; Αλλά το γεγονός ότι είστε απλά στο Facebook, το Twitter, το LinkedIn, ή το Pinterest δεν είναι κάτι που από μόνο του θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Άλλωστε, αν τα πράγματα ήταν τόσο απλά, δε θα είχαν λόγο ύπαρξης οι εταιρείες digital marketing.

Εάν δεν παράγετε μετατροπές ή καινούργιους subscribers, ή εάν δεν βγάζετε χρήματα, τότε οτιδήποτε και εάν είναι αυτό που κάνετε, είναι εμφανές ότι έχει αποτύχει.

Μία στρατηγική social media είναι επιτυχημένη όταν είστε σε θέση να αλληλεπιδράτε και να ελκύετε το ενδιαφέρον του στοχευμένου κοινού σας.

Εάν όμως είναι τόσο απλό, γιατί τόσες πολλές στρατηγικές αποτυγχάνουν; Μάλλον κάνουν ένα από τα ακόλουθα λάθη…

Δεν ταιριάζουν οι αξίες

Προφανώς έχετε δημιουργήσει μία λίστα με τις βασικές αξίες της επιχείρησής σας. Εάν όχι, πώς μπορείτε να εξηγήσετε στους άλλους τον σκοπό της επιχείρησής σας;

Όλα αυτά που κάνετε ή που επιθυμείτε να επιτύχετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να βασίζονται στις αξίες της επιχείρησής σας. Αυτές δεν οδηγούν απλά το περιεχόμενο και τους στόχους στις διάφορες πλατφόρμες, αλλά επίσης κάνουν το κοινό σας να ασχολείται μαζί σας, δεδομένου του ότι έχετε αναγνωρίσει τα θέλω του και τις ανάγκες του.

Δεν υπάρχει συνοχή

Τι νόημα έχει να δημιουργήσετε κάτι υπέροχο εάν κανένας δεν το δει; Η στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί συνοχή. Δεν εννοώ απλά την ποιότητα και την χρησιμότητα των πληροφοριών που παρέχετε στο κοινό σας. Πρέπει να μοιράζεστε συχνά το περιεχόμενο που κατά την άποψή σας έχει αξία. Αλλά σε ποιο βαθμό και πότε πρέπει να ενημερώνετε τα status σας;

Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποια σωστή απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Εξαρτάται από την επιχείρησή σας και τους πελάτες σας. Μπορούν όμως να σας βοηθήσουν κάποιες έρευνες που γίνονται. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το SocialBro ή το  hashtags.org  για να βρείτε περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά το κοινό σας και το ποια θέματα λαμβάνουν πολύ ενδιαφέρον τελευταία. Επίσης, για να κρατήσετε την συνοχή, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εργαλείο που να προγραμματίζει και να φιλοξενεί όλους τους λογαριασμούς σας σε ένα μέρος, όπως το HootSuite, το Buffer, ή το SproutSocial.

Να μην έχετε καταλάβει πως ακριβώς δουλεύουν τα Social media

Αυτό είναι ένα κοινό λάθος. Το Facebook είναι τέλειο επειδή είναι το πιο συχνά χρησιμοποιημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και είναι και το πιο αξιόπιστο. Αλλά μπορεί να μην είναι αυτό που χρειάζεται η επιχείρησή σας.
Πριν ξεκινήσετε το οτιδήποτε στο διαδίκτυο, πρέπει να έχετε μία στρατηγική online ανάπτυξης της δραστηριότητας ώστε να κυνηγήσετε την στοχευμένη σας αγορά. Ξοδέψτε λίγο χρόνο για να αναγνωρίσετε το στοχευμένο κοινό σας, να δημιουργήσετε το μήνυμά σας και να διαλέξετε την πλατφόρμα που σας ταιριάζει.

Να μην παρέχετε τίποτα διαφορετικό

Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Όταν προσπαθείτε να επινοήσετε καινούργιες ιδέες, επικεντρωθείτε στο να βρείτε κάτι μοναδικό. Κάτι που να απευθύνετε συγκεκριμένα στο κοινό σας. Για παράδειγμα, σκεφτείτε ότι έχετε ένα εστιατόριο με οργανικό φαγητό και θέλετε να γράψετε ένα άρθρο «Οι 10 λόγοι που πρέπει να τρώτε οργανικό φαγητό». Σίγουρα, η ιδέα είναι πολύ καλή και σχετική. Αλλά ένα τέτοιο άρθρο έχει γραφτεί άπειρες φορές. Γιατί δεν γράφετε κάτι σαν «Οι 10 λόγοι που οι Αθηναίοι πρέπει να τρώνε οργανικό φαγητό». Είναι ουσιαστικά η ίδια ιδέα αλλά πλέον εστιάζετε στην αγορά που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας.

Να μην παρακολουθείτε και να μετράτε τα αποτελέσματα της στρατηγικής σας

Ακόμα και εάν έχετε αποφύγει όλα τα παραπάνω λάθη, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε πόσο αποτελεσματικό είναι το περιεχόμενό σας. Ο πιο κατάλληλος τρόπος να το κάνετε είναι με την χρήση εργαλείων όπως το HootSuite, το Klout, το Social Mention, το Twitter Analytics, το Facebook Insights ή το Keyhole.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;