Η δομή της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι προϊόν πρoσεκτικής σκέψης, σχεδιασμού και οργάνωσης. Η καλύτερη στιγμή να σκεφτείτε την δομή της ιστοσελίδας σας είναι πριν ακόμα δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας.

Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και εάν ανανεώνετε την ήδη υπάρχουσα ιστοσελίδα σας, μπορείτε να δουλέψετε εκ νέου τον σχεδιασμό και να αναδιαρθρώσετε κάποια στοιχεία πλοήγησης.

Εδώ θα βρείτε 5 πράγματα στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή:

1. Σχεδιάστε την ιεραρχία προτού αρχίσετε να αναπτύσσετε την ιστοσελίδα σας.

Εάν αρχίζετε την ιστοσελίδα σας από το μηδέν, τότε είστε πολύ τυχεροί καθώς έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε την καλύτερη δομή για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα SEO . Πριν ακόμα αρχίσετε να φτιάχνετε σελίδες σε CMS, σχεδιάστε την δομή. Μπορείτε να το κάνετε σε έναν πίνακα, σε ένα πρόγραμμα spreadsheet (Excel, Google Drive Spreadsheets), ή σε κάτι όπως το Visio ή το OmniGraffle.

Η “ιεραρχία” είναι απλά ένας τρόπος να οργανώσετε τις πληροφορίες σας απλά και κατανοητά. Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας:

Κάντε την ιεραρχία σας λογική. Μην αναλύετε υπερβολικά αυτή την διαδικασία και μην την κάνετε πιο περίπλοκη από ότι χρειάζεται. Το ζητούμενο εδώ είναι η απλότητα. Κάθε κύρια κατηγορία πρέπει να είναι μοναδική και διακριτή. Κάθε υποκατηγορία πρέπει με κάποιο τρόπο να σχετίζεται με την κύρια κατηγορία κάτω από την οποία βρίσκεται.

Ο αριθμός των κύριων κατηγοριών πρέπει να είναι από δύο μέχρι εφτά. Δεν χρειάζεται να έχετε πάρα πολλές κατηγορίες εκτός και εάν είστε η Amazon. Εάν καταλήξετε να έχετε περισσότερες από εφτά, ίσως θα ήταν καλό να δείτε μήπως μπορείτε να κάνετε καλύτερη ομαδοποίηση.

Προσπαθήστε να εξισορροπήσετε την ποσότητα των υποκατηγοριών. Βασικά, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα. Εάν η μία κύρια κατηγορία σας έχει δεκατέσσερις υποκατηγορίες, ενώ μία άλλη έχει μόνο τρεις, τότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι πρακτικά και εικαστικά καλό.

2. Δημιουργήστε μία δομή URL που να ακολουθεί την ιεραρχία πλοήγησης σας

Το δεύτερο στοιχείο μέσω του οποίου μπορείτε να αναπτύξετε μία καλή δομή στην ιστοσελίδα σας είναι η δομή του URL σας. Εάν έχετε σκεφτεί λογικά την ιεραρχία σας, τότε αυτό δεν θα είναι πολύ δύσκολο. Η δομή του URL ακολουθεί την ιεραρχία σας.

Με άλλα λόγια η δομή του URL θα οργανωθεί βάσει της ιεραρχίας της ιστοσελίδας. Αυτό σημαίνει προφανώς ότι τα URL θα έχουν αληθινές λέξεις (όχι σύμβολα) και θα καλύπτουν κατάλληλα όλες τις λέξεις κλειδιά.

3. Δημιουργήστε την πλοήγηση της ιστοσελίδας σας σε HTML/CSS

Όταν δημιουργείτε την πλοήγηση, κρατήστε τον κώδικα απλό. Οι πιο ασφαλείς επιλογές είναι η HTML και η CSS. Η κωδικοποίηση σε JavaScript, Flash και Ajax θα περιορίσει την ικανότητα των crawler να καλύψουν την ιεραρχία πλοήγησης της ιστοσελίδας σας.

4. Χρησιμοποιήστε μία ρηχή δομή πλοήγησης

Η δομή πλοήγησης θα ακολουθήσει την ιεραρχία της ιστοσελίδας σας. Μην θάβετε τις σελίδες σας, κυρίως τις σημαντικές, πολύ βαθιά μέσα στην ιστοσελίδα σας. Οι ρηχές σελίδες δουλεύουν καλύτερα, τόσο όσον αφορά την χρηστικότητα όσο και τους crawler. Όπως αναφέρει και ένα σχετικό άρθρο:

Μία ρηχή ιστοσελίδα (που απαιτεί λιγότερα από τρία click για να πλοηγηθείτε σε οποιαδήποτε σελίδα) είναι σαφώς προτιμότερη από μία βαθιά ιστοσελίδα.

5. Αναπτύξτε μία περιεκτική δομή εσωτερικών συνδέσμων

Δεν χρειάζεται να περιπλέκετε τα πράγματα όσον αφορά τους εσωτερικούς συνδέσμους. Η βασική ιδέα είναι ότι κάθε σελίδα στην ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει κάποιο link σε και κάποιο link από κάποια άλλη σελίδα μέσα στην ιστοσελίδα σας. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι λένε στις μηχανές αναζήτησης ποιες σελίδες είναι σημαντικές και πώς να φτάσουν εκεί. Όσους περισσότερους εσωτερικούς συνδέσμους έχετε, τόσο το καλύτερο.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;