Είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε στην κρίσιμη αυτή ερώτηση. Και η απάντηση είναι… εξαρτάται. Απογοητευτικό, έτσι δεν είναι; Αλλά αυτή είναι η αλήθεια.

Από τι εξαρτάται λοιπόν;

Εξαρτάται από το πόσο χρονικό διάστημα λειτουργεί η ιστοσελίδα σας, από το τι ενέργειες SEO έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, από την επαγγελματική κατηγορία της ιστοσελίδας, το πόσο περιεχόμενο έχει, αν έχει, πόσα, και τι backlinks διαθέτει, από τους ανταγωνιστές σας και το πως αυτοί κινούνται και από πολλούς άλλους, ίσως και εκατοντάδες άλλους παράγοντες SEO…

Καμία ιστοσελίδα δε λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, ακόμα κι αν αυτές βρίσκονται στην ίδια βιομηχανία και ανταγωνίζονται για τους ίδιους πελάτες. Ωστόσο, εδώ παρατίθεται ένα πιθανό σενάριο για το πώς μπορεί να μοιάζουν οι SEO προσπάθειές σας κατά τη διάρκεια των αρχικών μηνών και τα αποτελέσματα που θα περιμένατε.

Μήνας 1 – Έρευνα και ανακάλυψη, έλεγχος ιστότοπου, στρατηγική λέξεων-κλειδιών, σχεδιασμός στρατηγικής SEO και προγραμματισμός. Εάν η έρευνα και η ανακάλυψη μπορούν να γίνουν γρήγορα, τότε οι τεχνικές αλλαγές μπορούν να αρχίσουν να πραγματοποιούνται στον ιστότοπο εντός του πρώτου μήνα. Σε άλλες περιπτώσεις μια διεξοδική φάση έρευνας και ανακάλυψης μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από ένα μήνα.

Μήνας 2 – Έναρξη της τεχνικής εργασία SEO, δηλαδή, η τροποποίηση του ιστοτόπου βάσει των αποτελεσμάτων του ελέγχου της ιστοσελίδας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ιστότοπος μπορεί να χρειαστεί αναθεώρηση και αυτό από μόνο του μπορεί να διαρκέσει μήνες. Άλλες δραστηριότητες SEO, όπως η εργασία σχετικά με το προφίλ συνδέσμων και η δημιουργία περιεχομένου, μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα με τη γενική αναθεώρηση. Εάν βρεθείτε σε αυτήν την κατάσταση αναθεώρησης, θα πραγματοποιείτε SEO, αλλά δεν θα βλέπετε καθόλου αποτελέσματα, αφού οι αλλαγές που θα γίνουν θα αρχίσουν να έχουν αντίκτυπο μόλις ολοκληρωθούν.

Μήνας 3 – Εστίαση στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου ιστοσελίδας. Blogging, FAQs, άρθρα, διευρυμένες πληροφορίες για τα προϊόντα, την εταιρεία κλπ. Το ιδανικό είναι να ξεκινήσετε με αυτό αμέσως μετά τη στρατηγική και τον προγραμματισμό, αλλά συχνά ο προϋπολογισμός περιορίζει αυτό που μπορεί να γίνει ταυτόχρονα και άρα να πρέπει να προηγηθεί μια τεχνική αναθεώρηση. Σε αυτή την περίπτωση, ίσως αρχίσετε να βλέπετε κάποιες βελτιώσεις κατάταξης μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. Εάν αυτές οι βαθμολογίες μεταφράζονται σε μετατροπές ή πωλήσεις, ακόμα καλύτερα, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα τις δείτε από τώρα.

Μήνας 4 – Συνέχιση της δημιουργίας περιεχομένου, της τεχνικής βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας και της ανάπτυξης ενός υγιούς προφίλ σύνδεσης (που μπορεί να περιλαμβάνει τον καθαρισμό συνδέσμων χαμηλής ποιότητας). Σε αυτό το μήνα ίσως να περιμένετε μια σημαντική αύξηση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αύξηση επισκεψιμότητας και στην παραγωγή μετατροπών. Δεν θα είναι σίγουρα σαν τα αποτελέσματα μετά από 12 μήνη εκστρατεία SEO, αλλά θα πρέπει να υπάρχει μια αρκετά σημαντική αύξηση για να ξέρετε ότι το SEO λειτουργεί.

Μήνας 5 – Μέχρι αυτό το μήνα ή ίσως νωρίτερα στη διαδικασία, μπορεί να έχετε αρχίσει να ενσωματώνετε τη διαχείριση των κοινωνικών μέσων στο σχέδιο σας για να ενισχύσετε το περιεχόμενό σας και να αυξήσετε την άμεση επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα υγιές, φυσικό προφίλ συνδέσμων και, φυσικά, να παράγει μετατροπές από μόνο του. Μπορείτε να συνεχίσετε με τη δημιουργία περιεχομένου και ίσως να προβάλετε κάποια εκδήλωση PR ή πολυμέσων. Θα πρέπει να βλέπετε όλο και περισσότερη επισκεψιμότητα από το SEO σε αυτό το σημείο, και οι μετατροπές σας θα πρέπει να αυξάνονται, ως αποτέλεσμα.

Μήνας 6 – Εάν η επισκεψιμότητά σας φθάσει τους 5.000 επισκέπτες το μήνα ή παραπάνω σε αυτό το σημείο, θα μπορούσατε να επωφεληθείτε από την προσθήκη βελτιστοποίησης του ρυθμού μετατροπής στις προσπάθειές σας να βελτιώσετε τον τρόπο με τον οποίο η επισκεψιμότητα που λαμβάνετε μετατρέπεται σε πελάτες και/ή πωλήσεις. Από αυτό το σημείο και μετά, οι δραστηριότητές σας μπορούν να επικεντρώνονται συνεχώς στη δημιουργία περιεχομένου και στην προώθηση αυτού ή μπορείτε να κάνετε πιο δημιουργικά πράγματα. Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τον τύπο της εταιρείας σας και το είδος της ιστοσελίδας που έχετε.

Πολλές εταιρείες SEO θα σας πουν ότι χρειάζονται 4 έως 6 μήνες για να αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα. Αυτό είναι γενικά ακριβές, αλλά να έχετε κατά νου ότι αυτό είναι το σημείο που θα αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα, και τα αποτελέσματα SEO αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου. Όποια και αν είναι τα αποτελέσματα που θα λάβετε σε 6 μήνες, αυτά θα να είναι σημαντικά λιγότερα από αυτά που θα λαμβάνετε μετά από 12 μήνες. Σε κάποιο σημείο, μπορεί να δείτε τα αποτελέσματά σας να μειώνονται, και τότε μπορεί να προκύψει θέμα διατήρησης αποτελεσμάτων και όχι αύξησής τους.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;