Κάθε κοινωνική πλατφόρμα μέσων μαζικής δικτύωσης έχει μια μοναδική ταυτότητα με βάση το ποιος χρησιμοποιεί το δίκτυο και πως χρησιμοποιεί την ιστοσελίδα.

Καθώς αναπτύσσεται η χρήση του διαδικτύου, κάθε μια πλατφόρμα προσφέρεται με διαφορετικό τρόπο σε μάρκες, ανάλογα με το ποιο είναι το κοινό-στόχο τους και ανάλογα με αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν. Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, το digital marketing είναι το Νο.1 εργαλείο των επιχειρήσεων για να μπορούν να στοχεύσουν με απόλυτη ακρίβεια το κοινό που τους ενδιαφέρει. Έτσι, όπως θα δούμε παρακάτω, το κάθε δίκτυο ενδείκνυται για συγκεκριμένες στοχεύσεις.

Στην έκθεση που ακολουθεί, διαχωρίζουμε τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης και αυτό που διαχωρίζει την καθεμία όσον αφορά το «φιλτράρισμα» του κοινού και τους τρόπους χρήσης της.

Ο προσδιορισμός των δημογραφικών στοιχείων των ακροατηρίων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ατομικό επίπεδο είναι η βάση για όλες τις στοχευμένες διαφημιστικές εκστρατείες στο διαδίκτυο, ενέργειες marketing αλλά και εμπορικά μηνύματα. Η έκθεση προβάλλει και τις ευκαιρίες που εμφανίζει κάθε κοινωνικό δίκτυο, και πώς η κοινωνική χρήσης πολυμέσων συγκρίνεται μεταξύ των ΗΠΑ και των διεθνών αγορών.

Εδώ είναι μερικές από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που θα βρείτε στα μεγάλα δίκτυα και θα σας βοηθήσουν απίστευτα στη στόχευση του κοινού που σας ενδιαφέρει με απόλυτη ακρίβεια:

FACEBOOK: Ιδανικό για προσφορές και καινοτόμα προϊόντα & υπηρεσίες

Οι χρήστες του Facebook δείχνουν να μην νοιάζονται ιδιαίτερα για όλα τα brands και τις επαγγελματικές κατηγορίες και αυτό σημαίνει ότι οι μάρκες που διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες πολυτελείας εξακολουθούν να έχουν περισσότερη επιτυχία με διαφημίσεις σε περιοδικά από ό,τι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλοι τύποι, κατηγορίες προϊόντων και μάρκες – όπως π.χ. τα είδη πρώτης ανάγκης και τα βασικά καταναλωτικά αγαθά, επίσης, δεν αποδίδουν καλά στη διαφήμιση στο Facebook. Αυτά που δουλεύουν καλά και αποδίδουν πραγματικά, είναι οι καλές προσφορές ανεξαρτήτως κατηγορίας προϊόντων και υπηρεσιών και ότι νέο και πρωτότυπο κυκλοφορεί.

Μάλιστα, ως δύναμη στη διαφημιστική αγορά το Facebook είναι στην πρώτη θέση, αφού συνολικά οι χρήστες του παρουσιάζουν υψηλή δέσμευση & απόδοση στη διαφήμιση συνολικά, αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ του συνόλου των διαφημιστικών εκστρατειών ανά κλικ στο διαδίκτυο.

TWITTER: Αποτελεσματική προβολή στα εμπορικά brands εν μέσω ενημέρωσης

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να χρησιμοποιούν το Twitter για κατανάλωση ειδήσεων. Το 2012, το 83% των χρηστών ανέφεραν ότι είδαν ειδήσεις στο Twitter. Επιπλέον, ένα μεγαλύτερο μέρος των χρηστών βρίσκονται σε αστικές περιοχές. Για εμπορικά brands και σήματα, η καλύτερη στιγμή για διαφήμιση στο Twitter για να δημοσιεύσετε στο κοινό σας, είναι από Δευτέρα έως Πέμπτη 13:00-15:00 Η χειρότερη στιγμή είναι μετά τις 15:00 την Παρασκευή.

LINKEDIN: Για υψηλή αγοραστική δύναμη & επίπεδο 

Το LinkedIn έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ο τόπος για τους επαγγελματίες σε υπαλληλικές θέσεις στο διαδίκτυο, δηλαδή ο πληθυσμός του είναι άκρως επιθυμητός, δεδομένου ότι αποτελείται από μια βάση χρηστών υψηλού εισοδήματος και υψηλής μόρφωσης. Η καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύσετε στο LinkedIn είναι Τρίτη έως Πέμπτη, όταν οι επαγγελματίες είναι είτε στην αρχή είτε στο τελείωμα της εργάσιμης ημέρας τους.

PINTEREST: Προσεχώς το Νο.1 εργαλείο του mobile marketing

Το Pinterest ακολουθεί και καλύπτει όλη την τάση αύξησης στη χρήση των κινητών συσκευών, ενώ το mobile marketing πολλαπλασιάζει το μερίδιο του μέρα με τη μέρα. Μάλιστα, θεωρείται πως είναι το πρώτο κοινωνικό δίκτυο για tablet. Οι χρήστες Pinterest ήδη αντιπροσωπεύουν το 48,2% του συνόλου των κοινοποιήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που μοιράζονται μεταξύ iPads. Κυρίως μοιράζεται περιεχόμενο με τρόφιμα και ποτά καθώς και αντικείμενα που σχετίζονται με την οικογένεια και την ανατροφή των παιδιών. Το Pinterest είναι έτοιμο να γίνει ένα από τα τέσσερα μεγαλύτερα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα.

INSTAGRAM: Κατάλληλο για στόχευση σε νεανικό κοινό

Πάνω από το 90% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Instagram είναι κάτω από την ηλικία των 35, πράγμα το οποίο την κάνει μια ελκυστική πλατφόρμα για τα πολλά εμπορικά σήματα ένδυσης, διασκέδασης, και πολυμέσων που επικεντρώνονται στην ηλικιακή ομάδα από 18 έως 34 χρονών. Η διαφήμιση στο Instagram στην ουσία είναι μια προέκταση της διαφήμισης στο Facebook.

TUMBLR: Το ιδανικό εργαλείο για εφήβους

Το Tumblr είναι διαδεδομένο μεταξύ εφήβων και νεαρών ενηλίκων που ενδιαφέρονται για την αυτό-έκφραση. Επιπλέον, οι έφηβοι που κάνουν χρήση του Tumblr, το χρησιμοποιούν πολύ – το 61% των εφήβων μεταξύ 13 έως 18 ετών, δήλωσε ότι χρησιμοποίησε την υπηρεσία αρκετές ώρες την εβδομάδα ή περισσότερο, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το Υ Combinator Partner Gerry Tan.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;