Η σωστή επιλογή εταιρείας για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας και η προσεγμένη σχεδίαση της θα σας εξασφαλίσει πως θα λειτουργήσει σωστά από την πρώτη στιγμή και θα σας απαλλάξει από την ταλαιπωρία του να χάσετε χρόνο και χρήμα για μια πλήρη ανακατασκευή του πιο πολύτιμου ηλεκτρονικού σας περιουσιακού στοιχείου λίγο καιρό αργότερα. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να προσέξετε:

Προσοχή σε περιορισμούς λόγω domain name

Όπως και με το όνομα της επιχείρησης, μην περιορίζετε τον εαυτό σας με ένα όνομα domain που προβάλλει μόνο μία πτυχή της επιχείρησής σας, εάν έχετε σχέδια για μελλοντική επέκταση υπηρεσιών ή γεωγραφικής περιοχής. Για παράδειγμα, μην επιλέγετε μια διεύθυνση URL όπως το car-service-athens.gr εάν ελπίζετε κάποια ημέρα να ανοίξετε συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων σε διαφορετικές πόλεις. Επιλέξτε το όνομα domain σας με προσοχή για να υπάρχει και να καλύπτει και το μέλλον.

Αποφύγετε παράξενες καταλήξεις στο domain σας

Πέραν της κατάληξης .gr, να ξέρετε ότι οι επεκτάσεις .com εξακολουθούν να είναι ο πιο αναγνωρισμένος τύπος ονόματος domain. Αν θέλετε οι καταναλωτές να θυμούνται εύκολα και να βρίσκουν εύκολα τον ιστότοπό σας, αποκτήστε το ίδιο domain με κατάληξη .gr  & .com όποτε είναι δυνατόν. Μια κατάληξη .eu, .org ή οποιαδήποτε άλλη πέραν των συνηθισμένων δεν είναι ακόμα δημοφιλείς στους περισσότερους χρήστες. Είναι καλό να μην πειραματιστείτε σε αυτό, ακολουθήστε την πεπατημένη.

Αποφύγετε υπερβολικά μεγάλες διεύθυνσεις URL

Τα μεγάλα ονόματα domain είναι πιο δύσκολα στην πληκτρολόγηση, διαβάζονται πιο δύσκολα και μπορεί να δέχονται μείωση ονόματος από διάφορα προγράμματα, εφαρμογές και Social media. Οι τοπικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επιδιώκουν μια ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ της συντομογραφίας, του branding και της χρήσης λέξεων-κλειδιών κατά την επιλογή ενός ονόματος domain, σταθμίζοντας ποιοι παράγοντες θα έχουν τελικά τον πιο θετικό αντίκτυπο στην επιχείρηση.

Να αποφεύγετε τις «μεγάλες προσφορές» και τις «τιμές ευκαιρίας» 

Ο Βαγγέλης, ιδιοκτήτης ενός μικρού e-shop με εποχιακά είδη, ενθουσιάστηκε όταν έλαβε μια πολύ καλή προσφορά για hosting που του εξασφάλιζε 46 ευρώ ετησίως χαμηλότερα από την φιλοξενία που πλήρωνε μέχρι τότε. Χωρίς να το πολυσκεφτεί, μετέφερε το site του στην οικονομική λύση και όλα κυλούσαν καλά μέχρι την στιγμή που η Google ανακοίνωσε πως πλέον το SSL θα γίνει υποχρεωτικό. Τότε ο Βαγγέλης έμαθε πως ο server του ήταν κάπως «ιδιόρρυθμος» και το κόστος εγκατάστασης του SSL ήταν 8-10 φορές επάνω από τη μέση τιμή της αγοράς. Τι λέτε; Του έμεινε ο ενθουσιασμός του Βαγγέλη; Αυτό βέβαια είναι μόνο ένα παράδειγμα. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε εκατοντάδες περιπτώσεις, ιδιαίτερα ανθρώπων που επέλεξαν «μεγάλη προσφορά» για την κατασκευή της ιστοσελίδας τους, όμως θα αρκεστούμε στο παράδειγμα που αναφέρθηκε, γιατί το άρθρο μας θα γινόταν υπερβολικά μεγάλο.

Να θυμάστε πως ο κανόνας είναι: Προσφορές δεν ισχύουν στο διαδίκτυο και οι ευκαιρίες συνήθως κάτι «κρύβουν»…

Αν ψάχνετε για ευκαιρίες παντού, καλύτερα είναι να εξαιρέσετε το διαδίκτυο, γιατί συνήθως οι «ευκαιρίες» στο internet πληρώνονται ακριβά. Μην εγγραφείτε για οποιαδήποτε υπηρεσία φιλοξενίας ή marketing που: α) περιορίζει το μέγεθος ή τις ευκαιρίες SEO του ιστότοπου που δημιουργείτε ή β) έχει ως αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησής σας να κρατούνται ως όμηροι από συγκεκριμένο πάροχο. Για παράδειγμα, μια προσφορά τύπου web builder που σας περιορίζει να έχετε έναν ιστότοπο 10 σελίδων ή μόνο 300 λέξεις σε μια σελίδα, θα «καταπνίξει» την ανάπτυξη και την ευκαιρία για μια αποτελεσματική προώθηση SEO. Ομοίως, ένας οργανισμός που απειλεί να ακυρώσει οποιαδήποτε εργασία έχετε πληρώσει αν επιλέξετε να τερματίσετε τη σύμβασή σας στο μέλλον είναι μια ανεπιθύμητη επιλογή. Βεβαιωθείτε ότι έχετε άμεσο έλεγχο στο domain, τη φιλοξενία και τον ιστότοπό σας και ότι καμία υπηρεσία στην οποία έχετε εγγραφεί δεν περιορίζει την ανάπτυξή της δραστηριότητας σας.

Μακρυά από τεχνολογία με περιορισμούς

Οποιαδήποτε τεχνολογία ανάπτυξης ιστοσελίδας που εμποδίζει τον εντοπισμό, την ανίχνευση ή την ευρετηρίαση του ιστοτόπου σας από την Google αντιπροσωπεύει σπατάλη επένδυσης. Για παράδειγμα, οι ιστότοποι που κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου σε Flash παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στους χρήστες και θα πρέπει να αποφεύγονται. Ομοίως, οποιαδήποτε προσέγγιση ανάπτυξης ιστοσελίδων που δεν εξυπηρετεί χρήστες σε όλες τις συσκευές (laptop, tablet, κινητό, περιβάλλον) εγγυάται μια απώλεια ευκαιρίας marketing. Το ίδιο και τα προγράμματα δωρεάν κατασκευής ιστοσελίδων. Ενώ ξεκινούν να σου «ανοίγουν την όρεξη» και να σε βάλουν στη διαδικασία δωρεάν, στη συνέχεια οι απαιτήσεις προκειμένου η ιστοσελίδα να γίνει λειτουργική και να έχει ένα στοιχειώδες επίπεδο, ξεπερνούν σε χρήματα ακόμα και τις custom ακριβές κατασκευές website!

Αν ωστόσο προσανατολίζεστε σε αυτή την κατεύθυνση, φροντίστε επίσης να μην επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια ασυνήθιστη ή μη δημοφιλής τεχνολογία για να αναπτύξετε τον ιστότοπό σας γιατί οι μελλοντικές υπηρεσίες που θα θέλετε να συμπεριλάβετε ενδέχεται να μην μπορούν να «συνεργαστούν» μαζί σας. Για παράδειγμα, ένας ιστότοπος που βασίζεται στο Wix μπορεί να είναι δύσκολο να βελτιστοποιηθεί πλήρως και μια υπηρεσία SEO μπορεί να σας ζητήσει να μεταβείτε σε κάτι σαν το WordPress για να σας δεχτεί ως πελάτη.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;