Μπορούμε να μετρήσουμε έναν οργανισμό σχετικά με διάφορα σημαντικά κριτήρια που συμβάλλουν στην επιτυχία του SEO:

Συνεργασία – πόσο καλά συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς και συνεργάζονται για την πραγματοποίηση της καλύτερης δυνατής εργασίας, συμπεριλαμβανομένης αυτής εντός του οργανισμού, καθώς και μεταξύ του οργανισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Κινητικότητα – πόσο φιλική και βελτιστοποιημένη είναι η υπηρεσία για κινητά, πόσο καλά δουλεύει δηλαδή το mobile marketing.
Τεχνικά – με πόση συνέπεια ενσωματώνονται και συντηρούνται οι βέλτιστες πρακτικές.
Περιεχόμενο – πώς η ολοκληρωμένη οργανική αναζήτηση σχετίζεται με την πρακτική και τη διαδικασία μάρκετινγκ ψηφιακού περιεχομένου.
Εντός σελίδας – πόσο περιορισμένη ή εκτεταμένη είναι η βελτιστοποίηση εντός σελίδας για το περιεχόμενο της επωνυμίας.
Εκτός σελίδας – το εύρος και το βάθος της βελτιστοποίησης της επωνυμίας εκτός σελίδας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας συνδέσμων, των τοπικών καταχωρίσεων, των κοινωνικών προφίλ και άλλων στοιχείων εκτός ιστότοπου.
Νέα τεχνολογία – η όρεξη για νέα τεχνολογία και η υιοθέτησή της που επηρεάζει την αναζήτηση, όπως φωνητική αναζήτηση, AMP, ακόμη και δομημένα δεδομένα.
Analytics – πόση βάση δίνει ο οργανισμός στα δεδομένα, βάση που μπορεί να κυμαίνεται από καθόλου διαχείριση και μέτρηση, στην ανασκόπηση των επιδόσεων του παρελθόντος, έως την εξ’ολοκλήρου διαχείριση δεδομένων κατά τη λήψη αποφάσεων αναζήτησης.

Τα στάδια ωριμότητας των δυνατοτήτων SEO
Αναθέτουμε κάθε ένα από τα προαναφερθέντα κριτήρια σε ένα από αυτά τα στάδια:
Στάδιο 0 (Αντιπαραγωγικό) – Ο πελάτης ασχολείται με επιβλαβείς ή καταστρεπτικές πρακτικές SEO.
Στάδιο 1 (Ανύπαρκτο) – Δεν υπάρχει διακριτή στρατηγική SEO ή τακτική υλοποίηση, και η αναζήτηση είναι ένα εντελώς νέο πρόγραμμα για τον πελάτη.
Στάδιο 2 (Τακτικό) – Ο πελάτης μπορεί να εφαρμόζει κάποιες βασικές βέλτιστες πρακτικές SEO, αλλά τείνει να είναι ad hoc εντάξεις με μικρή δομή ή προγραμματισμό. Οι δεξιότητες και το έργο ανταποκρίνονται στα ελάχιστα πρότυπα του κλάδου, αλλά το έργο είναι αρκετά βασικό και ίσως όχι συνεκτικό.
Στάδιο 3 (Στρατηγικό) – Ο πελάτης ευθυγραμμίζεται με την αξία του SEO και καταβάλλει προσπάθεια για να αφιερώσει πόρους στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών και να τη διατήρησή τους, καθώς και για να ενσωματώσει το SEO σε βασικές πρωτοβουλίες. Η ενσωμάτωση αναζήτησης είναι πιο συνεκτική και στρατηγική.
Στάδιο 4 (Πρακτικό) – Η ένταξη του SEO είναι μια προσδοκία για τις περισσότερες πρωτοβουλίες marketing του πελάτη, αν όχι κάτι το υποχρεωτικό. Δεν εφαρμόζει μόνο τις βασικές βέλτιστες πρακτικές, αλλά δοκιμάζει ενεργά και αντικαθιστά νέες τεχνικές για τη βελτίωση της παρουσίας τους στην αναζήτηση. Χρησιμοποιούν τις επιδόσεις προηγούμενων πρωτοβουλιών για να κάνουν τα επόμενά τους βήματα.
Στάδιο 5 (Πολιτισμός) – Σε αυτό το στάδιο, οι πελάτες λειτουργούν σαν το SEO να είναι μέρος του marketing DNA τους. Διαθέτουν πόρους, εφαρμόζουν διαδικασίες και είναι ενημερωμένοι και δεσμευμένοι να μάθουν περισσότερα, οι διαδικασίες τους επανεξετάζονται και βελτιστοποιούνται συνεχώς και το πρόγραμμα SEO τους εξελίσσεται καθώς εξελίσσεται ο κλάδος. Επιδιώκουν νέες αιχμές SEO για δοκιμή. Έτσι, η στρατηγική digital marketing που έχει σχεδιαστεί αποδίδει στο μάξιμουμ.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.