Είναι δεδομένο ότι μια ιστοσελίδα με υψηλή επισκεψιμότητα θεωρείται δυνατή διαδικτυακά, ενώ μια ιστοσελίδα που επισκέπτονται λίγοι χρήστες αξιολογείται ως εμπορικά αδιάφορη. Για αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι πως οι υπηρεσίες digital marketing που έχουν περισσότερη ζήτηση είναι όσες εμπλέκονται με την αύξηση επισκεψιμότητας σε μια ιστοσελίδα.

Αυτό σημαίνει ότι η πτώση στην οργανική επισκεψιμότητα είναι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά. Ποιες είναι όμως οι ερωτήσεις, που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας, όταν αντιληφθείτε κάτι τέτοιο;
1. Υπήρξε πρόσφατη ενημέρωση του αλγόριθμου της Google;

Εάν υπήρχε ενημέρωση του αλγόριθμου, έχετε κάποιο λόγο να υποψιάζεστε ότι μπορεί να σας επηρέασε; Μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοήσετε την ακριβή φύση μιας ενημέρωσης Google, αλλά αξίζει να εντοπίσετε και να επεξεργαστείτε όλες τις πληροφορίες που μπορείτε, για να βεβαιωθείτε ότι το website σας δεν κινδυνεύει.

2. Είναι η πτώση συγκεκριμένη σε κάθε τμήμα;

Μία από τις πιο χρήσιμες πρακτικές κάθε φορά που εξετάζετε συγκεντρωτικά δεδομένα, όπως είναι η συνολική επισκεψιμότητα αναζήτησης του website σας, είναι να διαχωρίζετε τα δεδομένα μέχρι να βρείτε αυτό που ψάχνετε. Σε αυτή την περίπτωση, θα αναζητούσαμε ένα τμήμα στο οποίο η επισκεψιμότητα να έχει μειωθεί πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο. Αυτό αποτελεί συχνά το πρώτο βήμα στην καταγραφή της αιτίας του προβλήματος. Τα εργαλεία που έχουν βρεθεί ότι είναι τα πιο χρήσιμα για τη διάγνωση της μειωμένης κυκλοφορίας του μειωμένου traffic SEO είναι συγκεκριμένα δύο:
α. Ο τύπος συσκευής (κινητό vs επιφάνειας εργασίας vs tablet)
β. Ο τύπος σελίδας (σελίδες προϊόντος vs σελίδες κατηγοριών vs αναρτήσεις ιστοσελίδων vs αρχικές σελίδες κ.λπ.). Είναι πολύ πιθανόν βέβαια να υπάρχουν και πολλά άλλα τμήματα του website σας που θα μπορούσαν να παίζουν ρόλο για την πτώση SEO της επιχείρησή σας, όπως για για παράδειγμα οι κατηγορίες προϊόντων.

3. Σας έχουν επιβληθεί κυρώσεις;

Υπάρχει πολύ μικρή πιθανότητα να έχει συμβεί αυτό, αλλά είναι συνήθως αρκετά εύκολο και γρήγορο να το αποκλείσετε. Αναζητήστε την Search Console για τυχόν μηνύματα σχετικά με τις ποινές και ταυτόχρονα αναζητήστε το εμπορικό σήμα σας στην Google. Εάν δεν εμφανίζεστε, μπορεί να έχετε τιμωρηθεί.

4. Η πτώση συμπίπτει με μια σημαντική αλλαγή στην ιστοσελίδα σας;

Η αλλαγή μπορεί να έχει προέλθει πολλές διαφορετικές ενέργειες, όπως: Μετεγκαταστήσατε μια δέσμη διευθύνσεων URL, μετακινηθήκατε σε διαφορετικό πλαίσιο JavaScript, ενημερώσατε όλες τις ετικέτες τίτλου, αφαιρέσατε το μενού πλοήγησης, κ.τ.λ. Εάν συμβαίνει κάτι από όλα αυτά, τότε έχετε φτάσει σε μια λογική υπόθεση για το πώς θα μπορούσε να έχει επηρεαστεί η επισκεψιμότητα SEO, άρα ίσως να βρήκατε ποιος φταίει.

5. Είναι η πτώση συγκεκριμένη για επώνυμη ή μη επώνυμη περιήγηση;

Αν έχετε ιστορικά δεδομένα της κάρτας «Αναζήτηση», μπορείτε να δείτε τον αριθμό των κλικ που έχουν γίνει είτε μέσα από κάποιον browser με επώνυμη περιήγηση, είτε με ανώνυμη περιήγηση, με την πάροδο του χρόνου. Μπορείτε επίσης να εξετάσετε αυτά τα δεδομένα μέσω του AdWords, αν «τρέχετε» κάποιο πρόγραμμα για πληρωμένη αναζήτηση. Ένας άλλος απλός διακομιστής μεσολάβησης για να διαπιστώσετε από πού προέρχεται η επισκεψιμότητα που γίνεται μέσω των browsers και όχι της απόρρητης περιήγησης, είναι η επισκεψιμότητα της αρχικής σελίδας του website σας. Εάν η πτώση προέρχεται από αυτή τη διεύθυνση τότε είναι πολύ πιθανόν να υπάρχει πρόβλημα του brand σας και να μην έχουμε να κάνουμε με πρόβλημα στο SEO.

6. Μήπως κάποιες σελίδες αφαιρέθηκαν από το ευρετήριο;

Η αναλυτική αναφορά της Κατάστασης Ευρετηρίου της Κάρτας Αναζήτησης θα καταστήσεις σαφές, εάν έχετε ξαφνικά λιγότερες σελίδες ή λιγότερες διευθύνσεις URL καταχωρημένες. Εάν συμβαίνει αυτό, ενδέχεται να να μην μπορείτε να καταχωρείτε τις διευθύνσεις URL (μέσω του robots.txt, των μετα-ετικετών στη σελίδα ή στις επικεφαλίδες HTTP).

Αν σας φαίνεται βουνό όλο αυτό, υπάρχει μια ομάδα SEO experts που μπορείτε να εμπιστευτείτε με κλειστά μάτια για να μείνετε ήσυχοι!

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;