Μια ειδική κατηγορία εταιρειών στο online marketing είναι τα διαφημιστικά δίκτυα, που εμείς ονομάζουμε «πωλητές digital».  Όμως ο όρος digital καλύπτει ολόκληρη την αγορά του digital marketing, οπότε θα πρέπει να υπάρξει μια βοήθεια προκειμένου να κατανοήσετε καλύτερα τι ακριβώς κάνουν τα διαφημιστικά δίκτυα. Αυτή τη βοήθεια θα λάβετε στο άρθρο που διαβάζετε.

Τα διαφημιστικά δίκτυα συνήθως αναγκάζονται να ξοδέψουν πολύ χρόνο περιγράφοντας όχι τι είναι, αλλά τι δεν είναι.

Έχουν να κάνουν με μια βιομηχανία, αυτής που πρωταγωνιστεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι νέες τεχνολογίες, που έχει «εκραγεί» τα τελευταία χρόνια και που όλοι της οι δείκτες «χτυπούν κόκκινο». Οπότε το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και όσο πάει μεγαλώνει και περισσότερο.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες σε αυτό τον χώρο, αυτοαποκαλούνται «δίκτυα premium διαφημίσεων» και αναφέρουν πως διαθέτουν «ολοκληρωμένες τεχνολογίες.»

Από τις ιστοσελίδες τους, είναι πολύ δύσκολο να πει κανείς τι κάνουν και τι δεν κάνουν αυτές οι εταιρείες. Σε γενικές γραμμές, οι αξιώσεις εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες:

• Διαθέτουν ένα δίκτυο το οποίο απευθύνεται σε ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που θέλουν να αυξήσουν τα κέρδη τους μέσω της τοποθέτησης online διαφημίσεων στις ιστοσελίδες τους & σε διαφημιζόμενους οι οποίοι θέλουν να ενισχύσουν την Online παρουσία τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους.

• Θυμίζουν και πολλές φορές ταυτίζονται με το affiliate marketing, όμως παρά τις ομοιότητες πρόκειται για κάτι διαφορετικό με βασικότερη διαφορά πως ένα affiliate δίκτυο είναι ο ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα σε έναν διαφημιστή και έναν διαφημιζόμενο, ενώ ένα διαφημιστικό δίκτυο παρέχει ανεξάρτητες υπηρεσίες τόσο στους διαφημιστές όσο και τους διαφημιζόμενους χωρίς τα αποτελέσματα της μιας πλευράς να εξαρτώνται τις περισσότερες φορές από την άλλη πλευρά.

• Συλλέγουν στοιχεία από τους χρήστες που έχουν επισκεφθεί τις ιστοσελίδες του διαφημιστικού δικτύου τους.

• Συλλέγουν και αξιολογούν τα στοιχεία από τους εκδότες (τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων) που βοηθούν να στοχεύουν τις διαφημίσεις σε επισκέπτες του συγκεκριμένου διαφημιστικού δικτύου.

• Διαθέτουν μια ειδική τεχνολογία που τους κάνει καλύτερους στις στοχευμένες διαφημίσεις σε επισκέπτες του διαφημιστικού τους δικτύου.

• Αναπτύσσουν και δημιουργούν στρατηγικές εξατομικευμένες για τον κάθε διαφημιζόμενο ξεχωριστά, σύμφωνα με τους στόχους και τις ανάγκες τους.

Τι πρέπει να προσέξετε

Αν είστε εκδότης (ιδιοκτήτης ιστότοπου) το βάρος και η προσοχή σας θα πρέπει να δοθεί στις εξασφαλίσεις που θα λάβετε από το διαφημιστικό δίκτυο σχετικά με τις πληρωμές σας, τα ποσοστά σας, τα χρονοδιαγράμματα, τις απαιτήσεις κλπ. Θα πρέπει επίσης να διερευνήσετε αν οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούν είναι αξιόπιστες και δεν υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσουν πρόβλημα στη λειτουργία του ιστότόπου, ενώ πολύ σημαντικό είναι και το μέγεθος της εταιρείας όσον αφορά το πελατολόγιο. Αυτό γιατί, όσον αφορά τα κέρδη, άλλο να διαφημίζεις στην ιστοσελίδα σου μια πολυεθνική και άλλο ένα μικρό e-shop.

Αν είστε διαφημιζόμενος και επιθυμείτε την online ανάπτυξη της δραστηριότητας σας και την αύξηση των πωλήσεων, στην αρχή της συνεργασίας σας με ένα διαφημιστικό δίκτυο, αρχικά θα πρέπει να εστιάσετε στο σωστό σχεδιασμό στρατηγικής σύμφωνα με τους στόχους σας και εφόσον αυτό γίνει, να επιλέξετε τα κατάλληλα εργαλεία του digital marketing που θα σας βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση. Είναι σίγουρο πως η γνώση και η εμπειρία ενός διαφημιστικού δικτύου θα σας οδηγήσει στην επιτυχία.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;