Το να ασκείς επιρροή και να μπορείς να περνάς τα μηνύματα σου σε ένα κοινό που σε «κοιτάζει στα μάτια» και κάνει ότι του πεις, δεν είναι μόνο χάρισμα, ούτε τέχνη, είναι και μια περιζήτητη ειδικότητα του marketing και του digital marketing: Αυτή του influencer ή «επηρεαστή» στα Ελληνικά. 

Ο τέλειος «επηρεαστής» θα μπορούσε να οριστεί ως κάποιος που εμπλέκει τους ακολούθους του, ένα ορισμένο ποσό αφοσίωσης και μια συγγένεια με το εμπορικό σήμα σας. Αυτό το άτομο θα παράγει επίσης περιεχόμενο «ευθυγραμμισμένο» με την κουλτούρα και τη «φωνή» της εταιρείας, καθώς και με τα συμφέροντα και τις πεποιθήσεις του ιδανικού κοινού και καταναλωτή. Θα «μιλάει» για το brand σας στα Social media, θα αναδείξει τη μάρκα στο πιστό του κοινό και θα παίξει ενεργό ρόλο στην αύξηση επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας και την αύξηση των πωλήσεων.

Ένα παράδειγμα για να καταλάβετε εύκολα τι σημαίνει «επηρεαστής» και πως ασκεί επιρροή στο κοινό του, θα μπορούσε να είναι ένας αγαπημένος chef ο οποίος μαγειρεύει αγαπημένες συνταγές με όχι τυχαία, αλλά πάντα με συγκεκριμένες μάρκες προϊόντα , τα οποία οι περισσότεροι θα θεωρήσουν πως είναι τα καλύτερα αφού τα προτείνει εκείνος…

Τα χαρακτηριστικά του τέλειου επηρεαστή μπορούν να συνοψιστούν σε ένα διάγραμμα ven όπου ο ιδεώδης influencer είναι στο κέντρο, ενσωματώνοντας τις ακόλουθες πτυχές: Ακρόαση, Περιεχόμενο, Δραστηριότητα, Αφοσίωση και Προσέγγιση.

Πού θα βρείτε τον τέλειο influencer («επηρεαστή»);

Υπάρχουν μερικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βρείτε τους σωστούς influencers («επηρεαστές»), στα οποία περιλαμβάνονται το Demographic Pro και το Social Edge. Αλλά το πιο σημαντικό σημείο είναι ότι πολλοί από τους κορυφαίους influencers εταιρειών βρίσκονται ακριβώς κάτω από τις μύτες τους, σε άτομα που είναι ήδη πελάτες. Το μόνο που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση είναι να εξερευνήσει προσεκτικά τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της.

Υπάρχει σημαντικός λόγος να βρείτε άτομα από το πελατολόγιο σας: Τα άτομα που είναι ήδη πελάτες θα έχουν εμπιστοσύνη στο εμπορικό σήμα, θα είναι εξοικειωμένοι με τα προϊόντα και θα μιλούν αποτελεσματικά στο κοινό-στόχος της εταιρείας.

Ένα νέο εργαλείο επιρροής ονομάζεται Wooly. Αυτό το πρόγραμμα βοηθά στη εξερεύνηση της λίστας email μιας επιχείρησης και αναζητά πελάτες που είναι πιστοί, ενεργοί και ανταποκρίνονται σε κάθε ενέργεια email marketing που κάνει η επιχείρηση. Τα ονόματα που σχετίζονται με τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν στη συνέχεια να εισαχθούν στο λογισμικό ανάλυσης επιρροής του Wooly. Η εταιρεία θα ενημερωθεί για το ποιοι από τους πελάτες της θα είναι πιθανότατα οι καλύτεροι influencers της μάρκας.

Το μέλλον των influencers marketing

Βρισκόμαστε στην εποχή μιας «αιχμής» επιρροής. Η αγορά των mega influencers γίνεται κορεσμένη, καθώς υπάρχει τόσο πολύ περιεχόμενο, πολλά μου αρέσει και πολλοί ακόλουθοι. Ενώ ο αριθμός των μεγάλων, εθνικά και διεθνώς αναγνωρισμένων influecers θα μειωθεί, το κενό αυτό θα γεμίσει με την ανάπτυξη μικρο-influencers. Οι μικροί influencers θα είναι τοπικοί και θα είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστοι για το κοινό. Αυτοί οι influencers όχι μόνο θα είναι πιο τοπικοί, αλλά θα είναι πιο συγκεκριμένοι στο είδος των επιχειρήσεων με τις οποίες θα συνεργάζονται. Θα έχουν μια θέση στο digital marketing.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;