Πως η γνώση της επιστήμης συμπεριφοράς σχετίζεται με τον ψηφιακό κόσμο.

span style=”font-size: 20px;”>Ο πιο απλός ορισμός της επιστήμης της συμπεριφοράς είναι ότι είναι η μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Για εμάς στον τομέα του digital marketing και του ηλεκτρονικού εμπορίου, η επιστήμη συμπεριφοράς είναι η επιστήμη της πρόβλεψης του μέλλοντος.

Η κατανόηση του πώς οι άνθρωποι έχουν συμπεριφερθεί στο το παρελθόν θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πώς οι άνθρωποι θα συμπεριφερθούν στο μέλλον.

Εμπεριέχει πολλαπλά πεδία μελέτης, συμπεριλαμβανομένης της ψυχολογίας, της κοινωνικότητας και της γνωστικής επιστήμης.

Και πολλά άλλα, και επικεντρώνεται κυρίως στην ελεγχόμενη παρατήρηση των προτύπων συμπεριφοράς σαν απάντηση σε εξωτερικά ερεθίσματα.

Η επιστήμη συμπεριφοράς διαφοροποιείται από τομείς όπως η κοινωνική επιστήμη, καθώς καθοδηγείται από αυστηρά λαμβανόμενα εμπειρικά δεδομένα και αυτή η προσέγγιση είναι αυτό που μας έκανε να αγαπήσουμε τον κλάδο αυτό.

Γιατί η Επιστήμη Συμπεριφοράς είναι σημαντική για το CRO

Πριν από αρκετά χρόνια, όταν το internet ήταν στα πρώτα του βήματα και στην Ελλάδα μόλις που είχε αρχίσει να γίνεται γνωστό, εργαζόμουν σε μια εταιρεία ως υπεύθυνος προώθησης διαφημιστικού χώρου στο διαδίκτυο. H δουλειά μου ήταν να δημιουργώ online διαφημίσεις, να συνθέτω μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να ασχολούμαι με την κατασκευή landing pages, να αναπτύσσω τη δομή, το περιεχόμενο.

Και να είμαι ο κύριος υπεύθυνος για την κατασκευή ιστοσελίδων που θα προσελκύουν τους χρήστες σε εμάς, καθώς φυσικά και την μετατροπή αυτών των επισκεπτών σε πωλήσεις όταν αυτοί έφταναν στην ιστοσελίδα.

Πως η γνώση της επιστήμης συμπεριφοράς σχετίζεται με τον ψηφιακό κόσμο

Μετά από τόσα χρόνια θα το μοιραστώ μαζί σας: Ήταν για μένα μια απογοητευτική εργασία.

Γιατί στον ψηφιακό κόσμο μπορείς να κάνεις τα πάντα. Οποιαδήποτε εικόνα, οποιοδήποτε αντίγραφο οποιουδήποτε μήκους. Θα μπορούσα να προσθέσω βίντεο, κινούμενα σχέδια, live chat, αξιολογήσεις και σχόλια. Μερικές φορές συνδύαζα τις καλύτερες ιδέες όλες μαζί και προκαλούσαν μόνο σύγχυση στους αναγνώστες μου. Άλλες φορές, έπρεπε να διαλέξω μήνυμα. Αλλά ήταν το καλύτερο; Δεν ήξερα. Για αυτό γεννήθηκε το καρουσέλ. Οι έμποροι δεν μπορούσαν να αποφασίσουν τι να βάλουν στις αρχικές τους σελίδες, οπότε απλά περιστρέφονταν μέσα από μια δέσμη επιλογών!

Αυτό δεν είναι ένα καλό σχέδιο…

Όλο αυτό ήταν κάτι απογοητευτικό, γιατί η μόνη μορφή της έρευνάς μου ήταν «έναρξη και παρατήρηση».

Η έναρξη και παρατήρηση (ονομάζεται επίσης «έναρξη και προσευχή») είναι ο πιο δαπανηρός τρόπος συλλογής στοιχείων συμπεριφοράς. Ένας ολόκληρος σχεδιασμός πρέπει να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει πριν ακόμη υπάρξει η παραμικρή ιδέα για το αν αυτός θα λειτουργήσει.

Οι ανασχηματισμοί έχουν γίνει ο βασικός τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις δοκιμάζουν τους δικτυακούς τόπους.

Ξοδεύουν πολλά χρήματα και έπειτα, έναρξη και παρατήρηση.

Ευτυχώς, ως προγραμματιστής “παλαιάς κοπής” έχω μάθει να βρίσκω και να δίνω λύσεις. Έτσι, έγραψα ένα μικρό πρόγραμμα που λάμβανε στοιχεία από τους επισκέπτες μου. Κάθε φορά που έφταναν στην ιστοσελίδα μου, αποθήκευα την πηγή της επίσκεψής τους και στη συνέχεια τους ανίχνευα για να δω αν ολοκλήρωσαν κάποια φόρμα. Εκείνη την εποχή, δεν ήξερα καν ότι αυτό ονομάζεται μετατροπή.

Με αυτό το απλό πρόγραμμα, ήμουν σε θέση να παρακολουθώ και να μετρώ τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούσαν στην ιστοσελίδα μας. Είχα τώρα πια δεδομένα με τα οποία μπορούσαμε να καταλήξουμε σε ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με το περιεχόμενο του ιστοτόπου μας.

Αρκετά αργότερα, το 2005, η Google κυκλοφόρησε το Google Analytics. Και ξαφνικά, ένας ολόκληρος νέος κόσμος online δεδομένων της επιστήμης της συμπεριφοράς άνοιξε για webmasters χωρίς κόστος.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.