Αρχικά, ένας γρήγορος ορισμός…

Το CRO (Conversion Rate Optimisation) είναι η μέθοδος που μας δίνει τη δυνατότητα κάνοντας χρήση των analytics και αξιοποιώντας κάποια στοιχεία που μπορούν να μας οδηγήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα, όπως π.χ. τα σχόλια των χρηστών μιας ιστοσελίδας, να βελτιώσουμε την απόδοση μιας ιστοσελίδας και να μετατρέψουμε όλο και περισσότερους από τους καθημερινούς επισκέπτες της σε πελάτες.

Το CRO μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση κάθε μέτρο στην ιστοσελίδα σας το οποίο είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας που συχνά αποκαλείται βασικός δείκτης απόδοσης (KPIs) –και που προσπαθείτε να βελτιώσετε, αλλά που συχνά συνδέονται με την απόκτηση νέων πελατών, εγγραφών, downloads, κλπ. Με άλλα λόγια, αυξάνει το ποσοστό των επισκεπτών της ιστοσελίδας που βιώνουν τη «στιγμή» (ή την must-have εμπειρία χρήστη) που μετατρέπει τους παθητικούς browsers σε πολύτιμες μετατροπές.

Βασικά, CRO σημαίνει αντίληψη του τι αναζητούν οι χρήστες όταν επισκέπτονται τον ιστότοπο σας και, στη συνέχεια, η παροχή του σε αυτούς. Το CRO παίρνει πολλές διαφορετικές μορφές, με βάση το KPI που προσπαθείτε να βελτιώσετε. Μερικές φορές αυτό περιλαμβάνει την μετατροπή της κλήσης για δράση σας σε πιο εμφανή μορφή ή η τοποθέτησή της σε μια ιστοσελίδα με ποιότητα και υψηλή επισκεψιμότητα (η οποία όμως να μην είναι βελτιστοποιημένη). Άλλες φορές αυτό σημαίνει την αφαίρεση ή την μετεγκατάσταση άνευ λόγου περίπλοκων και χρονοβόρων βημάτων προς τη διοχέτευση μετατροπής, καθώς η προστιθέμενη τριβή μπορεί να αποτρέψει μια μετατροπή από το να συμβεί.

Γιατί να με ενδιαφέρει;

Η σωστή απάντηση είναι πως αν δεν σε ενδιαφέρει το CRO, τότε σίγουρα δεν σ’ ενδιαφέρει να αναπτύξεις τη δουλειά σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Όμως, δε θα αρκεστούμε σ΄αυτή την σύντομη απάντηση, θα σας δώσουμε κι άλλη μια μεγαλύτερη αιτιολογία. Θα πρέπει να ενδιαφέρεστε για το CRO για αρκετούς λόγους. Κατ’ αρχάς, είναι πιθανό να πληρώνετε για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας με τον έναν τρόπο ή τον άλλο, και ένα υψηλό ποσοστό μετατροπής σημαίνει καλύτερη απόδοση της επένδυσης (ROI). Είναι επίσης πολύ πιο αποδοτικό να μετατρέψετε ένα υψηλότερο ποσοστό των επισκεπτών που ήδη έχετε παρά να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες. Εκτός από τη βελτίωση της απόδοσης της επένδυσής σας, η βελτιστοποίηση βοηθά να υπερασπιστείτε ενάντια στην περιορισμένη προσοχή του μέσου επισκέπτη σας, δίνοντάς του ό,τι θέλει πρωτού κουραστεί να ψάχνει για αυτό και φύγει.

Το CRO είναι σημαντικό!

• Υψηλότερο ποσοστό μετατροπής = Καλύτερη απόδοση της επένδυσής (ROI)
• Πιο αποδοτικό από την αύξηση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας με στόχο την εύρεση περισσότερων επισκεπτών
• Προστατεύει από την περιορισμένη υπομονή των επισκεπτών

Είναι σημαντικό να καταλάβετε, ωστόσο, ότι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σχετίζεται με τη λήψη περισσότερων πελατών σωστού είδους -όχι μόνο με την τυφλή βελτιστοποίηση του συντελεστή μετατροπής μιας συγκεκριμένης σελίδας ή καμπάνιας.

Δεν θα κερδίσετε τίποτα εάν αποκτήσετε visitors μη κατάλληλους για την επιχείρησή σας. Είναι σημαντικό να διατηρηθεί η έμφαση στη βελτιστοποίηση για να βρείτε περισσότερους πελάτες οι οποίοι θα αγαπούν το προϊόν σας και να σας βοηθήσουν να μεγαλώσετε διαδίδοντας τη σελίδα σας. Όλα τα άλλα είναι χάσιμο του χρόνου και των χρημάτων σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;