O GDPR είναι μια πολύ ευρεία μεταρρύθμιση που δίνει στους πολίτες που ζουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και στην Ελβετία μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο συλλογής και χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων στο διαδίκτυο. Έτσι λοιπόν, όσοι έχετε ιστοσελίδα ή είστε στη διαδικασία για ανακατασκευή ιστοσελίδας, θα πρέπει να ενημερωθείτε ενδελεχώς. O GDPR εισάγει πολλούς νέους κανόνες και εάν είστε έτοιμοι για λίγη ανάγνωση, μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε το πλήρες κείμενο του κανονισμού online. Εδώ παρατίθενται μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές:

• Οι εταιρείες και οι άλλοι οργανισμοί πρέπει να είναι πιο διαφανείς και να δηλώνουν με σαφήνεια ποιες πληροφορίες συλλέγουν, που θα χρησιμοποιηθούν, πώς συλλέγονται και εάν αυτές οι πληροφορίες θα μοιραστούν με οποιονδήποτε άλλο. Μπορούν επίσης να συλλέγουν μόνο πληροφορίες που σχετίζονται άμεσα με την προβλεπόμενη χρήση τους. Αν ο οργανισμός που συλλέγει αυτές τις πληροφορίες αποφασίσει αργότερα να τις χρησιμοποιήσει για διαφορετικό σκοπό, πρέπει να πάρει και πάλι άδεια από κάθε άτομο.

• Ο GDPR διευκρινίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι πληροφορίες πρέπει να παρέχονται στους καταναλωτές. Οι πληροφορίες αυτές δεν μπορούν πλέον να παραμένουν κρυμμένες σε μακροχρόνιες πολιτικές απορρήτου γεμάτες με νομικούς όρους. Οι πληροφορίες στις γνωστοποιήσεις πρέπει να είναι γραμμένες σε απλή γλώσσα και να «δίνονται ελεύθερα, συγκεκριμένα, ενημερωμένα και χωρίς αμφιβολίες.» Τα άτομα πρέπει επίσης να αναλάβουν δράση, η οποία να δίνει σαφώς τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή των πληροφοριών τους. Τα προ-ελεγμένα κουτιά και οι ειδοποιήσεις που βασίζονται στην αδράνεια ως τρόπο παροχής συγκατάθεσης δεν θα επιτρέπονται πλέον. Εάν ένας χρήστης δεν συμφωνεί στη συλλογή των πληροφοριών του, δεν μπορείτε να του αποκλείσετε την πρόσβαση στο περιεχόμενο με βάση αυτό το γεγονός. Αυτό ισχύει γενικότερα για τη διαδικτυακή παρουσία ενός ατόμου ή μιας εταιρείας και συμπεριλαμβάνει και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

• Οι καταναλωτές έχουν επίσης το δικαίωμα να δουν ποιες πληροφορίες έχει μια εταιρεία σχετικά με αυτούς, να ζητήσουν την διόρθωση λανθασμένων πληροφοριών, να ανακαλέσουν την άδεια αποθήκευσης των δεδομένων τους και να εξάγουν τα δεδομένα τους ώστε να μπορούν να μεταβούν σε άλλη υπηρεσία. Αν κάποιος αποφασίσει να ανακαλέσει την άδειά του, ο οργανισμός πρέπει όχι μόνο να αφαιρέσει τις πληροφορίες αυτές από τα συστήματά του εγκαίρως, αλλά και να τις αφαιρέσει από οπουδήποτε αλλού έχουν μοιραστεί αυτές τις πληροφορίες.

• Οι οργανισμοί πρέπει επίσης να είναι σε θέση να αποδείξουν τα βήματα που λαμβάνουν για τη συμμόρφωση. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την τήρηση αρχείων για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν να βρίσκονται σε λίστες marketing και την τεκμηρίωση σχετικά με τον τρόπο προστασίας των πληροφοριών των πελατών.

• Αφού συλλεχθούν οι πληροφορίες ενός ατόμου, ο GDPR ορίζει τις απαιτήσεις για την αποθήκευση και την προστασία των πληροφοριών αυτών. Σε περίπτωση παραβίασης των δεδομένων, οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται εντός 72 ωρών. Η μη συμμόρφωση με τον GDPR μπορεί να έχει μερικές πολύ ισχυρές συνέπειες. Σε περίπτωση παραβίασης δεδομένων λόγω μη συμμόρφωσης, μια επιχείρηση μπορεί να δεχθεί πρόστιμα ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ ή 4% των ετήσιων συνολικών εσόδων της εταιρείας, όποιο από τα δύο ποσά είναι μεγαλύτερο.

Είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένο λοιπόν, όσοι δραστηριοποιήστε και στο χώρο του digital marketing να προχωρήσετε στις αναγκαίες ενέργειες.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;