Τι είναι τα “ομαδοποιημένα δεδομένα” και πώς μπορούν να βοηθήσουν στο SEO;

Τα “ομαδοποιημένα δεδομένα” ως γενικός όρος αναφέρονται απλώς σε δεδομένα που είναι οργανωμένα. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα σωρό διάσπαρτα μηνύματα Post-It με τηλεφωνικά μηνύματα σχετικά με συναντήσεις, ημερομηνίες, ώρες, άτομα κ.λπ. και τα οργανώνετε σε έναν πίνακα με σειρές και στήλες με όνομα για κάθε τύπο πληροφοριών, οργανώνετε τα δεδομένα σας.

Παράδειγμα μη ομαδοποιημένων δεδομένων

Post-It 1: “Ο Γιάννης κάλεσε, επιβεβαίωσε στις 3μμ την Τετάρτη στην Καφετέρια”

Post-It 2: “Μην ξεχάσετε τη συνάντησή σας στις 10πμ στο Γραφείο της Μαρίας αυτή την Παρασκευή”

Παράδειγμα ομαδοποιημένων δεδομένων

Συνάντηση με

Ημερομηνία

Ώρα

Τοποθεσία

Γιάννης Τετάρτη 3μμ Καφετέρια
Μαρία Παρασκευή 10πμ Γραφείο

Τα ομαδοποιημένα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Όπως με τη χρήση της σήμανσης Open Graph για τον καθορισμό ενός τίτλου και περιγραφής στο Facebook ή με χρήση SQL για την αναζήτηση μιας σχεσιακής βάσης δεδομένων.

Τι είναι τα “ομαδοποιημένα δεδομένα” και πώς μπορούν να βοηθήσουν στο SEO;

Σε ένα περιβάλλον SEO, τα “ομαδοποιημένα δεδομένα” συνήθως αναφέρονται στην εφαρμογή κάποιου τύπου σήμανσης σε μια ιστοσελίδα, προκειμένου να παρέχονται περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Αυτή η σήμανση βελτιώνει την κατανόηση του περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης, το οποίο μπορεί να βοηθήσει με σήματα σχετικότητας και επίσης επιτρέπει σε έναν ιστότοπο να επωφεληθεί από τα βελτιωμένα αποτελέσματα στα SERP. Επειδή αυτός ο τύπος σήμανσης πρέπει να αναλύεται και να γίνεται κατανοητός με συνέπεια τόσο από τις μηχανές αναζήτησης όσο και από τους ανθρώπους, υπάρχουν τυποποιημένες υλοποιήσεις (γνωστές ως μορφές ή/και σύνταξη) και ταξινομήσεις εννοιών, σχέσεων και όρων (γνωστές ως λεξιλόγιο) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Υπάρχουν τρεις συντάξεις τις οποίες συνήθως υποστηρίζουν οι μηχανές αναζήτησης (Microdata, JSON-LD και microformats) και δύο κοινά λεξιλόγια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αυτές τις συνταγές: Schema.org και Microformats.org. Το Schema.org μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε με τις συντάξεις Microdata και JSON-LD, ενώ η σύνταξη και το λεξιλόγιο microformats πηγαίνουν μαζί. Εάν ψάχνετε για αυτό το θέμα, μπορείτε επίσης να βρείτε αναφορές για την RDFa, η οποία είναι μια άλλη σύνταξη

Όταν μιλάμε για ομαδοποιημένα δεδομένα για SEO, μιλάμε συνήθως για το συγκεκριμένο λεξιλόγιο γνωστό ως “Schema.org”. Το Schema.org είναι η πιο συνηθισμένη προσέγγιση στη δομημένη σήμανση δεδομένων για SEO. Δεν είναι το μόνο, όμως.

Ορισμένοι ιστότοποι χρησιμοποιούν το λεξιλόγιο Microformats.org, συνήθως για να επισημάνουν τις κριτικές προϊόντων (σήμανση h-review) ή για να ορίσουν μια φυσική θέση (σήμανση h-card).

Εκτός από τη δυνατότητα χρήσης διαφορετικών λεξιλογίων για να επισημάνετε τον ιστότοπό σας, μπορείτε επίσης να εφαρμόσετε αυτήν τη σήμανση με διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας συντάξεις. Για το λεξιλόγιο του Schema.org, οι καλύτεροι τρόποι για να προσθέσετε σήμανση στον ιστότοπό σας είναι είτε με τη χρήση της μορφής Microdata είτε JSON-LD.

Με τη σήμανση Microdata, τα ομαδοποιημένα δεδομένα σας είναι ενσωματωμένα στο κύριο HTML της σελίδας. Ενώ το JSON-LD χρησιμοποιεί ένα αντικείμενο Javascript για να εισάγει όλες τις σημάνσεις σας στην αρχή της σελίδας. Κάτι που είναι συχνά μια πιο καθαρή και απλούστερη εφαρμογή από αναπτυξιακή άποψη.

Η προσέγγιση Microdata ήταν αρχικά η συνιστώμενη για SEO. Αλλά η υποστήριξη της JSON-LD της Google βελτιώθηκε τα τελευταία χρόνια και τώρα συνιστά αυτή την προσέγγιση, όποτε είναι δυνατόν. Σημειώστε, ωστόσο, ότι το Bing δεν υποστηρίζει επί του παρόντος το JSON-LD (αν και ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα).

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.