Το bounce rate, το οποίο στη συνέχεια θα αναφέρουμε ως «ποσοστό αναπήδησης» είναι το ποσοστό των χρηστών που βρέθηκαν στην ιστοσελίδα σας, αλλά αντί να περιηγηθούν περαιτέρω και να δουν κι άλλες εσωτερικές σελίδες, αποχώρησαν από αυτήν σχεδόν αμέσως.

Σε αντίθεση με όλους τους άλλους δείκτες που όσο πιο πολύ είναι ανεβασμένοι τόσο πιο θετικό είναι αυτό για μια ιστοσελίδα, το ποσοστό αναπήδησης είναι ο μοναδικός δείκτης σε μια ιστοσελίδα που όσο μικρότερος είναι τόσο το καλύτερο. Αν για παράδειγμα μια ιστοσελίδα έχει οποιονδήποτε δείκτη σε ποσοστό άνω του 90% ο ιδιοκτήτης της μπορεί να υπερηφανεύεται για το website του γιατί πλησιάζει το άριστο. Αν όμως το 90% και άνω το έχει το ποσοστό αναπήδησης (bounce rate), τότε ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας πρέπει να επανεξετάσει την χρησιμότητα της ύπαρξης της σελίδας του στο διαδίκτυο. 

Αυτή η μέτρηση μπορεί να είναι σημαντική σε ορισμένες ιστοσελίδες, καθώς σας δίνει μια ιδέα για την πρώτη εντύπωση που δίνει το site σας.

Στην ουσία σας λέει αν η σελίδα προορισμού σας ικανοποιεί τις προσδοκίες των επισκεπτών που βρέθηκαν εκεί. Αν το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, μπορείτε να υποψιαστείτε ότι κάτι δεν πάει καλά είτε με τη σελίδα προορισμού σας ή με τις πηγές της κυκλοφορίας σας.

Μπορείτε να υπολογίσετε το ποσοστό αναπήδησης διαιρώντας: ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟ SITE ΣΑΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΕΙΔΑΝ δια ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ.

Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα:

1. Ας πούμε ότι έχετε κατασκευάσει μια σύγχρονη ιστοσελίδα για ιδιοκτήτες σκυλιών. Πουλάτε φιλικά προς το περιβάλλον τρόφιμα σκυλιών και έχετε δημιουργήσει μια ειδική σελίδα προορισμού (landing page) με μια προσφορά για ένα συγκεκριμένο προϊόν.

2. Προωθείτε στους συνεργάτες σας την προσφορά σας και την επόμενη ημέρα βλέπετε 1000 νέες επισκέψεις, αλλά με ποσοστό αναπήδησης 99%. (Αυτό σημαίνει ότι 99 από 100 επισκέπτες έφυγαν από την ιστοσελίδα σας χωρίς να περιηγηθούν περαιτέρω.)

3. Σας έρχεται κατάθλιψη. Στη συνέχεια μαθαίνετε ότι οι 1000 επισκέπτες προέρχονταν από ένα φόρουμ για γάτες – όπου συνδεθήκατε από έναν από τους συνεργάτες σας κατά λάθος.

Προφανώς, το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό επειδή οι άνθρωποι σε αυτό το φόρουμ αναζητούσαν πράγματα σχετικά με γάτες, αλλά βρήκαν πράγματα σχετικά με σκύλους, όταν έφτασαν στην κατά τα άλλα σύγχρονη και καλοσχεδιασμένη responsive ιστοσελίδα σας. Οπότε συνέβη κάτι πολύ συνηθισμένο:

Η πηγή της κυκλοφορίας ήταν λανθασμένη.

4. Μετά από 1 μήνα, ένας άλλος συνεργάτης σας ξεκινά την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Αυτή τη φορά σωστά: για τους ιδιοκτήτες σκυλιών. Η διαφήμιση λέει «Οικολογική σκυλοτροφή με έκπτωση 20%! Δωρεάν μεταφορικά σε όλη την Ελλάδα! Μόνο για αυτή την εβδομάδα!»

5. Την επόμενη ημέρα θα δείτε άλλους 1000 νέους επισκέπτες, με ποσοστό αναπήδησης 70%. (Αυτό σημαίνει ότι 7 στους 10 επισκέπτες εγκατέλειψαν.)

6. Το 70% ποσοστό αναπήδησης φαίνεται ότι εξακολουθεί να είναι υψηλό. Έτσι, ξεκινάτε μια έρευνα και μαθαίνετε ότι δίνετε μόνο 20% έκπτωση – ενώ ταυτόχρονα ένας από τους ανταγωνιστές σας δίνει το 40% για το ίδιο προϊόν.

Στην περίπτωση αυτή, το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, διότι οι δυνητικοί πελάτες δεν βρήκαν αρκετά καλή την προσφορά σας στη σελίδα προορισμού σας. Μιλώντας γενικότερα:

Αυτή τη φορά υπήρχε κάτι λάθος στο μήνυμα της προσφοράς σας ή με τη σελίδα προορισμού (landing page).

Για να συνοψίσουμε:

Υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης σημαίνει ότι έχετε ένα ή περισσότερα θέματα που αξίζουν να διερευνηθούν.

Πώς να τα διερευνήσετε; Δοκιμές, δοκιμές, δοκιμές! Κι αν κουραστείτε να τις κάνετε, ή νιώθετε ανεπαρκείς για κάτι τέτοιο, τότε απευθυνθείτε σε μια αξιόπιστη εταιρεία digital marketing. Οι ειδικοί γνωρίζουν καλά πως θα σας δώσουν λύση στο πρόβλημα σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;