Ένα logo δεν είναι το brand σας, ούτε είναι η ταυτότητά σας. Ο σχεδιασμός logo, ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας και το branding έχουν διαφορετικούς ρόλους, οι οποίοι όλοι μαζί, δημιουργούν την αντιληπτή εικόνα μίας επιχείρησης ή ενός προϊόντος.

Τι είναι το branding;

Το branding σίγουρα δεν είναι ένα απλό θέμα  – ολόκληρες εκδόσεις και εκατοντάδες βιβλία έχουν γραφτεί για αυτό. Παρ’ όλα αυτά, θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το “brand” σαν μία εταιρία, μία υπηρεσία ή ένα προϊόν με μία “προσωπικότητα”, η οποία διαμορφώνεται από την αντίληψη του κοινού. Έχοντας αυτό υπ’ όψη, πρέπει να επισημάνουμε ότι ένας σχεδιαστής δεν μπορεί να “φτιάξει” ένα brand – μόνο το κοινό μπορεί να το κάνει αυτό. 

Ο σχεδιαστής φτιάχνει το θεμέλια για ένα brand. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ένα brand αποτελείται μόνο από μερικά στοιχεία – κάποια χρώματα, συγκεκριμένη γραμματοσειρά, ένα slogan και ίσως λίγη μουσική. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό. Μπορείτε να πείτε ότι το brand είναι μία ‘εταιρική εικόνα’.

Η θεμελιώδης ιδέα και η βασική έννοια πίσω από μία ‘εταιρική εικόνα’ είναι ότι το οτιδήποτε κάνει μία εταιρία, οτιδήποτε της ανήκει και οτιδήποτε παράγει πρέπει να αντανακλά τις αξίες και τους στόχους της εταιρίας εν γένει.

Τι είναι ο σχεδιασμός ταυτότητας;

Η ταυτότητα μίας εταιρίας παίζει ένα σημαντικό ρόλο στο ‘brand’ ή στηνεταιρική εικόνα’ μίας επιχείρησης.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας βασίζεται σε οπτικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται εντός της εταιρίας και οι οποίες συνήθως συγκεντρώνονται μέσα σε ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές που συνθέτουν μία ταυτότητα συνήθως καθορίζουν το πώς αυτή η ταυτότητα εφαρμόζεται μέσω μίας ποικιλίας μέσων, χρησιμοποιώντας ενδεδειγμένες χρωματικές παλέτες, γραμματοσειρές, διατάξεις, μετρήσεις κ.ο.κ. Αυτές οι κατευθυντήριες οδηγίες μας διαβεβαιώνουν ότι η ταυτότητα της επιχείρησης παραμένει συνεκτική, κάτι το οποίο με την σειρά του, επιτρέπει στο brand εν γένει, να είναι αναγνωρίσιμο.

Τι είναι ένα logo;

Για να καταλάβουμε τι είναι ένα logo, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τον σκοπό του. Χρησιμοποιούμε ένα logo για… ταυτοποίηση.

Ένα logo ταυτοποιεί μία επιχείρηση ή ένα προϊόν μέσω της χρήσης ενός σημαδιού, ενός σήματος, ενός συμβόλου ή μίας υπογραφής. Ένα logo δεν πουλάει άμεσα την εταιρία και σπανίως περιγράφει μία επιχείρηση. Τα logo αντλούν τον νόημα τους από την ποιότητα αυτού που συμβολίζουν και όχι αντίστροφα – τα logo υπάρχουν για να ταυτοποιούν και όχι για να επεξηγούν.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι μόνο όταν το logo γίνει οικείο λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Το logo ταυτοποιεί μία επιχείρηση ή ένα προϊόν στην πιο απλή μορφή του.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.