Όλοι θα συμφωνήσουν πως στο digital marketing  οι «κωδικοποιημένες» φράσεις ή λέξεις στην ορολογία του είναι άπειρες και πως η αποκωδικοποίηση τους είναι η βασική προσπάθεια μας κατά τη φροντίδα αυτού του blog.

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το CRO (Conversion rate optimization) και θα αρχίσουμε με τον καθορισμό της μετατροπής…

Αυτό που εννοούμε όταν μιλάμε για μετατροπή είναι η δράση ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας, έτσι όπως ακριβώς θέλατε.

Τι θα μπορούσε να είναι για εσάς;

Θα μπορούσε να είναι η υπογραφή για ένα ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η εγγραφή στο newsletter σας, η δημιουργία ενός λογαριασμού με ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης, μια αγορά, το κατέβασμα της εφαρμογής σας, μια ολοκληρωμένη πώληση ή κάτι άλλο εξ ολοκλήρου.

Οτιδήποτε είναι αυτό που θέλετε οι επισκέπτες σας να κάνουν, αυτή η ενέργεια είναι αυτό που πρόκειται να μετρηθεί και αυτό που σκοπεύουμε να βελτιστοποιήησουμε.

Το Conversion Rate Optimization ΕΙΝΑΙ…

• Μια δομημένη και συστηματική προσέγγιση για τη βελτίωση της απόδοσης της ιστοσελίδας σας
• Ενημέρωση από ειδικούς, analytics και σχόλια των χρηστών
• Ορίζεται από τους μοναδικούς στόχους και τις ανάγκες της ιστοσελίδας σας (KPIs)
• Η λήψη της κίνησης που έχετε ήδη και η πλήρης αξιοποίησή της

Το Conversion Rate Optimization ΔΕΝ…

• Βασίζεται σε εικασίες, υποθέσεις, απόψεις χωρίς γνώση ή οτιδήποτε άλλο σχετικό
• Καθοδηγείται από την άποψη του πιο ακριβοπληρωμένου ατόμου
• Έχει μοναδικό στόχο την απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων χρηστών, ανεξάρτητα από την ποιότητα τους ή τον πραγματικό λόγο επίσκεψης τους στην ιστοσελίδα μας

Ακολουθεί μια επισκόπηση των πραγμάτων που πρόκειται να μετρηθούν, προκειμένου να μετρηθεί το τρέχον ποσοστό μετατροπής σας, να εντοπιστούν τα προβληματικά σημεία, και να σχεδιαστεί ένα σχέδιο δράσης.

Μπορείτε να πάρετε αυτούς τους αριθμούς μέσω του Google Analytics, KISSmetrics, ή κάποια άλλη υπηρεσία analytics της επιλογής σας.

Οι κρίσιμοι αριθμοί για το CRO είναι οι παρακάτω:

1. Συνολικές μετατροπές

Είναι ο αριθμός των ανθρώπων που έκαναν ό, τι ορίζεται ως μετατροπή (ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μια αγορά, και ούτω καθεξής).

2. Ποσοστό μετατροπής

Για να πάρετε το ποσοστό μετατροπής, μπορείτε να διαιρέσετε το παραπάνω συνολικό αριθμό των μετατροπών με τον αριθμό των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας.

3. Bounce Rate

Το Bounce Rate σας είναι το ποσοστό των ατόμων που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα. Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης δεν είναι ένα καλό πράγμα. Για οποιονδήποτε λόγο, οι άνθρωποι δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν, έτσι ώστε φεύγουν σχεδόν αμέσως.

4. Ποσοστό εξόδου

Μπορείτε επίσης να έχετε ένα συγκεκριμένο Ποσοστό Εξόδου για κάθε σελίδα. Είναι το ποσοστό των ατόμων που εγκαταλείπουν μετά την προβολή της σελίδας. Ο ρυθμός εξόδου σας επιτρέπει να γνωρίζετε την τελευταία σελίδα που είδαν οι χρήστες πριν αποχωρήσουν. Ένα πολύ υψηλό ποσοστό εξόδου σε μια συγκεκριμένη σελίδα μπορεί να είναι μια κόκκινη σημαία που θα δηλώνει ότι κάτι δεν πάει καλά.

5. Μέσος χρόνος παραμονής

Ο μέσος χρόνος παραμονής των χρηστών στον ιστότοπο, σας δίνει μια γενική ιδέα για το πόσο χρόνο οι χρήστες παραμένουν σε αυτόν. Ένα υψηλό ποσοστό αναπήδησης σημαίνει ένα χαμηλό μέσο χρόνο στο χώρο του ιστότοπου, οι επισκέπτες δεν μένουν αρκετή ώρα για να κάνουν αυτό που θέλετε να κάνουν. Αν έτσι συμπεριφέρεται η πλειοψηφία των επισκεπτών, όση προσπάθεια και να γίνεται προκειμένου να επιτύχετε αύξηση επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας, θα πάει χαμένη.

6. Προβολές Σελίδων

Ομοίως, η μέση προβολή σελίδας είναι μια μέτρηση δέσμευσης που σας λέει πόσες σελίδες είδε ο μέσος επισκέπτης πριν από την αναχώρηση. Περισσότερες προβολές σελίδων μπορεί να σημαίνει δέσμευση, αλλά επίσης μπορεί να σημαίνει έλλειψη σαφήνειας στο διοχέτευσης μετατροπής, εάν δεν υπάρχει καμία μετατροπή.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;